Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kurumsal İletişim Sürecinde Yeni İletişim Teknolojilerinin Kullanımı: Instagram Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2021, Sayı: 6, 81 - 96, 21.06.2021

Öz

Teknoloji, insan hayatını değiştiren ve kolaylaştıran bir yapıya sahiptir. Teknolojik anlamda ortaya çıkan her yenilik, bir anlamda insan yaşantısını çok boyutlu olarak etkilemekte ve bu etkileri hızlı bir şekilde gözler önüne serebilmektedir. Teknolojik gelişmeler ile beraber değişen ve dönüşen iletişim alanı, yeni unsurları çalışmalarına dahil etmiş ve iletişim süreçleri daha zengin bir yapıya sahip olmuştur. Bu zenginlik markaların tüketicilere daha hızlı ulaşmasını sağlamakta ve geribildirim süreçlerinde daha aktif olmasına yardımcı olmaktadır. Çalışma kapsamında; kurumların sosyal medya platformlarından Instagram mecra paylaşımlarını, hangi kurumsal iletişim kategorisi bağlamında ortaya çıkardıkları ve bu paylaşımların hedef kitle nezdindeki etkisi araştırılmak amaçlanmaktadır. Çalışmanın evrenini kurumsal iletişim süreçlerinde Instagram hesabını kullanan kurumlar oluşturmaktadır. Bu bağlamda 2020 ‘Brand Finance’ listesinde ilk beşe giren markalar çalışmanın örneklemini oluşturmuş, seçilen markaların sosyal medya araçlarından biri olan resmi Instagram sayfaları, 2020 yılı içerisinde gerçekleştirdikleri kurumsal iletişim faaliyetleri çerçevesinde içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma kapsamında incelenen markaların resmi Instagram sayfa paylaşımlarının daha çok ürün tanıtım kategorisinde tercih ettiği (%47,62), hedef kitlenin etkisinin araştırıldığı izlenme oranlarında ise özel gün kategorisinde (%68,71) en yüksek oranı yakaladıkları sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Akar, H. (2010). Yeni İletişim Teknolojileri ve Bu Teknolojilerin Halkla İlişkiler Çalışmalarında Kullanılması, Erciyes İletişim, 1(3): 97-107
  • Akyürek, R. (2005). Kurumsal İletişim Yönetimi, T.C. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir
  • Atwood, R and Froneman, J.D. (2004). Interactivity and Public Relations on the Web: A Theoretical Analysis, Communicare, 23 (1): 33-53
  • Berelson, B. (1952). Content Analysis in Communication Research, New York Free Press
  • Carim, L and Warwick, C. (2013). Use of social media for corporate communications by research-funding organisations in the UK, Public Relations Review 39(2013): 521-525
  • Chu, S. C.; Chen, H. T. and Gan, C. (2020). Consumers’ engagement with corporate social responsibility (CSR) communication in social media: Evidence from China and the United States, Journal of Business Research, 110 (2020): 260-271
  • Devran, Y ve Elitaş, T. (2017). Yeni İletişim Teknolojilerinin Uzaktan Eğitime Entegrasyon Sürecinde Sanal Sınıf Ortamları: ATAUZEM Örneği, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6 (2): 213-225
  • Esrock, S.L. and Leichty, G.B. (2000). Organization of Corporate Web Pages: Publics and Functions, Public Relations Review, 26 (3): 327-344
  • Griffiths, M. and McLean, R. (2015). Unleashing corporate communications via social media: A UK study of brand management and conversations with customers, Journal of Customer Behaviour, 14 (2): 147-162
  • Godey, B. & Manthiou, A; Pederzoli, D; Rokka, J; Aiello, G. &Donvito, R. and Singh, R. (2016). Social media marketing efforts of luxury brands: Influence on brand equity and consumer behavior, Journal Of Business Research, 62 (12): 833-841
  • Hearn, G; Foth, M. and Gray, H (2008). Applications and implementations of new media in corporate communications An action research approach, Corporate Communications: An International Journal, 14 (1): 49-61
  • Işık, M. (2018). İletişim Bilimine Giriş, Eğitim Yayınevi, Konya.
  • Kramer, M.W; Lee, S.K. and Guo, Y. (2018). Using Communication Technology to Manage Uncertainty during Organizational Assimilation: Information-Seeking and Information-Giving, Western Journal of Communication, 00(00): 1-22
  • Kollock, P., and Smith, M.A. (1999). Communities in cyberspace. (Eds.), Communities in Cyberspace, London: Routledge.
  • Matthews, L. (2010). Social Media and the Evolution of Corporate Communications, The Elon Journal of Undergraduate Research in Communications, 1 (1):17-23
  • Okay, A. ve Okay, A. (2002). Halkla İlişkiler, Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul.
  • Okazaki, S; Plangger, K; West, D. and Menendez, H.D. (2020). Exploring digital corporate social responsibility communications on Twitter, Journal of Business Research, 117 (2020): 675-682
  • Okmeydan, S.B. (2017). Yeni İletişim Teknolojilerini Sorgulamak: Etik, Güvenlik ve Mahremiyetin Kesiştiği Nokta, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5 (1):347-371
  • Peltekoğlu, F.B. (2016). İletişimin Gücü: Kurumsaldan Küresele Halkla İlişkiler, Beta, İstanbul.
  • Reilly, A.H. & Hynan, K.A (2014). Corporate communication, sustainability, and social media: It’s not easy (really) being green, Elsevier. 57 (6): 747-758
  • Tosun, N.B. (2003). Kurumsal İletişim Sürecinde Reklamın ve İmaj Yönetiminin Bütünleşik Konumu, T.C. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 8 (1): 173-190
  • Yüzer, T. V. (2003). Bir İletişim Ortamı Olarak İnternet. Selçuk İletişim Dergisi, 2 (4): 114-120
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Derya Şahin 0000-0002-5894-1554

Yayımlanma Tarihi 21 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Şahin, D. (2021). Kurumsal İletişim Sürecinde Yeni İletişim Teknolojilerinin Kullanımı: Instagram Üzerine Bir İnceleme. Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi(6), 81-96.