Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Medya ve Nefret Söylemiyle İlgili Çalışmaların Bibliyometrik Analiz İle İncelenmesi

Yıl 2022, Sayı: 8, 42 - 55, 28.06.2022

Öz

Sosyal medyanın insanların hayatına girmesi ile birlikte birçok alışkanlık olumlu ya da olumsuz yönde değişikliğe uğramıştır. Sosyal medya araçları, insanların daha fazla etkileşim içinde olmasına, bilgilerini, fikirlerini, düşüncelerini ve duygularını diğer insanlarla daha rahat paylaşmalarına pozitif yönde katkı sağlayan platformlar olarak görülmektedir. Ancak insanların hayatlarına pozitif yönde katkı sağlayan bu platformların negatif yönleri de vardır. Bu iki yön, toplum değerleri başta olmak üzere insanların hayatlarını birçok yönden etkilemektedir. İnsanlar düşüncelerini, duygularını ve fikirlerini sosyal medya araçları üzerinden rahatça söyleyebilseler de bu durum bazen (ya sözlü ifadelerle bazen de sözsüz iletişimle (simge, işaret, emoji vb.)) ifade özgürlüğünün sınırları aşılarak nefret söylemine dönüşmektedir. Bu çalışmada, 6 Nisan 2022 tarihinde sosyal medya ve nefret söylemi ile ilgili Web of Science veri tabanı indeksleri taranmış ve bilimsel çalışmalar bibliyometrik yöntem ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda, araştırmacıların 2013 yılından sonra sosyal medya ve nefret söylemi ile ilgili çalışmalara yöneldiklerini, 2018 yılından sonra ise bu konunun araştırmacılar tarafından daha fazla çalışıldığı, bu konuda en fazla çalışmanın ise Amerika Birleşik Devletleri’ndeki akademisyenler tarafından yapıldığı görülmüştür. Sosyal medya ve nefret söylemi ile ilgili en fazla çalışmanın yapıldığı üniversitenin İspanya’da bulunan Valencia Politecn Üniversitesi olduğu belirlenmiştir. Sosyal medya ve nefret söylemi üzerine yapılan incelemelerde; Twitter’ın, makine öğrenmenin, derinlemesine öğrenmenin, Facebook’un, sosyal networkün, duygusallık analizinin ve nefret söylemi algısının bu konular ile güçlü ilişki içinde olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akpofure, T. (2019). Automatic identification of hate speech on social media platforms using machine learning (Unpublished master's thesis). Dublin: School of Computing, National College, Ireland.
  • Alalwan, A. A., Rana, N. P., Dwivedi, Y. K. ve Algharabat, R. (2017). Social media in marketing: A review and analysis of the existing literature. Telamatics and Informatics, 34, 1177-1190.
  • Alam, I., Raina, R. L. ve Siddiqui, F. (2016). Free vs hate speech on social media: The Indian perspective. Journal of Information Communication and Ethics in Society, 4(14), 350-363.
  • Alsagheer, D., Mansourifar, H. ve Shi, W. (2020). Counter hate speech in social media: A survey. Erişim Adresi: https://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/2203/2203.03584.pdf,
  • Auwal, A. M. (2018). Social media and hate speech: Analysis of comments on biafra agitations, arewa youths' ultimatum and their implications on peaceful coexistence in Nigeria. Media and Communication Currents, 1(2), 54-74.
  • Awan, I. (2016). Islamohobia on social media: A qualitative analysis of the Facebook's walls of hate. International Journal of Cyber Criminology, 1(10), 1-20.
  • Cardoso, L. ve Bruno, A. C. (2021). Cyberculture and hate speech: A case study about the policies against hate speech lead by council of Europe. European Journal of Social Sciences Studies, 6(6), 12-21.
  • Carlson, C. (2014). Censoring hate speech in u.s. social media content: Understanding the user’s perspective, Communication Law Review, 17(1), 24-45.
  • Guo, Y., Hao Z., Zhao, S., Gong, J. ve Yang, F. (2020). Artifical intelligence in health care: Bibliometric anaysis, Journal of Medical Internet Research, 22 (7), 1-12.
  • Hürriyet, (2018). Sosyal medyada nefrete büyük ceza, Erişim Adresi: https://www.hurriyet.com.tr/dunya/sosyal-medyada-nefrete-buyuk-ceza.
  • Isasi, A. C. ve Juanatey, A. G. (2017). Hate speech in social media: A state of the art review. Erişim Adresi: https://ajuntament.barcelona.cat/
  • Jothi, P. S., Neelamalar, M. ve Prasad, R. S. (2011). Analysis of social networking sites: A study on effective communication strategy in developing brand communication. Journal of Media and Communication Studies, 7(3), 234-242.
  • Kaplan, A. M. ve Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! the challenges and oppurtunities of social media. Business Horizons, 53, 59-68.
  • Khajuria, L. ve Rachna (2017). Impact of social media brand communicaitons on consumer-based brand equity. Indian Journal of Commerce and Management Studies, 8(3), 124-131.
  • Kusumasondjaja, S. (2018). The roles of message appeals and orientation on social media brand communication effectiveness: An evidence from Indonesia. Asia Pasific Journal of Marketing and Logistics, 4(30), 1135-1158.
  • Menderes, M. (2017). Sosyal medyada nefret söyleminin önlenmesine dair sözleşme. Erişim Adresi: http://www.ilsaedergi.com/sosyal-medyada-nefret-soyleminin-onlenmesine-dair-sozlesme/.
  • Mohd Nor, M. W. ve Razak, S. A. (2017). Regulating hate speech on social media: Should we or shouldn’t we?. Malayan Law Journal (Jobname), 1(1), 129-139.
  • Morra, M. C., Ceruti, F., Chierici, R. ve Gregorio, A. D. (2018). Social vs traditional media communication: Brand origin associations strike a chord. Journal of Research in Interactive Marketing, 12(1), 2-21.
  • Serhan, F. ve Elareshi, M. (2019). University students’ awareness of social media use and hate speech in Jordan. International Journal of Cyber Criminology, 13(2), 548-563.
  • Türk Dil Kurumu, (2022). Türk Dil Kurumu sözlükleri. Erişim Adresi: https://sozluk.gov.tr/.
  • Uzunoğlu, E. ve Misci Kip, S. (2014). Brand communication through digital ınfluencers: Leveraging blogger engagement, International Journal of Information Management, 34, 592-602.
  • Zahoor, S. Z. ve Qureshi, I. H. (2017). Social media marketing and brand equity: A literature review. IUP Journal of Marketing Management, 16(1), 47-61

Examining Studies on Social Media and Hate Speech with Bibliometric Analysis

Yıl 2022, Sayı: 8, 42 - 55, 28.06.2022

Öz

Many people's habits have changed positively or negatively since the introduction of social media into their lives. Social media tools are viewed as platforms that help people interact more and share their information, ideas, thoughts, and feelings more comfortably with others. These platforms do, however, have negative aspects in addition to their positive effects on people's lives. These two aspects affect people's lives in numerous ways, and social values are at the forefront of these. Although people can freely express their thoughts, feelings, and ideas on social media platforms, this can sometimes lead to hate speech by exceeding the limits of free expression (either verbally or through nonverbal communication (symbol, sign, emoji, etc.). This study surveyed the Web of Science database indexes for social media and hate speech on April 6, 2022, and assessed scientific studies using the bibliometric method. The analyses revealed that after 2013, researchers began focusing on studies on social media and hate speech, and after 2018, this subject was more frequently studied. The majority of these studies were produced by academics in the United States. The Valencia Politecn University in Spain has been found to be the institution where the majority of research on social media and hate speech is done. According to research on social media and hate speech, Twitter, machine learning, deep learning, Facebook, social networking, sentiment analysis, and hate speech perception are all strongly related to these issues.

Kaynakça

  • Akpofure, T. (2019). Automatic identification of hate speech on social media platforms using machine learning (Unpublished master's thesis). Dublin: School of Computing, National College, Ireland.
  • Alalwan, A. A., Rana, N. P., Dwivedi, Y. K. ve Algharabat, R. (2017). Social media in marketing: A review and analysis of the existing literature. Telamatics and Informatics, 34, 1177-1190.
  • Alam, I., Raina, R. L. ve Siddiqui, F. (2016). Free vs hate speech on social media: The Indian perspective. Journal of Information Communication and Ethics in Society, 4(14), 350-363.
  • Alsagheer, D., Mansourifar, H. ve Shi, W. (2020). Counter hate speech in social media: A survey. Erişim Adresi: https://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/2203/2203.03584.pdf,
  • Auwal, A. M. (2018). Social media and hate speech: Analysis of comments on biafra agitations, arewa youths' ultimatum and their implications on peaceful coexistence in Nigeria. Media and Communication Currents, 1(2), 54-74.
  • Awan, I. (2016). Islamohobia on social media: A qualitative analysis of the Facebook's walls of hate. International Journal of Cyber Criminology, 1(10), 1-20.
  • Cardoso, L. ve Bruno, A. C. (2021). Cyberculture and hate speech: A case study about the policies against hate speech lead by council of Europe. European Journal of Social Sciences Studies, 6(6), 12-21.
  • Carlson, C. (2014). Censoring hate speech in u.s. social media content: Understanding the user’s perspective, Communication Law Review, 17(1), 24-45.
  • Guo, Y., Hao Z., Zhao, S., Gong, J. ve Yang, F. (2020). Artifical intelligence in health care: Bibliometric anaysis, Journal of Medical Internet Research, 22 (7), 1-12.
  • Hürriyet, (2018). Sosyal medyada nefrete büyük ceza, Erişim Adresi: https://www.hurriyet.com.tr/dunya/sosyal-medyada-nefrete-buyuk-ceza.
  • Isasi, A. C. ve Juanatey, A. G. (2017). Hate speech in social media: A state of the art review. Erişim Adresi: https://ajuntament.barcelona.cat/
  • Jothi, P. S., Neelamalar, M. ve Prasad, R. S. (2011). Analysis of social networking sites: A study on effective communication strategy in developing brand communication. Journal of Media and Communication Studies, 7(3), 234-242.
  • Kaplan, A. M. ve Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! the challenges and oppurtunities of social media. Business Horizons, 53, 59-68.
  • Khajuria, L. ve Rachna (2017). Impact of social media brand communicaitons on consumer-based brand equity. Indian Journal of Commerce and Management Studies, 8(3), 124-131.
  • Kusumasondjaja, S. (2018). The roles of message appeals and orientation on social media brand communication effectiveness: An evidence from Indonesia. Asia Pasific Journal of Marketing and Logistics, 4(30), 1135-1158.
  • Menderes, M. (2017). Sosyal medyada nefret söyleminin önlenmesine dair sözleşme. Erişim Adresi: http://www.ilsaedergi.com/sosyal-medyada-nefret-soyleminin-onlenmesine-dair-sozlesme/.
  • Mohd Nor, M. W. ve Razak, S. A. (2017). Regulating hate speech on social media: Should we or shouldn’t we?. Malayan Law Journal (Jobname), 1(1), 129-139.
  • Morra, M. C., Ceruti, F., Chierici, R. ve Gregorio, A. D. (2018). Social vs traditional media communication: Brand origin associations strike a chord. Journal of Research in Interactive Marketing, 12(1), 2-21.
  • Serhan, F. ve Elareshi, M. (2019). University students’ awareness of social media use and hate speech in Jordan. International Journal of Cyber Criminology, 13(2), 548-563.
  • Türk Dil Kurumu, (2022). Türk Dil Kurumu sözlükleri. Erişim Adresi: https://sozluk.gov.tr/.
  • Uzunoğlu, E. ve Misci Kip, S. (2014). Brand communication through digital ınfluencers: Leveraging blogger engagement, International Journal of Information Management, 34, 592-602.
  • Zahoor, S. Z. ve Qureshi, I. H. (2017). Social media marketing and brand equity: A literature review. IUP Journal of Marketing Management, 16(1), 47-61
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Halkla İlişkiler
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Murat Toksarı 0000-0002-4941-4664

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Toksarı, M. (2022). Sosyal Medya ve Nefret Söylemiyle İlgili Çalışmaların Bibliyometrik Analiz İle İncelenmesi. Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi(8), 42-55.