BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Etkililiği: Finlandiya Modeli

Yıl 2015, Cilt: 25 Sayı: 1, 3 - 24, 01.03.2015

Öz

Son yıllarda yapılan çalışmalar Finlandiya'nın başarılı bir eğitim sistemine sahip olduğunu göstermektedir. Bu başarının ortaya çıkmasındaki temel etken ise öğretmenlerdir. Araştırmalar, öğretmen faktörünün öğrencilerin başarısında en önemli unsur olduğunu ortaya koymuştur. Finlandiya, bu konuda köklü değişimler yaparak, kaliteli öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamıştır. İlk olarak öğretmen adaylarını belirlemek için üniversiteye başvurma standartlarında daha seçici ve belirleyici olunabilecek bir sistem geliştirmişlerdir. Buna ek olarak, lisans eğitiminin yanında, yüksek lisans eğitimi Finli öğretmen adayları için zorunludur. Verilen bu eğitim sırasında, adaylara eleştirel, yaratıcı ve özgür düşünme mantığının kazandırılması amaçlanır. Göreve başlayan öğretmenlerin gelişen dünyaya ayak uydurabilmeleri, düzenli bir biçimde iş arkadaşları ile deneyimlerini paylaşmaları ve bilgilerini daima dinamik tutabilmeleri için okullarda en az haftada bir hizmet içi eğitim programı düzenlenmektedir. Ayrıca öğrencilerin ve öğretmenlerin belirli bir değerlendirme ölçütü yoktur; bunun yerine öğretmenler öğrencilere belirli aralıklarla yapıcı dönütler vermekte, öğretmenleri müdürler ve iş arkadaşları değerlendirmektedir. Öğretmen eğitiminin yanı sıra tam servis eğitim ortamı, kullanılan uygun materyaller ve yerelleştirilmiş eğitim programından oluşturulması da Finlandiya'nın başarıya ulaşmasında diğer etken roller olarak gösterilebilir. PISA raporları ve TIMMS raporları Fin Eğitim Sisteminin dünyadaki en iyi en iyi on eğitim sisteminden birisi olduğunu yaptığı araştırmalarla değerlendirmeleri de bu sistemin başarılı olduğunu göstermektedir. Fin Eğitim Sistemini ele alan bu çalışma, özellikle başarılı öğretmen modelini detaylı bir şekilde incelemeyi amaçlamıştır

Teacher Effectiveness: Finnish Model

Yıl 2015, Cilt: 25 Sayı: 1, 3 - 24, 01.03.2015

Öz

Recent studies have proven the quality of Finland’s education system, where teachers have played the most important role in reaching to this level of quality. Studies have shown that the main reason behind successful students is teachers. Finland has gone through major changes with regards to these studies and concentrated on the training of teachers. Initially, Finland produced a picky system which in university applications to determine the teacher candidates. In addition to this, Finnish teachers must have a Master’s degree, besides Undergraduate degree. During their education, the teachers are expected to understand the reasoning behind critical, creative and independent thinking. Finally, for at least once a week, on-thejob trainings are organized in order to makesure that the newly became teachers can share their experiences with their co-workers, maintain being dynamic on the job, and keep up with the developing world. Also, the teachers do not have a specific criterion for evaluating the students; instead the teachers give feedback to the students in a timely basis while their coworkers and managers evaluate the teachers. Besides the training of the teachers, such as the full-service training environment, the usage of the appropriate materials and localized education syllabus can be shown as other factors for the quality of the Finnish education system. PISA and TIMMS reports prove the fact that the Finnish education system is in the top ten education systems in the world. Also, the evaluations and case studies on the Finnish education system, which specifically aims to evaluate the teacher model in detail, show that the system is successful

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA35KF36KJ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Oğuzhan Hazır

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 25 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Hazır, O. (2015). Öğretmen Etkililiği: Finlandiya Modeli. Kara Harp Okulu Bilim Dergisi, 25(1), 3-24.