Bu araştırmada, okul yöneticilerinin yeterliliklerine ilişkin öğretmen görüşlerinin neler oluğu saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Kahramanmaraş ili merkez ilçelerindeki farklı kademe ve türdeki eğitim kurumlarında çalışan öğretmenler araştırmanın evrenini ve örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına bakıldığında iletişim becerilerini bilme, teknolojik yenilikleri takip etme ve bu yeniliklere sahip olma, empati kurma, personele ve öğrencilere karşı hoşgörülü, adaletli ve adil olma, okulla ilgili konuları okulun tüm paydaşları ile istişare etme noktasında yoğunlaştığı görülmektedir.
In this study, it was tried to determine what the teacher opinions on the competence of school administrators are. For the purposes of the study, case studies were used in qualitative research methods. Teachers working at different levels and types of educational institutions in Kahramanmaraş province center districts constitute the sample and the sample of the research. In the research, case study design was used as qualitative research methods. Looking at the findings of the research, it appears that they are aware of communication skills, following technological innovations and having these innovations, empathizing, being tolerant of staff and students, being just and fair, concentrating on school issues in consultation with all the stakeholders of the school. Key words: School manager, Managerial competencies, Teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 11 |