Çalışmanın amacı spor yapan ve yapmayan Ortaokul 6,7 ve 8. Sınıf öğrencilerinin kişilik özelliklerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırmaya lisanslı 308, lisanssız 297 toplam 605 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak demografik bilgiler anketi ve kişilik özelliklerini araştırmak için 5 faktörlü kişilik envanteri kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, katılımcıların cinsiyetleri ve spor yapma sıklıkları ile kişilik özellikleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki vardır p
The purpose of the study is to compare the personality traits of 6th, 7th and 8th graders who do sports and those who do not. A total of 605 students, 308 registered and 297 non-registered, participated in the study. As for data collection tool, demographic information questionnaire and 5-factor personality inventory were used. According to the results of the study, statistically significant difference was found between the participants’ genders and how frequent they did sports p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 13 |