BibTex RIS Kaynak Göster

İNTERNET REKLAMLARININ X, Y VE Z KUŞAKLARI ÜZERİNDEKİ ETKisi

Yıl 2014, Sayı: 12, 120 - 137, 01.04.2014

Öz

Bu araştınna, X, Y ve Z kuşaklarının İnternet reklamlarından nasıl etkilendiklerini, nasıl bir tüketici davranışı · geliştirdiklerini ortaya çıkannayı amaçlamaktadır. Böylece, internet reklamcılığının güncel konumunun ne olduğu sorusuna yanıt vermeyi hedeflemiştir. Buradan hareketle, kuşak teorisi ve internet reklamcılığı arda/anında X, Y ve Z kuşağını temsil eden tüketiciler ile derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiş, katılımcıların psı1cografik ö�llikleri, katılımcıların İnternet kullanım biçimleri, üçüncü bölümde katılımcılarının bilgiyi işleme biçimleri, dördüncü bölümde ise internet reklamları ile kurdukları etkileşim reklama nasıl yanıt verdikleri araştırılmıştır. Araştırma sonuçları internet reklamlarının X kuşağına erişmediğini, Y kuşağı ve Z kuşağı üyelerinin internet reklamlarını ta!dp edip etkileşim kurduğunu ve internet reklamları�ın X ve Y kuşağını harekete geçinnede daha etkili bir mecra olduğunu göstermiştir.

Kaynakça

  • Avşar, Z. ve Elden, M. (2004). Reklam ve Reklam Mevzuatı. Ankara: Rtük Yayınları.
  • Broadbent, S. (1999). Hesap Verebilen Reklam. Çev: Haluk Mesci. Reklamcılık V aldı Yayınları.
  • Howe, N. ve Strauss, W., (1992). Generations. Quill Publications.
  • McCrindle Research (2012), Generations Defined: _50 Years of Change Over 5 Generations. defined-50-years-of-change-over-5 generations.
  • Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W., (2012). Advertising & IMC Principles and Practice. England: Pearson Education Limited.
  • Sicissors, J., Z., ve Baron, R., B., (2010). Advertising Media Planning. USA: McGraw-Hill.
  • Sullina, L., (2000). Satan Reklam Yaratmak. Çev: Sevtap Yaman. İstanbul: MediaCat.
  • Sugarınan, J., (2004). Reklam Yazarının Elkitabı: Etkili Reklam ve Pazarlama Metni Yazma Teknikleri. Çev: Aytül Özer. İstanbul: MediaCat.

THE EFFECTS OF lNTERNET .ADVERTISEMENT ON X, Y AND Z GENERATIONS

Yıl 2014, Sayı: 12, 120 - 137, 01.04.2014

Öz

This research is prepared in order to observe how the X, Y and Z generations are effected from the Internet advertisements and what kinds of consumer behaviors they have developed. Thereby it is sought to find an answer to the question about the current position of the Internet advertisement business. Thereby the belt theory and the background of the Internet advertisement are investigated and in depth interviews are carried out with the consumers who represent the X, Y and Zbelt and the psychographic properties of the participants, their İnternet use patterns, and in the third part, the infomıation processing patterns of the attendants and in the fourth part, the interaction·which they established with the İnternet advertisements how _they replied to the advertisement are observed. The research findings indicated that the Internet advertisement could not reach to Xgeneration, that th.e members of the Y generation and Z generation have Jollowed the advertisements and established interaction with them and that the Internet advertisements have become a more efficient source far activating X and Y generations

Kaynakça

  • Avşar, Z. ve Elden, M. (2004). Reklam ve Reklam Mevzuatı. Ankara: Rtük Yayınları.
  • Broadbent, S. (1999). Hesap Verebilen Reklam. Çev: Haluk Mesci. Reklamcılık V aldı Yayınları.
  • Howe, N. ve Strauss, W., (1992). Generations. Quill Publications.
  • McCrindle Research (2012), Generations Defined: _50 Years of Change Over 5 Generations. defined-50-years-of-change-over-5 generations.
  • Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W., (2012). Advertising & IMC Principles and Practice. England: Pearson Education Limited.
  • Sicissors, J., Z., ve Baron, R., B., (2010). Advertising Media Planning. USA: McGraw-Hill.
  • Sullina, L., (2000). Satan Reklam Yaratmak. Çev: Sevtap Yaman. İstanbul: MediaCat.
  • Sugarınan, J., (2004). Reklam Yazarının Elkitabı: Etkili Reklam ve Pazarlama Metni Yazma Teknikleri. Çev: Aytül Özer. İstanbul: MediaCat.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Aslı İcil Tuncer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA İcil Tuncer, A. (2014). İNTERNET REKLAMLARININ X, Y VE Z KUŞAKLARI ÜZERİNDEKİ ETKisi. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi(12), 120-137.