Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de perakendecilik sektörü hızlı şekilde değişim ve gelişim göstermektedir. Bu değişim ve gelişimin etkisi ile küçük perakendeciler yok olma riski ile karşı karşıya kalırken, sistemlerini kurmuş büyük organize perakende firmaları rekabette ayakta kalabilmektedirler. Müşterilerin istek ve beklentileri arttıkça, perakende sektöründe satın alma faaliyetinin önemi daha da çok artmaktadır. Satın alma faaliyeti, her sektörde olduğu gibi rekabetin yoğun ve kâr marjlarının düşük olduğu perakende sektöründe ki firmalar açısından önemi çok büyük olmaktadır. Müşteriler ihtiyaçlarını eskiden farklı noktalardan toparlamaktayken, şimdi tüm ihtiyaçlarını aynı noktadan temin etme arzusunda olmaktadırlar. Bu nedenle perakende sektöründe yer alan firmaların, müşterilerin tüm istek ve ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir satın alma mekanizması kurmaları büyük önem arz etmektedir. Bu çalışma da perakende sektöründe faaliyet gösteren büyük ölçekli firmada, satın alma faaliyetinde karşılaştığı riskler 5*5 L tipi matris yöntemi ile analiz edilmiştir. Satın alma faaliyetinde ortaya çıkan riskler, skor toplamlarına göre kategorize edilmiş ve devamında riskler ile ilgili çözüm önerileri geliştirilerek, risklerin azaltılmasına yönelik çalışmalar başlatılmıştır.
As in the rest of the world, the retailing sector is also rapidly changing and developing in our country. With the effect of this change and development, small retailers are faced with the risk of extinction, and big organize retailers who have established their systems can compete. As customers' desires and expectations increase, the importance of purchasing activity in the retail sector increases even more. In the retail sector, where competition is intense and profit margins are low, as in every sector, the buying activity is very important in terms of companies. While customers formerly bought their needs from different points, they are now in the desire to get all their needs from the same spot. For this reason, it is very important for the companies in the retail sector to establish a purchasing mechanism that can meet all the needs and desires of the customers. In this study, risks encountered in procurement activities in a large-scale firm operating in the retail sector were analyzed using the 5 * 5 L type matrix method. Risks arising from purchasing activities are categorized according to their score totals. At the end of the study, studies are started to develop solutions for risks and to reduce risks.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 10 |