BibTex RIS Kaynak Göster

SPOR YAPAN VE YAPMAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2018, Sayı: 13, 379 - 388, 01.02.2018

Öz

Çalışmanın amacı spor yapan ve yapmayan Ortaokul 6,7 ve 8. Sınıf öğrencilerinin kişilik özelliklerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırmaya lisanslı 308, lisanssız 297 toplam 605 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak demografik bilgiler anketi ve kişilik özelliklerini araştırmak için 5 faktörlü kişilik envanteri kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, katılımcıların cinsiyetleri ve spor yapma sıklıkları ile kişilik özellikleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki vardır p

Kaynakça

  • Aslantürk, Z. ve Amman, T. (2000). Sosyoloji. İstanbul: Kaknüs Yayınları
  • Binbaşıoğlu, C. (1982). Eğitim Psikolojisi, Ankara: Binbaşıoğlu Yayınevi
  • Busato VV. Prins FJ, Elshout JJ, Hamaker C.(2000). Intellectual Ability, Learning style, Persona- lity, Achievement Motivation and Academic Success of Psychology Students in igher Education. Personality and Individual Differences, 29:1057-1068
  • Chamorro-Premuzic, T. (2007). Personality and Individual Differences. Oxford: Wiley Blackwell
  • Costa P, Terracciano A, McCrae RR. (2001). Gender Differences in Personality Traits Across Cultures:Robust and Surprising Findings. Journal of Personality and Social Psydwlog;81(2):322-331
  • Cüceloğlu, D. 1997, İnsan ve Davranışı: Psikolojinin Temel Kuramları, Remzi Kitapevi, İstanbul.
  • Çivitçi, N. ve Arıcıoğlu, A. (2012). Beş Faktör Kuramına Dayalı Kişilik Özellikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 78–96.
  • Feingold A. (1994). Gender Differences in Personality:A Meta-Analysis. Psychological Bulletin, 116(3):429-456.
  • Glass, R., Prichard, J., Lafortune, A. ve Schwab, N. (2013). The Influence of Personalıty and Facebook Use On Student Academıc Performance. Issues in Information Systems, 14(2), 119-126.
  • Saygılı ve Atay(2014)Ocak 2015 Cilt:23 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi 161-170
  • Seyhan Hasırcı,Spor ve Kişilik , Die Gaste, SAYI: 27 / Mayıs-Temmuz 2013
  • Johnson, J.S. (1982). Sports Participation and Psychological Adjustment. International Social Science Journal. 34(2), 273-76.
  • John, O. P., Naumann, L. P. ve Soto, C. J. (2008). Paradigm shift to the integrative big-five trait taxonomy: History, measurement and conceptual issues. In O. P. John, R. W. Ro- bins,and L. A. Pervin (Eds.). Handbook of Personality. Theory and Research (pp.114- 158),New York, NY: Guilford Press.
  • Karasar, N. (1994). “Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler”. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Küçük, V , KOÇ, H . (2015). Psiko - sosyal gelişim süreci içerisinde insan ve spor ilişkisi. Dum- lupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (10), . Retrieved from http://dergipark.gov.tr/dpusbe/issue/4752/65286
  • Köknel, Ö., Kaygıdan Mutluluğa Kişilik, Altın Kitaplar, 13. basım, 1st. 1995.
  • Laidra K, Pullmann H, Allik J.(2007). Personality and Intelligence as Redictors of Academic Achievement: A Cross-sectional Study from Elementary to Secondary Scholl. Persona- lity and Individual Differences, 42:441-451
  • Mengütay, S., Demir, A. ve Coşan, F. (2002). Temel Spor Eğitimi. (1. Baskı) İstanbul: Tutibay Yayınları
  • Petrov, R, importance and role of psychologacal preperation of wrestlers within the system of their general preperation, Basic aspect of tranin in wrestling, FİL A, 1986.
  • Premuzic, TC, Furnham, A.(2003). Personality Predics Academic Performance: Evidence from
  • Two Longitudinal University Samples. Journal of Research in Personality, 37:319-338
  • Tazegül U, International Journal of Social Science Doi Number: 25 , p. 537-544, Summer I 2014
  • Ulucan ve Bahadır (2011) Haltercilerin kişilik özelliklerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi Cilt 5, Sayı 2, 2011
  • Yazgan-İnanç, B. ve Yerlikaya, E. E. (2008). Kişilik Kuramları.Ankara: Pegem Akademi Yayıncı- lık.
  • Yüksel, Ö.(2006). Davranış Bilimleri. Ankara: Gazi Kitapevi
  • https://www.guncelpsikoloji.net

COMPARISON OF PERSONALITY TRAITS OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS WHO DO SPORTS AND THOSE WHO DO NOT

Yıl 2018, Sayı: 13, 379 - 388, 01.02.2018

Öz

The purpose of the study is to compare the personality traits of 6th, 7th and 8th graders who do sports and those who do not. A total of 605 students, 308 registered and 297 non-registered, participated in the study. As for data collection tool, demographic information questionnaire and 5-factor personality inventory were used. According to the results of the study, statistically significant difference was found between the participants’ genders and how frequent they did sports p

Kaynakça

  • Aslantürk, Z. ve Amman, T. (2000). Sosyoloji. İstanbul: Kaknüs Yayınları
  • Binbaşıoğlu, C. (1982). Eğitim Psikolojisi, Ankara: Binbaşıoğlu Yayınevi
  • Busato VV. Prins FJ, Elshout JJ, Hamaker C.(2000). Intellectual Ability, Learning style, Persona- lity, Achievement Motivation and Academic Success of Psychology Students in igher Education. Personality and Individual Differences, 29:1057-1068
  • Chamorro-Premuzic, T. (2007). Personality and Individual Differences. Oxford: Wiley Blackwell
  • Costa P, Terracciano A, McCrae RR. (2001). Gender Differences in Personality Traits Across Cultures:Robust and Surprising Findings. Journal of Personality and Social Psydwlog;81(2):322-331
  • Cüceloğlu, D. 1997, İnsan ve Davranışı: Psikolojinin Temel Kuramları, Remzi Kitapevi, İstanbul.
  • Çivitçi, N. ve Arıcıoğlu, A. (2012). Beş Faktör Kuramına Dayalı Kişilik Özellikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 78–96.
  • Feingold A. (1994). Gender Differences in Personality:A Meta-Analysis. Psychological Bulletin, 116(3):429-456.
  • Glass, R., Prichard, J., Lafortune, A. ve Schwab, N. (2013). The Influence of Personalıty and Facebook Use On Student Academıc Performance. Issues in Information Systems, 14(2), 119-126.
  • Saygılı ve Atay(2014)Ocak 2015 Cilt:23 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi 161-170
  • Seyhan Hasırcı,Spor ve Kişilik , Die Gaste, SAYI: 27 / Mayıs-Temmuz 2013
  • Johnson, J.S. (1982). Sports Participation and Psychological Adjustment. International Social Science Journal. 34(2), 273-76.
  • John, O. P., Naumann, L. P. ve Soto, C. J. (2008). Paradigm shift to the integrative big-five trait taxonomy: History, measurement and conceptual issues. In O. P. John, R. W. Ro- bins,and L. A. Pervin (Eds.). Handbook of Personality. Theory and Research (pp.114- 158),New York, NY: Guilford Press.
  • Karasar, N. (1994). “Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler”. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Küçük, V , KOÇ, H . (2015). Psiko - sosyal gelişim süreci içerisinde insan ve spor ilişkisi. Dum- lupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (10), . Retrieved from http://dergipark.gov.tr/dpusbe/issue/4752/65286
  • Köknel, Ö., Kaygıdan Mutluluğa Kişilik, Altın Kitaplar, 13. basım, 1st. 1995.
  • Laidra K, Pullmann H, Allik J.(2007). Personality and Intelligence as Redictors of Academic Achievement: A Cross-sectional Study from Elementary to Secondary Scholl. Persona- lity and Individual Differences, 42:441-451
  • Mengütay, S., Demir, A. ve Coşan, F. (2002). Temel Spor Eğitimi. (1. Baskı) İstanbul: Tutibay Yayınları
  • Petrov, R, importance and role of psychologacal preperation of wrestlers within the system of their general preperation, Basic aspect of tranin in wrestling, FİL A, 1986.
  • Premuzic, TC, Furnham, A.(2003). Personality Predics Academic Performance: Evidence from
  • Two Longitudinal University Samples. Journal of Research in Personality, 37:319-338
  • Tazegül U, International Journal of Social Science Doi Number: 25 , p. 537-544, Summer I 2014
  • Ulucan ve Bahadır (2011) Haltercilerin kişilik özelliklerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi Cilt 5, Sayı 2, 2011
  • Yazgan-İnanç, B. ve Yerlikaya, E. E. (2008). Kişilik Kuramları.Ankara: Pegem Akademi Yayıncı- lık.
  • Yüksel, Ö.(2006). Davranış Bilimleri. Ankara: Gazi Kitapevi
  • https://www.guncelpsikoloji.net
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Erkan Konca Bu kişi benim

Egemen Ermiş Bu kişi benim

Necati Alp Erilli Bu kişi benim

Abdurrahim Kaplan Bu kişi benim

Yunus Berk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Konca, E., Ermiş, E., Erilli, N. A., Kaplan, A., vd. (2018). SPOR YAPAN VE YAPMAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Kesit Akademi Dergisi(13), 379-388.