BibTex RIS Kaynak Göster

Markalaşma Sürecinde Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkilerin Rolü ve Önemi

Yıl 2019, Sayı: 3, 85 - 99, 31.12.2019

Öz

Pazarlama faaliyetleri; üretim, iletişim ve ulaşım teknolojilerindeki çarpıcı değişimler sonucunda oldukça büyük değişimlere uğramış ve bu durum en çok pazarlama iletişim sürecini etkilemiştir. Reklam ve satış-tutundurma maliyetlerinin giderek artmaya başlamasıyla işletmeler ile birlikte çalıştıkları iletişim ve reklam ajansları tüketicilere ulaşmanın farklı yolları üzerinde durmuş ve çözümler geliştirmeyi amaçlamışlardır. Bu çözümlerden biri olan pazarlama amaçlı halkla ilişkiler uygulamaları diğer pazarlama bileşenlerini desteklemekte ve işletmelere pazarlama hedeflerine ulaşabilmeleri için yeni ve özgün uygulama alanları sunmaktadır

Kaynakça

  • Aaker, A.D. (1991). Managing Brand Equity: Capitilazing on the Value of a Brand Name. New York: The Free Press.
  • Akat, Ö.(2008). Uluslararası Pazarlama Karması ve Yönetimi. MAI, Global Compact ve Örnek Olaylar, Gözden Geçirilmiş 6. Baskı, Ekin Kitabevi, Bursa, 2008,s.1.
  • Asna, A. (1993). Public Relations Temel Bilgiler. İstanbul: Der Yayınları.
  • Blythe, J.(2001). Pazarlama İlkeleri. (Odabaşı, Y.) Bilim Teknik Yayınevi. İstanbul
  • Bozkurt, İ. (2007). Bütünleşik Pazarlama İletişimi-Halkla İlişkiler Temelli Bir Model-.(4. Baskı). İstanbul: Media Cat Yayınları
  • Burnett, J. John (1988). Promotion Management: A Strategic Approach, West Publishing Company, 2nd Edition.
  • Büyükbaykal, G. (2001).Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Başlıca Özellikleri, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi 11 (1), 321-326.
  • Can, E. (2007). “Marka ve Marka Yapılandırma”, Marmara Üniversitesi-İ.İ.B.F. Dergisi, 22(1), 225-237.
  • Cutlip, S. M., Center, A.H., Broom, G.M. (1999). Effective Public Relations, NJ: Prentice Hall.
  • Cüce, U.(2000). “Markanın Gücü ve Markayı Taşıyan Güçler”, Marketing Türkiye, Özel sayı 2.
  • Delozier, M. Wayne (1976) The Marketing Communications Process, McGraw, New York: Hill Book Co.
  • Erciş, S. (2003). Halkla İlişkilerin Pazarlama İletişiminde Yeri ve Önemi, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi 18 (1), 383-392.
  • Göksu, F. (2006) Sosyal sorumluluk Uygulamalarının Marka İmajına Etkisi (Petrol İşletmelerinde Uygulamalı Araştırma), Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul.
  • Grimaldi, V.(2004).Great Branding is Rooted in Strategy, http://www.brandchannel. com/featureseffect.asp?pf id=236#more
  • Hankinson, G. and Cowking, P. (1993). Branding In Action-Cases and Strategies for Proftable Brand Management. Londra: McGraw-Hill Book Company.
  • Harris, T. .L.(1991) “Why Your Company Needs Marketing Public Relations?, Public Relations Journal, VOl:47, Iss.9 (1991).
  • Harris, T. L. (1997). „Integrated Marketing Public Relations‟. The Handbook Of Strategic Public Relations & Integrated Communications. ed.by. Clarke L. Caywood, McGraw-Hill, USA. 90-105.
  • Harris, T. L. (1998). Value-Added Public Relations. Chicago: NTC Business Books.
  • Harris, T. L. (1999). Value Added Public Relations: The Secret Weapon of Integrated Marketing. McGraw-Hill Professional.
  • Harris, Thomas L. ve Whalen, Patricia T. (2006). The Marketer’s Guide to Public Relations in the 21st Century. Ohio: Thomson South‐Western.
  • Haywood, Roger. (1991). All About Public Relations. London: McGraw-Hill.
  • Jefkins, F. (1998). Public Relations. 5th Edition, M+E Pitmann Publishing, London.
  • İşeri, Z. A. (2007). Kriz İletişimi Sürecinde Marka Yönetimi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kapferer, J. N. (2008). “The New Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term”, 4. Baskı, Kogan Page.
  • Kocabaş, F., Elden, M., Çelebi, İ.S. (1999). Marketing PR, MediaCat Yayınları, Plaka Matbaacılık, Ankara, 2. Basım.
  • Keller L K (1998). Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Equity (New Jersey, Prentice Hall).
  • Kitchen, P. J. (1997). Public Relations: Principles and Practice, London: International, Thomson.
  • Kotler, Philip (2005) Marketing Essentials ,Prentice Hall.
  • Ledingham, J. A., Bruning, S. D. (1998). Relationship management in public relations: Dimensions of an organization-public relationship, Public Relations Review, 24(1), 55-65.
  • Mardin, B. (1994). Değerli Dostum. (Derleyen: Gül Ukat). İstanbul: Sanimat Ltd.
  • Mucuk, İ. (2001) Pazarlama İlkeleri, İstanbul, Türkmen Kitabevi, 13. Basım.
  • Nilsson, K., Bonde, S. (1999). Consumer Perception of Brand Personality A Quantitative Approach. Bachelor’s Thesis Lulea Tekniska Universitet.
  • Odabaşı, Y. ve Barış G.(2005). Tüketici Davranışı. İstanbul: Mediacat akademi.
  • Peltekoğlu, F. B. (2001). Halkla İlişkiler Nedir? (2. Baskı). İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Randall G. (2000). Markalaştırma, İstanbul Rota Yayınları.
  • Ries, A. ve Trout J. (1993). “Positioning: The Battle For Your Mind”, McGraw Hill Book Company.
  • Saçkan, M. (1994). “Pazarlamacılar da Marketing PR’ın EtkinliğiniKabul Ediyor”. Marketing Türkiye. Yıl 4, Sayı 81, Eylül.
  • Schultz, D. E.; Tannenbaum, S. I.; Lauterborn, Robert F. (1992). Integrated Marketing Communications: Pulling It Together & Making It Work. Chicago: NTC.
  • Shimp, T.A., Delozier M.W., (1986). Promotion Management and Marketing Communications, The Dryden Press.
  • Taşkın, Ç (2018). Marka ve Marka Stratejileri, Dora Yayınları, Bursa.
  • T.C. Resmi Gazete. Markaların Korunması Hakkında Kanun. 27 Haziran 1995, sayı: 556
  • Tosun, N.B. (2004). Pazarlama Halkla İlişkileri ve Reklam, Türkmen Kitabevi, 1. Baskı, İstanbul.
  • Tunçel, H. (2009). Halkla İlişkiler Anlayışıyla Bütünleşik Pazarlama İletişimi, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi 35 (1), 115-136.
  • Üzün, C.(2000) “Stratejik Yönetim ve Halkla İlişkiler, İzmir, Dokuz Eylül Yayınları
  • Van Riel, C.B.M. (1995). Principles of Corporate Communication,Edinburg: Prentice Hall.
  • Wood, L. (2000). “Brands and Brand Equıty: Definition and Management”, Management Decision, Vol.38, Issue:9.

The Role and Importance of Marketing Public Relations in Branding Process

Yıl 2019, Sayı: 3, 85 - 99, 31.12.2019

Öz

Marketing activities have undergone significant changes in the historical process as a result of the dramatic changes in production, communication and transportation Technologies. In this case, most has affected the marketing communication process. In this case, businesses and the communication and advertising agencies they work with are focusing on different ways of reaching consumers and developing solutions. One of these solutions is marketing public relations practices supports other marketing components and provides businesses with a new and unique practice area to achieve their marketing goals

Kaynakça

  • Aaker, A.D. (1991). Managing Brand Equity: Capitilazing on the Value of a Brand Name. New York: The Free Press.
  • Akat, Ö.(2008). Uluslararası Pazarlama Karması ve Yönetimi. MAI, Global Compact ve Örnek Olaylar, Gözden Geçirilmiş 6. Baskı, Ekin Kitabevi, Bursa, 2008,s.1.
  • Asna, A. (1993). Public Relations Temel Bilgiler. İstanbul: Der Yayınları.
  • Blythe, J.(2001). Pazarlama İlkeleri. (Odabaşı, Y.) Bilim Teknik Yayınevi. İstanbul
  • Bozkurt, İ. (2007). Bütünleşik Pazarlama İletişimi-Halkla İlişkiler Temelli Bir Model-.(4. Baskı). İstanbul: Media Cat Yayınları
  • Burnett, J. John (1988). Promotion Management: A Strategic Approach, West Publishing Company, 2nd Edition.
  • Büyükbaykal, G. (2001).Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Başlıca Özellikleri, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi 11 (1), 321-326.
  • Can, E. (2007). “Marka ve Marka Yapılandırma”, Marmara Üniversitesi-İ.İ.B.F. Dergisi, 22(1), 225-237.
  • Cutlip, S. M., Center, A.H., Broom, G.M. (1999). Effective Public Relations, NJ: Prentice Hall.
  • Cüce, U.(2000). “Markanın Gücü ve Markayı Taşıyan Güçler”, Marketing Türkiye, Özel sayı 2.
  • Delozier, M. Wayne (1976) The Marketing Communications Process, McGraw, New York: Hill Book Co.
  • Erciş, S. (2003). Halkla İlişkilerin Pazarlama İletişiminde Yeri ve Önemi, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi 18 (1), 383-392.
  • Göksu, F. (2006) Sosyal sorumluluk Uygulamalarının Marka İmajına Etkisi (Petrol İşletmelerinde Uygulamalı Araştırma), Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul.
  • Grimaldi, V.(2004).Great Branding is Rooted in Strategy, http://www.brandchannel. com/featureseffect.asp?pf id=236#more
  • Hankinson, G. and Cowking, P. (1993). Branding In Action-Cases and Strategies for Proftable Brand Management. Londra: McGraw-Hill Book Company.
  • Harris, T. .L.(1991) “Why Your Company Needs Marketing Public Relations?, Public Relations Journal, VOl:47, Iss.9 (1991).
  • Harris, T. L. (1997). „Integrated Marketing Public Relations‟. The Handbook Of Strategic Public Relations & Integrated Communications. ed.by. Clarke L. Caywood, McGraw-Hill, USA. 90-105.
  • Harris, T. L. (1998). Value-Added Public Relations. Chicago: NTC Business Books.
  • Harris, T. L. (1999). Value Added Public Relations: The Secret Weapon of Integrated Marketing. McGraw-Hill Professional.
  • Harris, Thomas L. ve Whalen, Patricia T. (2006). The Marketer’s Guide to Public Relations in the 21st Century. Ohio: Thomson South‐Western.
  • Haywood, Roger. (1991). All About Public Relations. London: McGraw-Hill.
  • Jefkins, F. (1998). Public Relations. 5th Edition, M+E Pitmann Publishing, London.
  • İşeri, Z. A. (2007). Kriz İletişimi Sürecinde Marka Yönetimi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kapferer, J. N. (2008). “The New Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term”, 4. Baskı, Kogan Page.
  • Kocabaş, F., Elden, M., Çelebi, İ.S. (1999). Marketing PR, MediaCat Yayınları, Plaka Matbaacılık, Ankara, 2. Basım.
  • Keller L K (1998). Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Equity (New Jersey, Prentice Hall).
  • Kitchen, P. J. (1997). Public Relations: Principles and Practice, London: International, Thomson.
  • Kotler, Philip (2005) Marketing Essentials ,Prentice Hall.
  • Ledingham, J. A., Bruning, S. D. (1998). Relationship management in public relations: Dimensions of an organization-public relationship, Public Relations Review, 24(1), 55-65.
  • Mardin, B. (1994). Değerli Dostum. (Derleyen: Gül Ukat). İstanbul: Sanimat Ltd.
  • Mucuk, İ. (2001) Pazarlama İlkeleri, İstanbul, Türkmen Kitabevi, 13. Basım.
  • Nilsson, K., Bonde, S. (1999). Consumer Perception of Brand Personality A Quantitative Approach. Bachelor’s Thesis Lulea Tekniska Universitet.
  • Odabaşı, Y. ve Barış G.(2005). Tüketici Davranışı. İstanbul: Mediacat akademi.
  • Peltekoğlu, F. B. (2001). Halkla İlişkiler Nedir? (2. Baskı). İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Randall G. (2000). Markalaştırma, İstanbul Rota Yayınları.
  • Ries, A. ve Trout J. (1993). “Positioning: The Battle For Your Mind”, McGraw Hill Book Company.
  • Saçkan, M. (1994). “Pazarlamacılar da Marketing PR’ın EtkinliğiniKabul Ediyor”. Marketing Türkiye. Yıl 4, Sayı 81, Eylül.
  • Schultz, D. E.; Tannenbaum, S. I.; Lauterborn, Robert F. (1992). Integrated Marketing Communications: Pulling It Together & Making It Work. Chicago: NTC.
  • Shimp, T.A., Delozier M.W., (1986). Promotion Management and Marketing Communications, The Dryden Press.
  • Taşkın, Ç (2018). Marka ve Marka Stratejileri, Dora Yayınları, Bursa.
  • T.C. Resmi Gazete. Markaların Korunması Hakkında Kanun. 27 Haziran 1995, sayı: 556
  • Tosun, N.B. (2004). Pazarlama Halkla İlişkileri ve Reklam, Türkmen Kitabevi, 1. Baskı, İstanbul.
  • Tunçel, H. (2009). Halkla İlişkiler Anlayışıyla Bütünleşik Pazarlama İletişimi, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi 35 (1), 115-136.
  • Üzün, C.(2000) “Stratejik Yönetim ve Halkla İlişkiler, İzmir, Dokuz Eylül Yayınları
  • Van Riel, C.B.M. (1995). Principles of Corporate Communication,Edinburg: Prentice Hall.
  • Wood, L. (2000). “Brands and Brand Equıty: Definition and Management”, Management Decision, Vol.38, Issue:9.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Zübeyde Süllü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Süllü, Z. (2019). Markalaşma Sürecinde Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkilerin Rolü ve Önemi. Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi(3), 85-99.