Archetypes, which is the product of subconscious, regardless of loca/ elements, since it carries universal values becomes a guide that brand architects benefited frequently in the process of creating a brand persorıality. Moving from one personality in brand structuring, including all the top brand identity and the communication languages, the ads, social responsibility activities is important in terms of brand integrity. The study, "A promise revealing to each brand is any archetype suitable?" and "which archetypes are suitable far which brands?" was conducted to find answers ta the questions. This study demonstrates the correlation between brand essence and archetypes that carries universal meaning
Kollektifbilinçaltının ürünü olan arketipler, yerel unsurlardan bağımsız, evrensel değerler taşıması bakımından marka mimarlarının marka kişiliği oluştunna aşamasında sıklıkla faydalandık/an bir rehber niteliğindedir. Marka yapılanmasında bir kişilikten hareket etmek ve marka kimliği dahil olmak üzere tüm üst iletişim dilinin; yapılacak reklamların, sosyal sorumluluk çalışmaları, kurumsal iletişim çalışmalarının bu kişiliğe uygunluğu markalamanın bütünlüğü bakımından önemlidir. Çalışma, "Özü itibari ile bir vaat ortaya koyan her markaya, herhangi bir arketip uygun mudur?" ve "Hangi arketipler hangi markalar gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma marka özü ile evrensel anlam taşıyan arketipler arasındaki korelıçın uygundur?" sorularına yanıt aranmak amacıyla
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 12 |