Kalite ve müşteri memnuniyeti kavramlarının kuruluşlarda başarıya ulaşabilmesi toplam kalite yönetimini etkin bir şekilde uygulamalarıyla mümkündür. Halkla ilişkiler ve toplam kalite yönetimi, yönetim felsefesi olmak gibi ortak bir noktada birleşmektedir. Toplam kalite yönetimi ve halkla ilişkilerde en önemli etken müşterinin memnuniyetidir. Kurumsal iletişim sürecinde etkin olarak kullanılan halkla ilişkiler ve toplam kalite yönetimi felsefelerinden beklenen de müşteriyi kazanmak başka bir deyişle müşteri memnuniyetini sürekli hale getirmektir. Bu çalışmada; kuruluşlardaki iletişim sürecinde kalite odaklı halkla ilişkiler ve toplam kalite yönetimi uygulamalarının birbiriyle ilişkisi ve gerekliliği üzerinde durulmuştur
Reaching the successful application of quality and consumer behavior in organizations depends on the practice of effective total quality management. At the same time, public relation and total quality management merges on the same point that is called management approach. The most important factor which supplies successful results in public re/ations and in total quality management is the consumer satisfaction. The expecting from the public relations and total quality management that use in process of organizational communication makes constantly consumer satisfaction. in this study, the authors has studied pointing aut the relation among quality oriented public relations and total quality management in organizational communfcation
Corporate communication total quality management public relations
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 7 |