Bu araştırmada iletişim becerileriyle ön plana çıkan İletişim Fakültesi öğrencilerinin Üsküdar Üniversitesi kapsamında sosyal medya bağımlılığı incelenmiştir. Araştırmaya Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesinin çeşitli bölümlerine devam eden 314 öğrenci katılmıştır. Karşılaştırmalı tarama modeline göre yürütülen araştırmada veri toplama aracı olarak Tutgun-Ünal ve Deniz 2015 ’in geliştirmiş olduğu “Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği” ile araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırmada veriler gönüllülük esasına uygun olarak sınıf ortamında anket uygulanarak toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde istatistiki teknikler uygulanmış olup, çeşitli demografik özelliklerine göre öğrencilerin sosyal medya bağımlılığı incelenmiştir. Araştırmada öğrencilerin sosyal medya bağımlılığı az seviyede bulunmuştur. Alt boyutlarda ise, sosyal medyaya zihinsel ve duygusal olarak orta seviyede bağımlı oldukları tespit edilmiştir. Araştırmada ulaşılan diğer sonuçlardan bazıları şu şekildedir: a Sabah kalkar kalkmaz sosyal medya hesaplarını kontrol edenler diğer vakitlerde kullananlara göre daha bağımlıdır, b Paylaştıkları fotoğraflara filtre/makyaj uygulaması yapan öğrencilerin uygulama yapmayanlara göre sosyal medya bağımlılığı daha yüksektir, c Sosyal medyadaki paylaşımların içeriğine bakmaksızın kişiye göre beğenenlerin sosyal medya bağımlılığı, içeriği görüp/okuyup beğenenlere göre daha yüksektir, d Medya ve İletişim Bölümü öğrencilerinin sosyal medya bağımlılığı diğer bölümlere göre daha yüksek bulunmuştur, ikinci sırada Yeni Medya ve Gazetecilik gelmektedir, e Radyo, Sinema ve Televizyon Bölümü öğrencilerinin sosyal medyadan daha fazla duygusal destek aldıkları ve duygusal boyutta sosyal medyaya orta seviyede bağımlı oldukları belirlenmiştir
Sosyal Ağ Sosyal Medya Bağımlılığı İletişim Fakültesi Üsküdar Üniversitesi
The aim of the research is to investigate social media addiction of the Communication Faculty students with communication skills in the foreground, at Üsküdar University. 314 students from various departments of Communication Faculty, participated in the study. The research was conducted as comparative survey model, the data collected from Social Media Addiction Scale developed by Tutgun-Ünal and Deniz 2015 and “Personal Information Form” developed by researcher. The data were collected by applying a questionnaire in the classroom with the volunteering principle. Statistical techniques were applied in data analysis of social media addiction of students in terms of various demographic variables. In the research, social media addiction of the students was found to be low. When examined sub-scales, cognitive and emotional support levels of social media addiction of students was found moderate. The findings of the research revealed that a students using social media, right away when they wake up, were more addicted to the social media compared to others using other times of the day. b students sharing photos in social media by doing filter/makeup were found more addicted, c students sending “likes” to friends in their social network without looking at the content were more addicted, d students of the department of “Communication and Media” were found the most addicted to the social media. The department of “New Media and Journalism” students were the second place, e “Radio, Television and Cinema” students receiving emotional support from social media more than the others, and they were found moderately addictive to the social media with mood modification
Social Network Social Media Addiction Communication Faculty Üsküdar University
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.