Bu çalışma; Giresun’da bulunan bazı devlet okulları ve özel okullarda, ortaokul kademelerinin bahçelerindeki tohumlu bitkilerin tespitini ve bahçe alanlarındaki yeşil alan miktarlarının belirlenerek, Türkiye ve dünyadaki durumunu tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda tesadüfi örnekleme yoluyla saptanan, Giresun merkezde 9 ve Piraziz ilçesinde 4 ortaokulda gözlem çalışması gerçekleştirilmiştir. Veriler nitel toplama teknikleri kullanılarak elde edilmiştir. Çalışmanın yöntemi; saha çalışmaları, literatür taraması ve gözlemdir. Okullarda yapılan çalışmalar neticesinde öğrenci başına düşen yeşil alanın yetersiz olduğu, Milli Eğitim Bakanlığı’nın okullarda özel bir peyzaj çalışması yapmadığı, bunun dışında ağaçlandırma ve bakım çalışmalarının sınırlı imkanlarla okul idarecileri tarafından yapıldığı görülmektedir. Ayrıca okul bahçelerindeki bitki türlerinin bilinçsizce seçildiği, bazılarının zehirli ve alerjen etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgular doğrultusunda, okul bahçelerinin geniş ve yeşil planlanması, okulların yoğun trafik alanlarından uzağa inşa edilmesi ve okul bahçe sınırlarının en az iki sıra her dem ağaçlarla donatılması önerilmektedir. Bu alanların tasarlanması sürecinde uzmanlarla çalışılmalı, öğrenci ve paydaşların beklentileri dikkate alınmalıdır.
Authors' Contribution All authors contributed equally to the article. Conflict of Interest Declaration There is no conflict of interest between the authors. Statement of Research and Publication Ethics Research and publication ethics were complied with in the study.
Yok
Yok
This study aims to determine the seed plants in the gardens of some public and private secondary schools in Giresun and to determine the green area amount of the school gardens in Turkey and in the world. In this context, observation studies were carried out in 9 secondary schools in the centrum of Giresun and 4 secondary schools in Piraziz district, which were determined by random sampling. The data were obtained by using qualitative collection techniques. The method of the study is field studies, literature review and observation. In conclusion; As a result of the study carried out in the selected schools, it shows that the green space for per student in the schools is insufficient, the Ministry of National Education does not carry out a special landscape work in the schools, and the afforestation works are carried out by the school administrations with limited facilities. It has also been found that plant species in school gardens are unconsciously selected, with some being poisonous and allergenic. By the findings obtained in the study, it is recommended that school gardens should be planned large and green, schools should be built away from heavy traffic areas, and school garden boundaries should be equipped with at least two rows of trees. In the process of designing these areas, specialists should be worked with also the expectations of students and stakeholders should be taken into account.
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yapısal Biyoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 4 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.