BibTex RIS Kaynak Göster

ON THE HISTORY OF EPISTEMOLOGY PROBLEMS OR "KNOWLEDGE" IN WESTERN PHILISOPHY

Yıl 2018, Sayı: 14, 203 - 215, 01.04.2018

Öz

Knowledge refers to everything on entity. Knowledge is the expression of human's connection with object by the way of thinking. Epistemology is made up of an attempt of identifying the relationship between object and subject. The history of thought could be named as history of presenting the relationship between subject and object. Undoubtedly, there has been thought since the existence of first person. However, thinking on knowledge systematically had occured after a long time. The concept of history is a matter of several disciplines. As there is the history of war, history of science, there is history of epistemology as well. The aim of this essay, which is concerning a short history of epistemology, is to demonstrate “the stableness of knowledge problems” by using basic concepts. The meaning of the concept of knowledge, how knowledge is discussed, the sources of knowledge and the ways of gaining certain knowledge are determined as the main problematics of this study.

Kaynakça

  • Aristoteles. (1996). Metafizik (Çev; Ahmet Arslan). İstanbul. Sosyal Yayınları
  • Augustinus, (1993). The City of God, (Çev: Marcus Dods). New York: The Modern Library
  • Berkeley, George. (1952). A Treatise Concerning The Principles of Human Knowledge. Great Books of the Western World. c.35. Chicago
  • Bergson, Henry. (1986). Zihin Kudreti. (Çev: Miraç Katırcıoğlu). İstanbul. M.E.B. Yay. 2. Baskı
  • Descartes, Rene. (1967). Metafizik Düşünceler. (çev. Mehmet Karasan). İstanbul MEB. III. Bsk.
  • Dilthey, Wilhelm. (1999). Hermeneutik ve Tin Bilimleri. (Çev: Doğan Özlem). İstanbul. Para- digma Yay.
  • Hume, David. (2007). An Enquıry Concerning Human Understanding. (Ed. Peter Millican). New York: Oxford University Press
  • Husserl, Edmund. (1969). Ideas. (Çev.W.R.Boyce Gibson). London
  • Kant, Immanuel. (1929). Immanuel Kant’s Critique of Pure Reason. (Çev: Norman Kemp Smith). London
  • Kuhn, Thomas. (2000). Bilimsel Devrimlerin Yapısı. (Çev. Nilüfer Kuya). İstanbul. Alan Yay.
  • Locke, John. (2004). İnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme. (Çev.Vehbi Hacıkadiroğlu). İstanbul. Kabalcı Yay.
  • Nietzche, Friedrich. (2003). Şen Bilim. (Çev. Levent Özşar). Bursa. Asa Kitabevi
  • Platon. (2008). “Sokrates’in Savunması”. (Çev: T.Aktürel). İstanbul. Remzi Kitabevi
  • Platon. (1993). “Menon”. (Çev: Adnan Cemgil). İstanbul. Remzi Kitabevi
  • Platon, (2018). “Devlet”, (Çev: Sebahattin Eyüboğlu. M.Ali Cimcoz). İstanbul. İş Bankası Yay.

BATI FELSEFESİNDE EPİSTEMOLOJİ PROBLEMLERİ TARİHİ YA DA “BİLGİ” ÜZERİNE

Yıl 2018, Sayı: 14, 203 - 215, 01.04.2018

Öz

Bilgi, varlık hakkında söylediğimiz her şeyi, İnsanın düşüncesi vasıtasıyla nesne ile kurduğu ilişkiyi ifade eder. Bilgi felsefesi özne ve nesne arasındaki ilişkiyi doğru olarak tanımlama çabasından ibarettir. Düşünce tarihi, zihin ve nesne arasındaki ilişkinin ortaya konulması tarihi olarak da adlandırılabilir. Düşünce şüphesiz ilk insanla var olmuştur. Ancak insanın bilgi üzerine sistematik düşünmesi çok sonraları gerçekleşmiştir. Tarih kavramı bir çok disiplin için söz konusudur. Savaş tarihi, bilim tarihi olduğu gibi bilgi felsefesinin de tarihi vardır. Batıda ortaya çıkan felsefi düşüncenin başlıca disiplini olan bilgi felsefesinin temel filozoflar üzerinden kısa bir tarihini işlediğimiz bu çalışmada amaç, ana kavramlar üzerinden “bilgi problemlerinin durağanlığı”nı göstermektir. Bilgi kavramından ne anlaşıldığı, bilginin hangi kavramlar üzerinden tartışıldığı, bilginin kaynakları ve kesin bilginin nasıl elde edilmesi gerektiği konusunda filozofların görüşleri kısaca ele alınacaktır.

Kaynakça

  • Aristoteles. (1996). Metafizik (Çev; Ahmet Arslan). İstanbul. Sosyal Yayınları
  • Augustinus, (1993). The City of God, (Çev: Marcus Dods). New York: The Modern Library
  • Berkeley, George. (1952). A Treatise Concerning The Principles of Human Knowledge. Great Books of the Western World. c.35. Chicago
  • Bergson, Henry. (1986). Zihin Kudreti. (Çev: Miraç Katırcıoğlu). İstanbul. M.E.B. Yay. 2. Baskı
  • Descartes, Rene. (1967). Metafizik Düşünceler. (çev. Mehmet Karasan). İstanbul MEB. III. Bsk.
  • Dilthey, Wilhelm. (1999). Hermeneutik ve Tin Bilimleri. (Çev: Doğan Özlem). İstanbul. Para- digma Yay.
  • Hume, David. (2007). An Enquıry Concerning Human Understanding. (Ed. Peter Millican). New York: Oxford University Press
  • Husserl, Edmund. (1969). Ideas. (Çev.W.R.Boyce Gibson). London
  • Kant, Immanuel. (1929). Immanuel Kant’s Critique of Pure Reason. (Çev: Norman Kemp Smith). London
  • Kuhn, Thomas. (2000). Bilimsel Devrimlerin Yapısı. (Çev. Nilüfer Kuya). İstanbul. Alan Yay.
  • Locke, John. (2004). İnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme. (Çev.Vehbi Hacıkadiroğlu). İstanbul. Kabalcı Yay.
  • Nietzche, Friedrich. (2003). Şen Bilim. (Çev. Levent Özşar). Bursa. Asa Kitabevi
  • Platon. (2008). “Sokrates’in Savunması”. (Çev: T.Aktürel). İstanbul. Remzi Kitabevi
  • Platon. (1993). “Menon”. (Çev: Adnan Cemgil). İstanbul. Remzi Kitabevi
  • Platon, (2018). “Devlet”, (Çev: Sebahattin Eyüboğlu. M.Ali Cimcoz). İstanbul. İş Bankası Yay.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ahmet Kavlak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Kavlak, A. (2018). ON THE HISTORY OF EPISTEMOLOGY PROBLEMS OR "KNOWLEDGE" IN WESTERN PHILISOPHY. Kesit Akademi Dergisi(14), 203-215.