İslam dininde hac ibadeti, hem mali hem bedeni olma vasfıyla diğer ibadetlerden ayrıldığı gibi özellikle psikolojik ve toplumsal yönünün ve etkilerinin ağırlığıyla da farklı bir konuma sahiptir. Dıştan bakıldığında sembolik davranışlar şeklinde görünen hac ibadetindeki her fiil ve davranışın bir anlamı, gerek bireyi gerek toplumu eğitici ve bilinçlendirici bir yönü vardır. Müslümanların duygu, düşünce, tutum ve davranışlarını ilgilendiren böylesine dini-psiko-sosyal bir hadise çok farklı yönleriyle birçok ilimin ilgi alanına girmesine rağmen din eğitimi açısından yeterince araştırılmadığı görülmüştür. Bu bağlamda bu yazıda, hac ibadetinin özellikle din eğitimi yönü ön plana çıkarılmaya çalışılmakla beraber teolojik, tarihi, sembolik, sosyolojik ve psikolojik anlamlarına da dikkat çekilmiş olup bu yazının daha kapsamlı çalışmalar için bir tür giriş/başlangıç noktası oluşturması hedeflemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 9 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Kocaeli İlahiyat Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Kocaeli Journal of Theology is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.