Bu çalışmanın amacı matematik öğretmen adaylarının, farklı kıdemdeki ve öğretim seviyesindeki öğretmenlerin ve bir akademisyenin problem çözme süreci boyunca özelleştirme becerilerini incelemektir. Araştırma, 2013-2014 eğitim öğretim döneminde, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği Ana Bilim Dalında 5. sınıfta eğitim ve öğretimine devam eden iki matematik öğretmen adayı, Mersin Silifke ilçesindeki bir Anadolu lisesinde kadrolu iki matematik öğretmeni ve bir üniversitede doktora yapmakta olan bir akademisyen olmak üzere toplam beş katılımcı ile gerçekleşmiştir. Katılımcıların özelleştirme becerilerinin incelendiği bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden birisi olan durum çalışması kullanılmıştır. Veriler görüşmelerde yapılan video kayıtları incelenerek deşifre edilmiş, yazılı hale getirilmiş, katılımcıların teslim ettikleri çözüm kâğıtları ile birlikte bilgisayar ortamına aktarılarak elde edilmiştir. Elde edilen bulgular öğretmenlerin genelleme yapmadan problemi çözerken akademisyen ve öğretmen adaylarının genelleme yaptıktan sonra cevabı ifade ettiklerini göstermiştir. Ayrıca öğretmenler üç özel durumdan hareketle sonuca ulaşırken, akademisyen iki özel durumdan hareket etmiştir. Öğretmen adayları ise öğretmen ve akademisyene göre daha fazla özel durumu incelemişlerdir.
Matematiksel Düşünme Özelleştirme Genelleme Varsayımda Bulunma İspat.
The purpose of this study was to evaluate the Specializing skills exhibited during problem solving by prospective mathematics teachers, by an academic, and by teachers with different levels of experience and teaching at different levels. The study was performed during the 2013-2014 academic year with five participants, which included two prospective teachers in their fifth year at Department of Secondary School Mathematics Education; two mathematics teachers working at an Anatolian High School in the Silifke district of Mersin province; and an academic currently performing his doctorate studies at a university. The case study method – which is one of the qualitative research methods – was used to examine the customization skills of the participants. Data were deciphered and processed by examining the video recordings taken during the meetings, and then converted into a written form. This data was then transferred to a computer environment together with the written solutions/answers submitted by the study participants. The study findings showed that while teachers tended to solve a problem without resorting to generalizations, the prospective teachers and academic expressed that they normally try to find answers to a problem after using generalizations. In addition, it was observed that while the teachers were able to solve problems by using three specific cases, the academic was able to do the same by using two specific cases. Prospective teachers, on the other hand, had to examine a larger number of specific cases than the teachers and the academic in order to solve the same problems.
Mathematical Thinking Specializing Generalizizing Assuming Proof
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 7 |