Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO), deniz taşımacılığından kaynaklanan emisyonları 2050 yılına kadar sıfıra indirmek amacıyla bazı çalışmalar başlatmış ve bunu bir politika olarak benimsemiştir. Ancak, bu politikanın uygulanabilirliği konusunda tartışmalar devam etmektedir. Yakın gelecek, orta vadeli ve 2050 hedeflerine bakıldığında, gemi sahipleri, denizciler, taraf devletler ve birçok paydaş zorlu bir süreçle karşı karşıya kalacaktır. Bu çalışmada, 2050 hedefleri kapsamında gemi sahiplerini bekleyen zorluklar, çok kriterli bir karar verme yöntemi (MCDM) olan Analitik Hiyerarşi Süreci (AHP) ile değerlendirilmiştir. Sonuçlar, finansal sorunların (%33,6) kritik bir zorluk olduğunu ve yeniliklerin önemli bir ekonomik yük getireceğini göstermiştir. Operasyonel sorunlar (%19,2) ve yeni yakıtlara erişim (%18,9), operasyonlardaki yeni sistemlerin etkileri, yakıt temini ve depolama sorunları nedeniyle ikinci ve üçüncü sırada yer almaktadır. Bunları rekabet baskısı (%15,2) izlerken, yeni düzenlemelere uyum (%13,1) son sırada yer almıştır. Maliyetler, dünya ekonomisi için kritik öneme sahiptir. Bu nedenle, öncelikle finansal sorunların aşılması gerekmektedir. IMO'nun 2050 hedeflerine ulaşmak, önemli yatırımlar, yeni düzenlemeler, uluslararası iş birlikleri ve büyük bir özveri gerektirmektedir.
IMO 2050 hedefleri Analitik hiyerarşi süreci Sıfır Emisyon Gemi Sahipleri
The International Maritime Organization has started some studies to reduce emissions from shipping to zero by 2050 and adopted this as a policy. However, discussions continue on the feasibility of this policy. When looking at the near future targets, medium-term, and 2050 targets, ship owners, seafarers, party states, and many other stakeholders are in for tough times. In this study, the challenges awaiting ship owners within the scope of the 2050 targets were evaluated using the Analytical Hierarchy Process (AHP), which is a multi-criteria decision-making method (MCDM). The results showed that financial issues (33.6%) are a critical challenge and that innovations will bring a significant economic burden. Operational issues (19.2%) and access to new fuels (18.9%), the impact of new systems on operations difficulties in accessing fuels, and storage issues are in the 2nd and 3rd place. They are followed by competitive pressure (15.2%), and finally, compliance with new regulations (13.1) was found. Costs are of critical importance for the world economy. Therefore, financial problems must be overcome first. Achieving IMO's 2050 goals requires significant investments, new regulations, international collaborations, and great dedication.
IMO 2050 targets Analytical hierarchy process Zero emissions Ship owners
The author declares that this study complies with Research and Publication Ethics.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Deniz Ulaştırma Mühendisliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 10 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.