Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Multidimensional Analysis on the Factors Affecting Entrepreneurial Tendency; A Research on High School Students at the Secondary Education

Yıl 2019, , 99 - 133, 07.05.2019
https://doi.org/10.17134/khosbd.538333

Öz

Entrepreneurship has an important
role in the development of countries, increasing the
wealth and life standards of societies. In this case, establishing the
entrepreneurship tendency of people and the affecting the factors of this
tendency would give us specified information about entrepreneurship potential
of societies. Moreover, it would guide the other researches onthis topic. To
competitiveness, difficulties of starting up a new firm, innovative and
creative features, the degree of avoiding risk, family support, decisiveness,
need of success and demographic characteristics of individuals would be
effective on the action of entrepreneurship.

With this study, it is aimed to determine the entrepreneurship tendencies and the factors affecting the entrepreneurship tendencies of senior students in various high schools selected from different districts in Ankara. Also within the scope of entrepreneurship tendency; hypothesis about gender, the schools where students learn and take the course of entrepreneurship were created and tested and last the results were evaluated.



The
results obtained put forward that there is no gender effect in terms of the
entrepreneurship tendency of the students. There is no significant difference
between the tendency of entrepreneurship and the schools where students were
educated. Finally, it is found that taking entrepreneurship lessons in high
school education contributes to the entrepreneurship tendency positively.

Kaynakça

  • Arslan, M. (2000), A Weberian Approch to Türkish Entreprenuership, Hacettepe Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, 18 (2), 389.
  • Balaban, Ö., Özdemir, Y. (2008), Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Eğilimi Üzerindeki Etkisi: Sakarya Üniversitesi İİBF Örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3(2), 133-147.
  • Bayrakdar, S.,(2011), Avrupa Birliği Mesleki Eğitim Programlarında Girişimcilik Eğitimlerinin Ekonomik Kalkınmadaki Önemi. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 12, Sayı 1.
  • Baysal, H., Özkul, A. S. (2009). Türkiye’de Girişimcilik Eğitiminde İlköğretimin Rolü Ders Kitapları Üzerine Bir İçerik Analizi, I. Uluslararası Davraz Kongresi.
  • Berk, E.(2009). Girişimcilik dersinin etkililiğinin değerlendirilmesi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı EARGED,
  • Bozkurt, R.(2000). Girişimci ve Rol Bilinci. İş Fikirleri Dergisi,2000 (12), 86-94.
  • Bozkurt, Ö., Alparslan M.(2013). Girişimcilerde Bulunması Gereken Özellikler İle Girişimcilik Eğitimi: Girişimci ve Öğrenci Görüşleri. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 8(1), 10.
  • Brockhaus, R. H. Horwitz, P. S.(1986). The Psycology of The Entrepreneur, The Art and Science of Entrepreneurship. Massachuset: Bollinger Publishing Company, 25.
  • Demircan, N.(2000). Girisimcilik ve Girisimcilerin Kisilik Özellikleri Konusunda Bir Uygulama. Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi, Gebze Yüksek Teknoloji Üniversitesi SBE, Kocaeli, 24.
  • Demirez M., Cebeci, R(2005). Türkiye’de Girişimciliğin Tarihçesi ve Girişimcilerin Sosyolojik Profili. KOSGEB GGM Ulusal Girişimcilik Raporu Bölüm II, 38.
  • Dollinger, M. J.(1999). Entrepreneurship. Prentice Hall, 4.
  • Duran, C., Büber, H. ve Gümüştekin, G. (2013), Girişimcilik Hislerine Eğitimin Katkısı: Kütahya Meslek Yüksek Okulu Makine Programı Örneği, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 8(2), 33-56.
  • Gartner, W. B.(1988). Who is an Entrepreneur? Is The Wrong Question. American Journal of Small Business, 12(4), 11.
  • Girginer, N., Uçkun, Nurullah (2004). İşletmecilik Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Girişimciliğe Bakış Açıları: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İ.İ.B.F İşletme Bölümü Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama. 3.Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi.
  • Göksel, A.., Aydıntan, B.,(2011). Gender, Business Education, Family Background and Personal Traits; A Multi Dimensional Analysis of Their Effects On Entrepreneurial Propensity: Findings From Turkey”, International Journal of Business and Social Science, Vol:2, No:13, July 2011, (35-48)
  • Hayton, J. C., George, G., ve Zahra, S. A. (2002). National culture and entrepreneurship: A review of behavioral research. Entrepreneurship: Theory & Practice, 26, 33–52.
  • Hisrich R., Langan-Fox J. ve Grant S. (2007), Entrepreneurship research and practice: a call to action for psychology. Am Psychol. Sep;62(6):575-89
  • İbicioğlu, H., Taş, S. ve Özmen, İ. (2010), Üniversite Eğitiminin Girişimcilik Düşüncesinin Değişimine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama, Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 2(1), 53-74.
  • İlhan, S.(2004). Girişimcilik ve Sosyo-Ekonomik Süreçteki Rolü. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 72.
  • İpçioğlu, İ., Taşer, A. (2009). İşletme Bölümlerinde Verilen Eğitimin Girişimci Adayı Öğrenciler Üzerindeki Etkileri. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009/2(10),
  • Kalyoncuoğlı S., Aydıntan B., Göksel A.,(2017) The Effect of Entrepreneurship Education on Entrepreneurial Intention: An Experimental Study on Undergraduate Business Students., Journal of Management Research., 9(3), 73-91. Karadeniz Y., (2010). “Türkiye’de Girişimcilik Eğitimi”, http://vizyon21yy.com/documan/Egitim_Ogretim/Onemli_Gunler_Kuruluslar/Girisimcilik_Haftasi/Turkiyede_Girisimcilikv_Egitimi.pdf, (12.01.2013).
  • Küçüktekin, K.(2006). Girişimcilik Politikası Çerçeversinde Avrupa Birliği’nin KOBİ Politikası ve Avrupa Birliği Müktesebatına Uyum Çerçevesinde Türkiye’nin KOBİ Politikası. Yüksek Lisans Tezi. Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı. 82. Lin, B. W., Li, P. C., Chen J. S.(2006). Social Capital, Capabilities, And Entrepreneurial Strategies: A study Of Taiwanese High-Tech New Ventures, Technological Forecasting & Social Change,73,168–181.
  • Lundström, A., Stevenson, L.A.(2005). Entrepreneurship Policy Theory and Practice. New York:Springer-Verlag, 41-43.
  • Meydan C.,Şeşen H.(2011). Yapısal Eşitlik Modellemesi Amos Uygulamaları, Ankara, 21-57.
  • Mueller, S. T., Anisya S.(2001). Culture and Entrepreneurial Potential: A Nine Country Study of Locus of Control and Innovativeness, Florida International University, Miami, National Academy of Management, Journal of Business Venturing,16(1), 51-75.
  • Patır, S., Karahan, M. (2010), Girişimcilik Eğitimi ve Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması, İşletme ve Ekonomik araştırmalar Dergisi, 1(2), 27-44.
  • Praag, C., Mirjam V.(1999). Some Classic Views on Entrepreneurship, De Economist,147, 322. Sönmez, A., Toksoy, A.(2014). Türkiye’de Girişimcilik ve Türk Girişimci Profili Üzerine Bir Analiz .Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F., Yönetim ve Ekonomi Cilt:21 Sayı:2 Tağraf, H., Halis, M. (2008). Üniversitelerdeki girişimcilik eğitiminin girişimsel öz yetkinlik algısı üzerindeki etkisi: Bir araştırma. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3(2), 91-107.
  • TC. Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı(2014). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2014-2015. Ankara, 125.
  • Türkiye Girişimcilik Stratejisi ve Eylem Planı 2014-2016 (2013,Taslak), 83.
  • Verheul, I.(2003). An Eclectic Theory of Entrepreneurship: Policies, Institutions and Culture. SME’s in the Age of Globalization, Ed. David B. Audretsch, Northampton: An Elgar Reference Collection.
  • Yelkikalan, N.(2010). Dünya ve Türkiye Üniversitelerinde Girişimcilik Eğitimi: Karşılaştırmalı Bir Analiz. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi,12(19), 52-58.
  • Yılmaz, B. S., Günel, Ö., D. (2011), Üniversite Eğitimi ve Girişimcilik: Bireyleri Girişimciliğe Yönlendiren Etkenler Üzerine Bir Araştırma, Akademik Bakış Dergisi, Sayı (26), 1-20.
  • Yonca,G.,Atsan,N.(2006). Entrepreneurial Characteristic amongst University Students:Some Insights for Entrepreneurship Education and Training in Turkey
  • Kitaplar
  • Altunışık, R.,Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E.(2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Kitabevi,125.
  • Arıkan, S.(2004). Girişimcilik Temel Kavramlar ve Bazı Güncel Konular. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Bozkurt, Ö.(2011). Dünyada ve Türkiye’de girişimcilik Eğitimi:Başarılı Girişimciler ve Öğretim Üyelerinden Öneriler.Detay Yayıncılık
  • Durmuş, B., Yurtkoru, S., Çinko, M.(2013). Sosyal Bilimlerde SPSS’le veri analizi. İstanbul: Beta Basım, 118.
  • Erdoğmuş, N.(2007). Aile İşletmeleri Yönetim Yetki Devri ve İkinci Kuşağın Yetiştirilmesi (2. Baskı). İstanbul: İGİAD Yayınları.
  • Eyüpoğlu, Dilek (2007), Girişimcilik Eğitimi, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları No:697, Ankara.
  • Schumpeter, (1973). Competition and Entrepreneurship, The University of Chicago Press, Chicago
  • İnternet
  • İnternet: Financial Times: Definition of Entrepreneurial Ecosystem. Web: http://lexicon.ft.com/term?term=entrepreneurial-ecosystem adresinden 24.08.2014’da alınmıştır.
  • İnternet: Ankara Milli Eğitimi Bakanlığı. http://ankara.meb.gov.tr/www/egitim-istatistikleri/icerik/24 adresinden 29.04.2015 tarihinde alınmıştır.
  • İnternet :KOSGEB Ödülleri.(2013). Web: http://www.turkiyegirisimcileri.org/sayfalar/sayfa/params/tip-sayfa/id-2/mevzuat.html adresinden 15 Mart 2015 tarihinde alınmıştır.

Girişimcilik Eğilimini Etkileyen Faktörlere İlişkin Çok Boyutlu Bir Analiz: Orta Öğretimde Bir Araştırma

Yıl 2019, , 99 - 133, 07.05.2019
https://doi.org/10.17134/khosbd.538333

Öz

Girişimcilik, ülkelerin gelişiminde,
dengeli bir kalkınma süreci izlenmesinde, toplumların refahının artmasında ve
yaşam standartlarının yükselmesinde önemli bir yere sahiptir. Bu bakımdan
toplumu oluşturan bireylerin girişimcilik eğilimlerinin ve bu eğilimleri
etkileyen faktörlerin tespit edilmesi, toplumların girişimcilik potansiyelleri
hakkında bizlere bilgi verebilir ve sonraki çalışmalar için yol gösterebilir.
Bireylerin, azimli ve rekabetçi olmaları, yeni iş kurmalarındaki
karşılaştıkları güçlükler, yenilikçi ve yaratıcı özellikleri, riskten kaçınma
dereceleri, ailelerinin verdikleri destekler, azim ve kararlılıkları ile
demografik özellikleri girişimcilik eğilimlerinin eyleme geçmesinde etkili
olacaktır.

Bu çalışmayla, Ankara ilinde, farklı
ilçelerden seçilmiş çeşitli liselerde okuyan son sınıf öğrencilerin
girişimcilik eğilimlerini, girişimcilik eğilimlerini etkileyen faktörleri
tespit etmek amaçlanmıştır. Ayrıca girişimcilik eğilimi kapsamında; cinsiyet, öğrencilerin
öğrenim gördükleri okullar ve girişimcilik dersi alma durumuna ilişkin
hipotezler oluşturulup test edilmiş ve sonuçları değerlendirilmiştir.





Elde
edilen sonuçlar neticesinde, öğrencilerin girişimcilik eğilimi açısından
cinsiyetin etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.

Öğrencilerin ö
ğrenim gördükleri okullar ile girişimcilik eğilimi
arasında ise anlamlı bir fark bulunamamıştır. En son olarak lise öğreniminde
girişimcilik dersi almanın, bireylerin girişimcilik eğilimine pozitif yönde
katkı sağladığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Arslan, M. (2000), A Weberian Approch to Türkish Entreprenuership, Hacettepe Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, 18 (2), 389.
  • Balaban, Ö., Özdemir, Y. (2008), Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Eğilimi Üzerindeki Etkisi: Sakarya Üniversitesi İİBF Örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3(2), 133-147.
  • Bayrakdar, S.,(2011), Avrupa Birliği Mesleki Eğitim Programlarında Girişimcilik Eğitimlerinin Ekonomik Kalkınmadaki Önemi. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 12, Sayı 1.
  • Baysal, H., Özkul, A. S. (2009). Türkiye’de Girişimcilik Eğitiminde İlköğretimin Rolü Ders Kitapları Üzerine Bir İçerik Analizi, I. Uluslararası Davraz Kongresi.
  • Berk, E.(2009). Girişimcilik dersinin etkililiğinin değerlendirilmesi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı EARGED,
  • Bozkurt, R.(2000). Girişimci ve Rol Bilinci. İş Fikirleri Dergisi,2000 (12), 86-94.
  • Bozkurt, Ö., Alparslan M.(2013). Girişimcilerde Bulunması Gereken Özellikler İle Girişimcilik Eğitimi: Girişimci ve Öğrenci Görüşleri. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 8(1), 10.
  • Brockhaus, R. H. Horwitz, P. S.(1986). The Psycology of The Entrepreneur, The Art and Science of Entrepreneurship. Massachuset: Bollinger Publishing Company, 25.
  • Demircan, N.(2000). Girisimcilik ve Girisimcilerin Kisilik Özellikleri Konusunda Bir Uygulama. Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi, Gebze Yüksek Teknoloji Üniversitesi SBE, Kocaeli, 24.
  • Demirez M., Cebeci, R(2005). Türkiye’de Girişimciliğin Tarihçesi ve Girişimcilerin Sosyolojik Profili. KOSGEB GGM Ulusal Girişimcilik Raporu Bölüm II, 38.
  • Dollinger, M. J.(1999). Entrepreneurship. Prentice Hall, 4.
  • Duran, C., Büber, H. ve Gümüştekin, G. (2013), Girişimcilik Hislerine Eğitimin Katkısı: Kütahya Meslek Yüksek Okulu Makine Programı Örneği, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 8(2), 33-56.
  • Gartner, W. B.(1988). Who is an Entrepreneur? Is The Wrong Question. American Journal of Small Business, 12(4), 11.
  • Girginer, N., Uçkun, Nurullah (2004). İşletmecilik Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Girişimciliğe Bakış Açıları: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İ.İ.B.F İşletme Bölümü Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama. 3.Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi.
  • Göksel, A.., Aydıntan, B.,(2011). Gender, Business Education, Family Background and Personal Traits; A Multi Dimensional Analysis of Their Effects On Entrepreneurial Propensity: Findings From Turkey”, International Journal of Business and Social Science, Vol:2, No:13, July 2011, (35-48)
  • Hayton, J. C., George, G., ve Zahra, S. A. (2002). National culture and entrepreneurship: A review of behavioral research. Entrepreneurship: Theory & Practice, 26, 33–52.
  • Hisrich R., Langan-Fox J. ve Grant S. (2007), Entrepreneurship research and practice: a call to action for psychology. Am Psychol. Sep;62(6):575-89
  • İbicioğlu, H., Taş, S. ve Özmen, İ. (2010), Üniversite Eğitiminin Girişimcilik Düşüncesinin Değişimine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama, Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 2(1), 53-74.
  • İlhan, S.(2004). Girişimcilik ve Sosyo-Ekonomik Süreçteki Rolü. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 72.
  • İpçioğlu, İ., Taşer, A. (2009). İşletme Bölümlerinde Verilen Eğitimin Girişimci Adayı Öğrenciler Üzerindeki Etkileri. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009/2(10),
  • Kalyoncuoğlı S., Aydıntan B., Göksel A.,(2017) The Effect of Entrepreneurship Education on Entrepreneurial Intention: An Experimental Study on Undergraduate Business Students., Journal of Management Research., 9(3), 73-91. Karadeniz Y., (2010). “Türkiye’de Girişimcilik Eğitimi”, http://vizyon21yy.com/documan/Egitim_Ogretim/Onemli_Gunler_Kuruluslar/Girisimcilik_Haftasi/Turkiyede_Girisimcilikv_Egitimi.pdf, (12.01.2013).
  • Küçüktekin, K.(2006). Girişimcilik Politikası Çerçeversinde Avrupa Birliği’nin KOBİ Politikası ve Avrupa Birliği Müktesebatına Uyum Çerçevesinde Türkiye’nin KOBİ Politikası. Yüksek Lisans Tezi. Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı. 82. Lin, B. W., Li, P. C., Chen J. S.(2006). Social Capital, Capabilities, And Entrepreneurial Strategies: A study Of Taiwanese High-Tech New Ventures, Technological Forecasting & Social Change,73,168–181.
  • Lundström, A., Stevenson, L.A.(2005). Entrepreneurship Policy Theory and Practice. New York:Springer-Verlag, 41-43.
  • Meydan C.,Şeşen H.(2011). Yapısal Eşitlik Modellemesi Amos Uygulamaları, Ankara, 21-57.
  • Mueller, S. T., Anisya S.(2001). Culture and Entrepreneurial Potential: A Nine Country Study of Locus of Control and Innovativeness, Florida International University, Miami, National Academy of Management, Journal of Business Venturing,16(1), 51-75.
  • Patır, S., Karahan, M. (2010), Girişimcilik Eğitimi ve Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması, İşletme ve Ekonomik araştırmalar Dergisi, 1(2), 27-44.
  • Praag, C., Mirjam V.(1999). Some Classic Views on Entrepreneurship, De Economist,147, 322. Sönmez, A., Toksoy, A.(2014). Türkiye’de Girişimcilik ve Türk Girişimci Profili Üzerine Bir Analiz .Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F., Yönetim ve Ekonomi Cilt:21 Sayı:2 Tağraf, H., Halis, M. (2008). Üniversitelerdeki girişimcilik eğitiminin girişimsel öz yetkinlik algısı üzerindeki etkisi: Bir araştırma. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3(2), 91-107.
  • TC. Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı(2014). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2014-2015. Ankara, 125.
  • Türkiye Girişimcilik Stratejisi ve Eylem Planı 2014-2016 (2013,Taslak), 83.
  • Verheul, I.(2003). An Eclectic Theory of Entrepreneurship: Policies, Institutions and Culture. SME’s in the Age of Globalization, Ed. David B. Audretsch, Northampton: An Elgar Reference Collection.
  • Yelkikalan, N.(2010). Dünya ve Türkiye Üniversitelerinde Girişimcilik Eğitimi: Karşılaştırmalı Bir Analiz. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi,12(19), 52-58.
  • Yılmaz, B. S., Günel, Ö., D. (2011), Üniversite Eğitimi ve Girişimcilik: Bireyleri Girişimciliğe Yönlendiren Etkenler Üzerine Bir Araştırma, Akademik Bakış Dergisi, Sayı (26), 1-20.
  • Yonca,G.,Atsan,N.(2006). Entrepreneurial Characteristic amongst University Students:Some Insights for Entrepreneurship Education and Training in Turkey
  • Kitaplar
  • Altunışık, R.,Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E.(2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Kitabevi,125.
  • Arıkan, S.(2004). Girişimcilik Temel Kavramlar ve Bazı Güncel Konular. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Bozkurt, Ö.(2011). Dünyada ve Türkiye’de girişimcilik Eğitimi:Başarılı Girişimciler ve Öğretim Üyelerinden Öneriler.Detay Yayıncılık
  • Durmuş, B., Yurtkoru, S., Çinko, M.(2013). Sosyal Bilimlerde SPSS’le veri analizi. İstanbul: Beta Basım, 118.
  • Erdoğmuş, N.(2007). Aile İşletmeleri Yönetim Yetki Devri ve İkinci Kuşağın Yetiştirilmesi (2. Baskı). İstanbul: İGİAD Yayınları.
  • Eyüpoğlu, Dilek (2007), Girişimcilik Eğitimi, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları No:697, Ankara.
  • Schumpeter, (1973). Competition and Entrepreneurship, The University of Chicago Press, Chicago
  • İnternet
  • İnternet: Financial Times: Definition of Entrepreneurial Ecosystem. Web: http://lexicon.ft.com/term?term=entrepreneurial-ecosystem adresinden 24.08.2014’da alınmıştır.
  • İnternet: Ankara Milli Eğitimi Bakanlığı. http://ankara.meb.gov.tr/www/egitim-istatistikleri/icerik/24 adresinden 29.04.2015 tarihinde alınmıştır.
  • İnternet :KOSGEB Ödülleri.(2013). Web: http://www.turkiyegirisimcileri.org/sayfalar/sayfa/params/tip-sayfa/id-2/mevzuat.html adresinden 15 Mart 2015 tarihinde alınmıştır.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aykut Göksel

Serhat Ulucan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Mayıs 2019
Gönderilme Tarihi 27 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

IEEE A. Göksel ve S. Ulucan, “Girişimcilik Eğilimini Etkileyen Faktörlere İlişkin Çok Boyutlu Bir Analiz: Orta Öğretimde Bir Araştırma”, Savunma Bilimleri Dergisi, c. 18, sy. 1, ss. 99–133, 2019, doi: 10.17134/khosbd.538333.