BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Advertisement Effect on Children’s Consumption Behaviour From Perspectives of Parents

Yıl 2019, Sayı: 2, 81 - 99, 30.06.2019

Öz

With the fast developing technology, societies’ economic and social structure has also changed. In this process, product variety and number have increased giving birth to a consumption focused market. Individual is incited to consumption for the sake of capitalism. Consumption, which varies according to time, geography, culture and individual, in reality, is shaped according to present system’s sake .In societies shaped by capitalist system children play a vital role. Chilren in one hand play a mediatory in spreading new consumption styles to society, in other hand reshape the would-be consumption society. This study aims to interpret how advertisement on TV affect children audience’s consumption choices and define parents’ behaviours towards these advertisements. In the study consumption concept will be worked in historical contex, firstly. Then children and parents’ behaviour towards advertisements in the light of surveys that are held in Central Kastamonu

Kaynakça

  • Featherstone, M. (2013). Postmodernizm ve Tüketim, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Baudrillard, J. (20012). Tüketim Toplumu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Ewen, S. (1976). Captain of Consciousness New York:McGraw Hill.
  • Zorlu, A. (2006). Üretim ve Tüketim Teorileri, Ankara: Global Yayınları.
  • Weber, M. (2015). Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu, Ankara: Alter Yayınları.
  • Aktaş, H. (2011). Rossiter Percy Modeli ve Reklamlarda kullanımı: Rossiter Percy Modelinin Deterjan reklamları Örneğinde Görsel Çözümleme Denemesi. Journal Of New World Science Academy, s.79-98.
  • Lefebvre (2007), Modern Dünyada Gündelik Hayat, İstanbul: Metis Yayınları
  • Kozak (1992) İşçi Sendikalarının Tarihi Gelişimi (İngiltere Örneği), Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, s: 63-81https://dergipark.org.tr/download/article-file/9610
  • Morva, O. (2011). Armağan Ekonomisi ve Medya Kurbanları. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Çalışmaları Dergisi, s: 1-21. https://www.arel.edu. tr/pages/iletisimfakulte/dergi/armagan_ekonomisi.pdf Erişim Tarihi: 21 Kasım 2014
  • Gulla, A. & Purohit. H (2013) Children’s Attitude Towards Television, Advertisements And Influence On The Buying Behavior Of Parents, International Journal of Marketing, Financial Services & Management Research,s.103-117
  • Torun, İ. (2002). Kapitalizmin zorunlu Şartı Protestan Ahlak, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 3(2), s. 89-98. http://iibfdergi.cumhuriyet. edu.tr/archive/kapitalizmin%20zorunlu%20%C5%9Eart%C4%B1%20protestan%20 ahl%C3%A2k.pdf Erişim Tarihi: 8 Ekim 2014
  • Değirmencioğlu,S.(2010) Medyada Çocuk Emeği ve Reklamların Çocuk İşçileri, http://www.academia.edu/10233805/Medyada_%C3%A7ocuk_eme%C4%9Fi_ve_rekla mlar%C4%B1n_%C3%A7ocuk_i%C5%9F%C3%A7ileri_2010_ Erişim: 20 Ekim 2017
  • UNICEF (2004) Çocuk Haklarına Dair Sözleşme: Birinci Kısım, Madde 1-20 https://www.unicef.org/turkey/crc/_cr23c.html Erişim Tarihi: 15 Nisan 2017
  • Livingstone&Helsper, E. (2004, Mayıs 7). Advertising Foods To Chıldren: Nisan 16, 2016 tarihinde Academia.edu: http://s3.amazonaws.com/academia.edu. documents/1801786/Advertising_foods_to_children_1_.pdf?AWSAccessKeyId=A KIAIWOWYYGZ2Y53UL3A&Expires=1496240218&Signature=GRDaDmN%2 B189Wpf9mIEW6gMeOgZI%3D&response-content-disposition=inline%3B%20fi- lename%3DAdvertising_F adresinden alınmıştır.

Reklamların Çocukların Tüketim Davranışları Üzerindeki Etkisinin Ebeveynin Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2019, Sayı: 2, 81 - 99, 30.06.2019

Öz

Sanayi Devrimi sonrasında hızla gelişen teknoloji ile toplumların ekonomik ve sosyolojik yapıları da değişmiştir. Bu süreçte ürün çeşitliliği ve sayısının artması tüketim odaklı bir pazarın doğmasına neden olmuştur. Kapitalist sistemin devamlılığı için birey, tüketime teşvik edilmiştir. Zamana, coğrafyaya, kültüre, bireye göre değişiklik gösteren tüketim, esasında mevcut sistemin çıkarları doğrultusunda şekillenmektedir. Kapitalist sistem tarafından şekillendirilmiş tüketim toplumlarında çocuklar, kilit bir rol oynamaktadır. Çocuklar, bir taraftan yeni tüketim alışkanlıklarının topluma yayılmasına aracılık ederken diğer taraftan geleceğin tüketim toplumunu yeniden inşa etmektedir.Ebeveynlerin, televizyonda yayınlanan reklamlara yönelik tutumları, reklamlar hakkındaki görüşleri ve reklamların çocuk tüketimi üzerindeki etkilerini hakkındaki genel görüşleri bu çalışmada ele alınacaktır. Ardından Kastamonu Merkez İlçe’de yapılan anketlerden elde edilen veriler ışığında çocuk ve ebeveynin reklamlara yönelik tutumları belirlenecektir

Kaynakça

  • Featherstone, M. (2013). Postmodernizm ve Tüketim, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Baudrillard, J. (20012). Tüketim Toplumu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Ewen, S. (1976). Captain of Consciousness New York:McGraw Hill.
  • Zorlu, A. (2006). Üretim ve Tüketim Teorileri, Ankara: Global Yayınları.
  • Weber, M. (2015). Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu, Ankara: Alter Yayınları.
  • Aktaş, H. (2011). Rossiter Percy Modeli ve Reklamlarda kullanımı: Rossiter Percy Modelinin Deterjan reklamları Örneğinde Görsel Çözümleme Denemesi. Journal Of New World Science Academy, s.79-98.
  • Lefebvre (2007), Modern Dünyada Gündelik Hayat, İstanbul: Metis Yayınları
  • Kozak (1992) İşçi Sendikalarının Tarihi Gelişimi (İngiltere Örneği), Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, s: 63-81https://dergipark.org.tr/download/article-file/9610
  • Morva, O. (2011). Armağan Ekonomisi ve Medya Kurbanları. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Çalışmaları Dergisi, s: 1-21. https://www.arel.edu. tr/pages/iletisimfakulte/dergi/armagan_ekonomisi.pdf Erişim Tarihi: 21 Kasım 2014
  • Gulla, A. & Purohit. H (2013) Children’s Attitude Towards Television, Advertisements And Influence On The Buying Behavior Of Parents, International Journal of Marketing, Financial Services & Management Research,s.103-117
  • Torun, İ. (2002). Kapitalizmin zorunlu Şartı Protestan Ahlak, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 3(2), s. 89-98. http://iibfdergi.cumhuriyet. edu.tr/archive/kapitalizmin%20zorunlu%20%C5%9Eart%C4%B1%20protestan%20 ahl%C3%A2k.pdf Erişim Tarihi: 8 Ekim 2014
  • Değirmencioğlu,S.(2010) Medyada Çocuk Emeği ve Reklamların Çocuk İşçileri, http://www.academia.edu/10233805/Medyada_%C3%A7ocuk_eme%C4%9Fi_ve_rekla mlar%C4%B1n_%C3%A7ocuk_i%C5%9F%C3%A7ileri_2010_ Erişim: 20 Ekim 2017
  • UNICEF (2004) Çocuk Haklarına Dair Sözleşme: Birinci Kısım, Madde 1-20 https://www.unicef.org/turkey/crc/_cr23c.html Erişim Tarihi: 15 Nisan 2017
  • Livingstone&Helsper, E. (2004, Mayıs 7). Advertising Foods To Chıldren: Nisan 16, 2016 tarihinde Academia.edu: http://s3.amazonaws.com/academia.edu. documents/1801786/Advertising_foods_to_children_1_.pdf?AWSAccessKeyId=A KIAIWOWYYGZ2Y53UL3A&Expires=1496240218&Signature=GRDaDmN%2 B189Wpf9mIEW6gMeOgZI%3D&response-content-disposition=inline%3B%20fi- lename%3DAdvertising_F adresinden alınmıştır.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hatice Çakır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çakır, H. (2019). Reklamların Çocukların Tüketim Davranışları Üzerindeki Etkisinin Ebeveynin Açısından Değerlendirilmesi. Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi(2), 81-99.