Öz
Bu çalışma, Türkiye’de ekonomi temalı yayın yapan televizyon kanallarının, Borsa İstanbul’da işlem gören hisse senetlerine olan ilgisine odaklanmıştır. Araştırma kapsamında Borsa İstanbul’da işlem gören şirket ve sektörlerin hangi oranlarda medya gündeminde yer aldığı irdelenmiştir. Ayrıca ekonomi temalı yayın yapan televizyon kanallarının haber gündemlerini belirlerken, şirketler arasında eşitlikçi yaklaşıp yaklaşmadığı sorularının cevapları aranmıştır. Nitel araştırma metodu baz alınarak, söylem analizi yöntemi ile gerçekleştirilen bu çalışmada, Bloomberg HT kanalından “Piyasa Masası”, A Para kanalından “Seans Öncesi” ve Ekotürk kanalından “İlk Seans” isimli programlar amaçlı örneklem biçiminde seçilmiştir. Rastlantısal olarak seçilen, 30 Kasım 2020 ve 25 Aralık 2020 tarihleri arasında yayınlanan toplam 60 televizyon programı incelenmiştir. Araştırma sonucunda medyanın büyük ölçekli şirket hisselerine ve belirli sektörlere daha çok odaklandığı, daha küçük ölçekli, çoğunlukta kalan şirket hisselerine ve sektörlere hiç yer vermediği ve büyük ölçekli şirketlerle küçük ölçekli şirketlere hakkaniyetli yaklaşmadığı bulgusuna ulaşılmıştır.