BibTex RIS Kaynak Göster

İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Bağımlılığının İncelenmesi: Üsküdar Üniversitesi Örneği

Yıl 2019, Sayı: 2, 49 - 80, 30.06.2019

Öz

Bu araştırmada iletişim becerileriyle ön plana çıkan İletişim Fakültesi öğrencilerinin Üsküdar Üniversitesi kapsamında sosyal medya bağımlılığı incelenmiştir. Araştırmaya Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesinin çeşitli bölümlerine devam eden 314 öğrenci katılmıştır. Karşılaştırmalı tarama modeline göre yürütülen araştırmada veri toplama aracı olarak Tutgun-Ünal ve Deniz 2015 ’in geliştirmiş olduğu “Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği” ile araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırmada veriler gönüllülük esasına uygun olarak sınıf ortamında anket uygulanarak toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde istatistiki teknikler uygulanmış olup, çeşitli demografik özelliklerine göre öğrencilerin sosyal medya bağımlılığı incelenmiştir. Araştırmada öğrencilerin sosyal medya bağımlılığı az seviyede bulunmuştur. Alt boyutlarda ise, sosyal medyaya zihinsel ve duygusal olarak orta seviyede bağımlı oldukları tespit edilmiştir. Araştırmada ulaşılan diğer sonuçlardan bazıları şu şekildedir: a Sabah kalkar kalkmaz sosyal medya hesaplarını kontrol edenler diğer vakitlerde kullananlara göre daha bağımlıdır, b Paylaştıkları fotoğraflara filtre/makyaj uygulaması yapan öğrencilerin uygulama yapmayanlara göre sosyal medya bağımlılığı daha yüksektir, c Sosyal medyadaki paylaşımların içeriğine bakmaksızın kişiye göre beğenenlerin sosyal medya bağımlılığı, içeriği görüp/okuyup beğenenlere göre daha yüksektir, d Medya ve İletişim Bölümü öğrencilerinin sosyal medya bağımlılığı diğer bölümlere göre daha yüksek bulunmuştur, ikinci sırada Yeni Medya ve Gazetecilik gelmektedir, e Radyo, Sinema ve Televizyon Bölümü öğrencilerinin sosyal medyadan daha fazla duygusal destek aldıkları ve duygusal boyutta sosyal medyaya orta seviyede bağımlı oldukları belirlenmiştir

Kaynakça

  • Abhijit, N. (2011). “Facebook addiction” http://www.buzzle.com/articles/facebook- addiction, html, Erişim Tarihi: 5 Mayıs 2019.
  • Akyazı, E. ve Tutgun-Ünal, A. (2013). “İletişim fakültesi öğrencilerinin amaç, benimseme, yalnızlık düzeyi ilişkisi bağlamında sosyal ağları kullanımı”, Global Media Journal TR, 3(6), 1-24.
  • American Psychiatric Association (1995). Diagnostic and statistical manual of mental disorders. (4th ed.) Washington, DC: Author.
  • Andreassen, C.S (2012). “Development of a facebook addiction scale”, Psychological Reports, 2012, 110, 2, 501-517.
  • Andreassen C.S. (2015). “Online social network site addiction: A comprehensive review”, Curr Addict Rep., 2, 175-184.
  • Balcı, Ş. ve Gölcü, A. (2013). “Facebook addiction among university students in Turkey: Selçuk University Example”, Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 34, 255-278.
  • Balcı, Ş. ve Tiryaki, S. (2014). “Facebook addiction among high school students in Turkey”, IISES- The International Institute of Social and Economic Sciences: Vienna 10th Academic Conference, Vienna, Austria, June 3-6, 2014, pp.120-134.
  • Baripoğlu, S. (2012). “Facebook ve Twitter davranış bozukluğu yapıyor mu?”, e-psikiyatri, yapiyor-mu-33945, Erişim Tarihi: 11 Kasım 2013.
  • Bianchi, A. ve Philips, J. G. (2005). “Psychological predictors of problem mobile phone use”, Cyberpsychology & Behavior, 8, 39-51.
  • Brown, R. I. F. (1993). Some contributions of the study of gambling to the study of other addictions, In W. R. Eadington & J. Cornelius (Eds.), Gambling behavior and problem gambling, Reno, NV: University of Nevada Press. Pp. 341-372.
  • Brunborg, G. S., Mentzoni, R. A., Molde, H., Myrseth, H., Skouverİe, K. J. M.,Bjorvatn, B., ve Pallesen, S. (2011). “The relationship between media use in the bedroom, sleep habits, and symptoms of insomnia”, Journal of Sleep Research, 20, 569- 575.
  • Caplan, S.E. (2010). “Theory and measurement of generalized problematic internet use: A two step approach”, Computers in Human Behavior, 26 (2010) 1089–1097.
  • Ceyhan, E., Ceyhan A. ve Gürcan, A. (2007). “Problemli İnternet Kullanımı Ölçeği’nin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 7 (1), 387-416.
  • Choliz, M. (2010). “Mobile phone addiction: A point of issue”, Addiction, 105, 373-374.
  • Çam, E. ve İşbulan, O. (2012). “A new addiction for teacher candidates: Social networks”, The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), 11 (3), 14- 19.
  • Davis, R.A. (2001). “A cognitive-behavioral model for pathological internet use (PIU)”, Computers in Human Behavior, 17(2), 187-195.
  • Deniz, L. ve Tutgun-Ünal, A (2016). “Genelleştirilmiş Problemli İnternet Kullanımı Ölçeği 2 (GPİKÖ2)’nin Türkçeye uyarlanması: Geçerlilik ve güvenirlik çalışmaları”, The Journal of Academic Social Science (ASOSJOURNAL), 4 (23), 7-20.
  • Dewald, J. F., Meijer, A. M., Oort, F. J., Kerkhof, G. A., ve Bögels, S. M. (2010). “The influence of sleep quality, sleep duration and sleepiness on school performance in children and adolescents: a meta-analytic review”, Sleep Medicine Reviews, 14, 179-189.
  • Digitalage (2018). “Sosyal Medya: Instagram Değerini 100 Katına Çıkardı”, https:// digitalage.com.tr/instagram-degerini-100-katina-cikardi/, Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2019.
  • Fisher, S. (1994). “Identifying video game addiction in children and adolescents”, Addictive Behaviors, 19, 545-553.
  • Goldberg, I. (1996). “Goldberg’s message”, http://www-usr.rider.edu/~suler/ psycyber/supportgp.html, Erişim Tarihi: 26 Şubat 2011.
  • Griffiths, M. D. (2005). “A “components” model of addiction within a biopsychosocial framework”, Journal of Substance Use, 10, 191-197.
  • Ha, J.H., Chin, B., Park, D.H., Ryu, S.H. ve Yu, J. (2008). “Characteristics of excessive cellular phone use in Korean adolescents”, Cyberpsychology & Behavior, 11 (6), 783-786.
  • Hazar, M. (2011). “Sosyal medya bağımlılığı: Bir alan çalışması”, İletişim, Kuram ve Araştırma Dergisi, 32, 151-175.
  • Holden, C. (2001). “Behavioral addictions: Do they exist?”, Science, 294 (5544), 980-982.
  • Johnson, K. A. (2011). “The effect of Twitter posts on students’ perceptions of instructor credibility, Learning, Media and Technology, 36(1), 21- 38.
  • Kandell, J.J. (1998). “Internet addiction on campus: The vulnerability of college students”, Cyberpsychology & Behavior, 1, 11-17.
  • Karal, H. ve Kokoç, M. (2010). “Üniversite öğrencilerinin sosyal ağ siteleri kullanım amaçlarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışması”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1(3), 251-263.
  • Karaiskos, D., Tzavellas, E., Balta, G. ve Paparrigopoulos, T. (2010). “Social network addiction: A new clinical disorder?”, European Psychiatry, 25, 855.
  • Keleş, E. ve Demirel, P. (2011). “Bir sosyal ağ olarak Facebook’un formal eğitimde kullanımı”, 5. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu. 22-24 Eylül 2011, Fırat Üniversitesi, Elâzığ.
  • Kuss, D. J., ve Griffiths, M. D. (2011). “Addiction to social networks on the Internet: A literature review of empirical research”, International Journal of Environmental and Public Health, 8, 3528-3552.
  • McCool, L.B. (2011). Pedagogical use of Twitter in the university classroom, Unpublished Master’s Thesis, Iowa State University, Ames, Iowa.
  • Mitchell, K. (2009). ESOL students on Facebook, Unpublished master’s thesis, Portland State University, Portland.
  • Odabaşı, H., Mısırlı, M., Günüç, S., Şahin-Timar, Z., Ersoy, M., Som, S., Dönmez, F.İ., Akçay, T. ve Erol, O. (2012). “Eğitim için yeni bir ortam: Twitter”, Anadolu Journal of Educational Sciences International, Ocak-2012, 2(1).
  • Orzack, M.H. (2005). “Bilgisayar bağımlılığı”, http://www.computeraddiction.com Erişim Tarihi: 12 Haziran 2013.
  • Pfeil, U., Arjan, R. ve Zaphiris, P. (2009). “Age differences in online social networking—A study of user profiles and the social capital divide among teenagers and older users in MySpace”, Computers in Human Behavior, 25, 643-654.
  • Savci, M. ve Aysan, F. (2017). “Technological Addictions and Social Connectedness: Predictor Effect of Internet Addiction, Social Media Addiction, Digital Game Addiction and Smartphone Addiction on Social Connectedness”, Düşünen Adam The Journal of Psychiatry and Neurological Sciences, 30 (3), 202-216.
  • Savci M., Ercengiz M. ve Aysan F. (2017). Turkish adaptation of Social Media Disorder Scale in adolescents, Arch Neuropsychiatry, In press.
  • Soykan, C. ve Tutgun-Ünal, A. (2015). “A comparative study of facebook addiction among generations”. 9. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Afyon.
  • Şahin, C. ve Yağcı, M. (2017). “Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği-Yetişkin Formu: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması”, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18 (1), 523-538.
  • Taş, İ. (2017). “Ergenler için Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği Kısa Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, Online Journal of Technology Addiction & Cyberbullying, 4(1), 27-40.
  • The Nielsen Company. (2010). “Global audience spends two hours more a month on social networks than last year; The Nielsen Company: New York, NY, USA”, http:// blog.nielsen.com/nielsenwire/global/global-audience-spends-two-hours-more-a-month- onsocial-networks-than-last-year/, Erişim Tarihi: 18 Eylül 2012.
  • Tutgun, A. (2009). Öğretmen adaylarının problemli internet kullanımı. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Tutgun, A. ve Deniz, L. (2010). “Problematic Internet Usage among Prospective Teachers”, International Educational Technology Conference] (IETC), Volume II, Page 1226, Boğaziçi University, Istanbul.
  • Tutgun, A., Deniz, L. ve Moon, Man-Ki (2011). “A comparative study of problematic internet use and loneliness among Turkish and Korean prospective teachers”,The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(4), 14-30.
  • Tutgun-Ünal, A. (2013a). “Nesiller ayrılıyor”, Açık Bilim, http://www.acikbilim. com/2013/09/dosyalar/nesiller-ayriliyor-x-y-ve-z-nesilleri.html Erişim Tarihi: 12 Mayıs 2015.
  • Tutgun-Ünal, A. (2013b). “A study of problematic internet use among Turkish CEIT students”, IJER-International Journal of Educational Research, ISSN: 2306-7063, 1(2), 86-95.
  • Tutgun-Ünal, A. (2013c). “The model explaining and predicting loneliness level and the problematic internet use of Turkish Computer Education & Instructional Technologies (CEIT) students”, IJSSE-International Journal of Social Sciences and Education, ISSN: 2223-4934, 3(3), 734-743.
  • Tutgun-Ünal, A. ve Deniz, L. (2015). “Development of the Social Media Addiction Scale”, Online Academic Journal of Information Technology (AJIT-e), 6(21), 51-70.
  • Tutgun-Ünal, A. Ve” Köroğlu, O. (2013). A comparative study of social network usage and adoption among Turkish prospective teachers”, Mevlâna International Journal of Education (MIJE), 3(4), 24-42.
  • Tutgun-Ünal, A. ve Katmer-Bayraklı, V. (2014). “Öğretmen adaylarının sosyal medyanın eğitimde iletişim amaçlı kullanılmasına ilişkin görüşleri: Twitter örneği”, Uluslararası 1. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER), İstanbul.
  • Tutgun-Ünal, A. (2015). Sosyal medya bağımlılığı: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma, Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Tutgun-Ünal, A. ve Deniz, L. (2015). “Development of the Social Media Addiction Scale”, Online Academic Journal of Information Technology (AJIT-e), 6(21), 51-70.
  • Tutgun-Ünal, A. ve Soykan, C. (2015). “A comparative study of social network usage purpose and frequency among generations”, 9. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Afyon.
  • Tutgun-Ünal, A. ve Deniz, L. (2016). “Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Bağımlılığının İncelenmesi”, Route Educational and Social Science Journal, 3(2), 155- 181.
  • Uzun, Ö., Yıldırım, V. ve Uzun, E. (2016). “Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu olan Ergenlerde Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları ve Sosyal Medya Bağımlılığı, Benlik Saygısı ve Algılanan Sosyal Destek İlişkisi”, TJFM&PC, 10(3), 142-147.
  • Yılmazsoy, B. ve Kahraman, M. (2017). “Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Bağımlılığı ile Sosyal Medyayı Eğitsel Amaçlı Kullanımları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Facebook Örneği”, Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 6 (1), 9-20.
  • Young, K. S. (1996a). “Psychology of computer use: Addictive use of the internet, a case that breaks the stereotype”, Psychological Reports, 79, 899-902.
  • Young, K.S. (1996b). “Internet addiction: The emergence of a new clinical disorder”, Cyberpsychology & Behavior, 1(3), 237-244.
  • Young, K. S. (2009). “Internet addiction: Diagnosis and treatment consideration”, Journal of Contemporary Psychotherapy, 39, 241-246.
  • Wilson, K., Fornasier, S. ve White, K. M. (2010). “Psychological predictors of young adults’ use of social networking sites”, Cyberpsychology, Behavior and Social Networking, 13, 173-177.
  • Wu, Pi-Chu (2013). “Addictive behavior in relation to the happy farm facebook application”, Social Behavior and Personality, 41(4), 539-554.

Social Media Addiction of Communication Faculty Students: Üsküdar University Sample

Yıl 2019, Sayı: 2, 49 - 80, 30.06.2019

Öz

The aim of the research is to investigate social media addiction of the Communication Faculty students with communication skills in the foreground, at Üsküdar University. 314 students from various departments of Communication Faculty, participated in the study. The research was conducted as comparative survey model, the data collected from Social Media Addiction Scale developed by Tutgun-Ünal and Deniz 2015 and “Personal Information Form” developed by researcher. The data were collected by applying a questionnaire in the classroom with the volunteering principle. Statistical techniques were applied in data analysis of social media addiction of students in terms of various demographic variables. In the research, social media addiction of the students was found to be low. When examined sub-scales, cognitive and emotional support levels of social media addiction of students was found moderate. The findings of the research revealed that a students using social media, right away when they wake up, were more addicted to the social media compared to others using other times of the day. b students sharing photos in social media by doing filter/makeup were found more addicted, c students sending “likes” to friends in their social network without looking at the content were more addicted, d students of the department of “Communication and Media” were found the most addicted to the social media. The department of “New Media and Journalism” students were the second place, e “Radio, Television and Cinema” students receiving emotional support from social media more than the others, and they were found moderately addictive to the social media with mood modification

Kaynakça

  • Abhijit, N. (2011). “Facebook addiction” http://www.buzzle.com/articles/facebook- addiction, html, Erişim Tarihi: 5 Mayıs 2019.
  • Akyazı, E. ve Tutgun-Ünal, A. (2013). “İletişim fakültesi öğrencilerinin amaç, benimseme, yalnızlık düzeyi ilişkisi bağlamında sosyal ağları kullanımı”, Global Media Journal TR, 3(6), 1-24.
  • American Psychiatric Association (1995). Diagnostic and statistical manual of mental disorders. (4th ed.) Washington, DC: Author.
  • Andreassen, C.S (2012). “Development of a facebook addiction scale”, Psychological Reports, 2012, 110, 2, 501-517.
  • Andreassen C.S. (2015). “Online social network site addiction: A comprehensive review”, Curr Addict Rep., 2, 175-184.
  • Balcı, Ş. ve Gölcü, A. (2013). “Facebook addiction among university students in Turkey: Selçuk University Example”, Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 34, 255-278.
  • Balcı, Ş. ve Tiryaki, S. (2014). “Facebook addiction among high school students in Turkey”, IISES- The International Institute of Social and Economic Sciences: Vienna 10th Academic Conference, Vienna, Austria, June 3-6, 2014, pp.120-134.
  • Baripoğlu, S. (2012). “Facebook ve Twitter davranış bozukluğu yapıyor mu?”, e-psikiyatri, yapiyor-mu-33945, Erişim Tarihi: 11 Kasım 2013.
  • Bianchi, A. ve Philips, J. G. (2005). “Psychological predictors of problem mobile phone use”, Cyberpsychology & Behavior, 8, 39-51.
  • Brown, R. I. F. (1993). Some contributions of the study of gambling to the study of other addictions, In W. R. Eadington & J. Cornelius (Eds.), Gambling behavior and problem gambling, Reno, NV: University of Nevada Press. Pp. 341-372.
  • Brunborg, G. S., Mentzoni, R. A., Molde, H., Myrseth, H., Skouverİe, K. J. M.,Bjorvatn, B., ve Pallesen, S. (2011). “The relationship between media use in the bedroom, sleep habits, and symptoms of insomnia”, Journal of Sleep Research, 20, 569- 575.
  • Caplan, S.E. (2010). “Theory and measurement of generalized problematic internet use: A two step approach”, Computers in Human Behavior, 26 (2010) 1089–1097.
  • Ceyhan, E., Ceyhan A. ve Gürcan, A. (2007). “Problemli İnternet Kullanımı Ölçeği’nin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 7 (1), 387-416.
  • Choliz, M. (2010). “Mobile phone addiction: A point of issue”, Addiction, 105, 373-374.
  • Çam, E. ve İşbulan, O. (2012). “A new addiction for teacher candidates: Social networks”, The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), 11 (3), 14- 19.
  • Davis, R.A. (2001). “A cognitive-behavioral model for pathological internet use (PIU)”, Computers in Human Behavior, 17(2), 187-195.
  • Deniz, L. ve Tutgun-Ünal, A (2016). “Genelleştirilmiş Problemli İnternet Kullanımı Ölçeği 2 (GPİKÖ2)’nin Türkçeye uyarlanması: Geçerlilik ve güvenirlik çalışmaları”, The Journal of Academic Social Science (ASOSJOURNAL), 4 (23), 7-20.
  • Dewald, J. F., Meijer, A. M., Oort, F. J., Kerkhof, G. A., ve Bögels, S. M. (2010). “The influence of sleep quality, sleep duration and sleepiness on school performance in children and adolescents: a meta-analytic review”, Sleep Medicine Reviews, 14, 179-189.
  • Digitalage (2018). “Sosyal Medya: Instagram Değerini 100 Katına Çıkardı”, https:// digitalage.com.tr/instagram-degerini-100-katina-cikardi/, Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2019.
  • Fisher, S. (1994). “Identifying video game addiction in children and adolescents”, Addictive Behaviors, 19, 545-553.
  • Goldberg, I. (1996). “Goldberg’s message”, http://www-usr.rider.edu/~suler/ psycyber/supportgp.html, Erişim Tarihi: 26 Şubat 2011.
  • Griffiths, M. D. (2005). “A “components” model of addiction within a biopsychosocial framework”, Journal of Substance Use, 10, 191-197.
  • Ha, J.H., Chin, B., Park, D.H., Ryu, S.H. ve Yu, J. (2008). “Characteristics of excessive cellular phone use in Korean adolescents”, Cyberpsychology & Behavior, 11 (6), 783-786.
  • Hazar, M. (2011). “Sosyal medya bağımlılığı: Bir alan çalışması”, İletişim, Kuram ve Araştırma Dergisi, 32, 151-175.
  • Holden, C. (2001). “Behavioral addictions: Do they exist?”, Science, 294 (5544), 980-982.
  • Johnson, K. A. (2011). “The effect of Twitter posts on students’ perceptions of instructor credibility, Learning, Media and Technology, 36(1), 21- 38.
  • Kandell, J.J. (1998). “Internet addiction on campus: The vulnerability of college students”, Cyberpsychology & Behavior, 1, 11-17.
  • Karal, H. ve Kokoç, M. (2010). “Üniversite öğrencilerinin sosyal ağ siteleri kullanım amaçlarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışması”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1(3), 251-263.
  • Karaiskos, D., Tzavellas, E., Balta, G. ve Paparrigopoulos, T. (2010). “Social network addiction: A new clinical disorder?”, European Psychiatry, 25, 855.
  • Keleş, E. ve Demirel, P. (2011). “Bir sosyal ağ olarak Facebook’un formal eğitimde kullanımı”, 5. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu. 22-24 Eylül 2011, Fırat Üniversitesi, Elâzığ.
  • Kuss, D. J., ve Griffiths, M. D. (2011). “Addiction to social networks on the Internet: A literature review of empirical research”, International Journal of Environmental and Public Health, 8, 3528-3552.
  • McCool, L.B. (2011). Pedagogical use of Twitter in the university classroom, Unpublished Master’s Thesis, Iowa State University, Ames, Iowa.
  • Mitchell, K. (2009). ESOL students on Facebook, Unpublished master’s thesis, Portland State University, Portland.
  • Odabaşı, H., Mısırlı, M., Günüç, S., Şahin-Timar, Z., Ersoy, M., Som, S., Dönmez, F.İ., Akçay, T. ve Erol, O. (2012). “Eğitim için yeni bir ortam: Twitter”, Anadolu Journal of Educational Sciences International, Ocak-2012, 2(1).
  • Orzack, M.H. (2005). “Bilgisayar bağımlılığı”, http://www.computeraddiction.com Erişim Tarihi: 12 Haziran 2013.
  • Pfeil, U., Arjan, R. ve Zaphiris, P. (2009). “Age differences in online social networking—A study of user profiles and the social capital divide among teenagers and older users in MySpace”, Computers in Human Behavior, 25, 643-654.
  • Savci, M. ve Aysan, F. (2017). “Technological Addictions and Social Connectedness: Predictor Effect of Internet Addiction, Social Media Addiction, Digital Game Addiction and Smartphone Addiction on Social Connectedness”, Düşünen Adam The Journal of Psychiatry and Neurological Sciences, 30 (3), 202-216.
  • Savci M., Ercengiz M. ve Aysan F. (2017). Turkish adaptation of Social Media Disorder Scale in adolescents, Arch Neuropsychiatry, In press.
  • Soykan, C. ve Tutgun-Ünal, A. (2015). “A comparative study of facebook addiction among generations”. 9. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Afyon.
  • Şahin, C. ve Yağcı, M. (2017). “Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği-Yetişkin Formu: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması”, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18 (1), 523-538.
  • Taş, İ. (2017). “Ergenler için Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği Kısa Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, Online Journal of Technology Addiction & Cyberbullying, 4(1), 27-40.
  • The Nielsen Company. (2010). “Global audience spends two hours more a month on social networks than last year; The Nielsen Company: New York, NY, USA”, http:// blog.nielsen.com/nielsenwire/global/global-audience-spends-two-hours-more-a-month- onsocial-networks-than-last-year/, Erişim Tarihi: 18 Eylül 2012.
  • Tutgun, A. (2009). Öğretmen adaylarının problemli internet kullanımı. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Tutgun, A. ve Deniz, L. (2010). “Problematic Internet Usage among Prospective Teachers”, International Educational Technology Conference] (IETC), Volume II, Page 1226, Boğaziçi University, Istanbul.
  • Tutgun, A., Deniz, L. ve Moon, Man-Ki (2011). “A comparative study of problematic internet use and loneliness among Turkish and Korean prospective teachers”,The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(4), 14-30.
  • Tutgun-Ünal, A. (2013a). “Nesiller ayrılıyor”, Açık Bilim, http://www.acikbilim. com/2013/09/dosyalar/nesiller-ayriliyor-x-y-ve-z-nesilleri.html Erişim Tarihi: 12 Mayıs 2015.
  • Tutgun-Ünal, A. (2013b). “A study of problematic internet use among Turkish CEIT students”, IJER-International Journal of Educational Research, ISSN: 2306-7063, 1(2), 86-95.
  • Tutgun-Ünal, A. (2013c). “The model explaining and predicting loneliness level and the problematic internet use of Turkish Computer Education & Instructional Technologies (CEIT) students”, IJSSE-International Journal of Social Sciences and Education, ISSN: 2223-4934, 3(3), 734-743.
  • Tutgun-Ünal, A. ve Deniz, L. (2015). “Development of the Social Media Addiction Scale”, Online Academic Journal of Information Technology (AJIT-e), 6(21), 51-70.
  • Tutgun-Ünal, A. Ve” Köroğlu, O. (2013). A comparative study of social network usage and adoption among Turkish prospective teachers”, Mevlâna International Journal of Education (MIJE), 3(4), 24-42.
  • Tutgun-Ünal, A. ve Katmer-Bayraklı, V. (2014). “Öğretmen adaylarının sosyal medyanın eğitimde iletişim amaçlı kullanılmasına ilişkin görüşleri: Twitter örneği”, Uluslararası 1. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER), İstanbul.
  • Tutgun-Ünal, A. (2015). Sosyal medya bağımlılığı: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma, Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Tutgun-Ünal, A. ve Deniz, L. (2015). “Development of the Social Media Addiction Scale”, Online Academic Journal of Information Technology (AJIT-e), 6(21), 51-70.
  • Tutgun-Ünal, A. ve Soykan, C. (2015). “A comparative study of social network usage purpose and frequency among generations”, 9. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Afyon.
  • Tutgun-Ünal, A. ve Deniz, L. (2016). “Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Bağımlılığının İncelenmesi”, Route Educational and Social Science Journal, 3(2), 155- 181.
  • Uzun, Ö., Yıldırım, V. ve Uzun, E. (2016). “Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu olan Ergenlerde Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları ve Sosyal Medya Bağımlılığı, Benlik Saygısı ve Algılanan Sosyal Destek İlişkisi”, TJFM&PC, 10(3), 142-147.
  • Yılmazsoy, B. ve Kahraman, M. (2017). “Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Bağımlılığı ile Sosyal Medyayı Eğitsel Amaçlı Kullanımları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Facebook Örneği”, Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 6 (1), 9-20.
  • Young, K. S. (1996a). “Psychology of computer use: Addictive use of the internet, a case that breaks the stereotype”, Psychological Reports, 79, 899-902.
  • Young, K.S. (1996b). “Internet addiction: The emergence of a new clinical disorder”, Cyberpsychology & Behavior, 1(3), 237-244.
  • Young, K. S. (2009). “Internet addiction: Diagnosis and treatment consideration”, Journal of Contemporary Psychotherapy, 39, 241-246.
  • Wilson, K., Fornasier, S. ve White, K. M. (2010). “Psychological predictors of young adults’ use of social networking sites”, Cyberpsychology, Behavior and Social Networking, 13, 173-177.
  • Wu, Pi-Chu (2013). “Addictive behavior in relation to the happy farm facebook application”, Social Behavior and Personality, 41(4), 539-554.
Toplam 62 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aylin Tutgun-ünal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tutgun-ünal, A. (2019). İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Bağımlılığının İncelenmesi: Üsküdar Üniversitesi Örneği. Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi(2), 49-80.