Kurumların var oldukları andan itibaren varlıklarını sürdürme çabası bulunmaktadır. Kurumların sürdürülebilir olmaları gün geçtikçe önem taşıyan bir süreç olarak görülmektedir. Bu noktada kuruma ilişkin birçok bileşen ve özelliği bünyesinde barındıran kurumsal sürdürülebilirlik kavramı öne çıkmaktadır. Günümüzde değişen ve gelişen iletişim teknolojilerinin yansımaları kurumların iletişim pratiklerinde dikkat çekmektedir. Kurumların devamlılıklarının sağlanmasında bir diğer deyişle sürdürülebilir kılınmasında kilit rol üstlenen iletişim unsuru yadsınamamaktadır. Özellikle internet tabanlı uygulamalardan biri olan sosyal medya araç ve ortamları paydaşlar ve sosyal çevre ile etkileşim sağlamada öncelikli konuma gelmiştir denilebilir. Bu çalışmada kurumsal sürdürülebilirlik sürecinin sosyal medya ortamlarındaki yansımalarına ve nasıl yer aldığına odaklanılmaktadır. Bu yolla kurumsal sürdürülebilirliğin bir paydaşı olarak medyanın çatısı altında sosyal medyanın kurumsal sürdürülebilirlik ile ilişkisinin ortaya konması amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, Brand Finance 2019 raporunda, Türkiye’nin en değerli 100 markası sıralamasında ilk sırada yer alan Türk Hava Yolları THY çalışılan marka olarak belirlenmiştir. THY’nin Ocak - Mart 2020 tarihleri arasında üç 3 ay süre ile Facebook ve Twitter hesapları kurumsal sürdürülebilirlik çalışmalarının yansımalarına yönelik içerik analizine tabi tutulmuş ve değerlendirme yapılmıştır. İlgili değerlendirme yapılırken THY’nin kurumsal sürdürülebilirlik raporunda sürdürülebilirlik çalışmalarından sürdürülebilirlik değişkenlerinin belirlenmesinde faydalanılmıştır. Gerçekleştirilen değerlendirme sonucunda; kurumsal sürdürülebilirlik sürecinde paydaşları, özellikle müşteri/takipçileri ile etkin ve sürdürülebilir bir iletişim yolu izlediğini söylemek mümkündür. Özellikle onlara yönelik kampanyalar üretip ya da paylaşılan içeriklere onlarında katkı sağlaması ve katılması konusunda fırsatlar sunulmaktadır. Kurumsal bilgi ve duyuru paylaşımlarının ve yönlendirmelerinin de etkin bir biçimde yapıldığını söylemek mümkündür. Kurumsal sürdürülebilirlik yönetimi kapsamında yer alan başlıklara yönelik içeriklerin sosyal medya ortamlarında paylaşıldığı söylenebilir. Bu noktada kurumsal sürdürülebilirlik süreci ve sosyal medya ortamları arasında etkin bir iletişim olduğu görülmektedir
Corporations try to survive from the moment they exist. Corporate sustainability is seen as an increasingly important process. At this point, the concept of corporate sustainability, which includes many components and features related to the institution, comes to the fore. Today, the reflections of changing and developing communication technologies draw attention in the communication practices of corporations. The communication element, which plays a key role in ensuring the continuity of the corporations, in other words, in making it sustainable, cannot be denied. It can be said that social media, which is one of the internet-based applications, has become a priority in interacting with stakeholders and the social applications. This study focuses on the reflections of the corporate sustainability process in social media environments and how it takes place. In this way, it is aimed to reveal the relationship of social media with corporate sustainability under the roof of the media as a stakeholder of corporate sustainability. For this purpose, the Brand Finance 2019 report, Turkey’s first Situated in the 100 most valuable brands ranking Turkish Airlines THY was determined to be studied brands. Between January and March 2020, THY’s Facebook and Twitter accounts were subjected to content analysis and evaluations for three 3 months, reflecting corporate sustainability efforts. While making the relevant evaluation, sustainability studies were used in the corporate sustainability report of THY to determine the sustainability variables. As a result of the evaluation; In the corporate sustainability process, it is possible to say that it pursues an effective and sustainable communication path with its stakeholders, especially its customers / followers. There are opportunities to produce campaigns specifically for them or to contribute and participate in shared content. It is possible to say that corporate information and announcement sharing and orientation are also made effectively. It can be said that the content related to the titles within the scope of corporate sustainability management is shared on social media. At this point, it is seen that there is an effective communication between the corporate sustainability process and social media environments
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.