BibTex RIS Kaynak Göster

İNTERNET REKLAMLARI YAPIM SÜRECİ: GOOGLE REKLAMLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2019, Sayı: 13, 10 - 37, 01.03.2019

Öz

Çalışmanın konusu, internet reklamları olarak Google reklamlarının incelenmesidir. Çalışmanın literatür kısmında internet reklamları kategorize edilmiş, internette reklam yapım süreçleri tanımlanmış, bu süreçte yer alan bireylerin internet reklamları yapımında hangi görevleri üstlendiği ve internet reklamlarının üstünlükleri ve zayıflıkları incelenmiştir. Çalışmanın araştırma bölümünde Google Ads reklam modelleri, hedef kitle ile ilişkiler, fiyatlama stratejileri, reklam yapım süreçleri ve teknik özellikleri açıklanmıştır. İnternet reklam yapım süreçlerinin tanımlanması için katılımcı gözlem tekniği kullanılarak araştırmacılar bir dijital ajansta çalışmıştır

Kaynakça

  • Adams, Richard (2003). www.advertising: Adverrtisingand Marketing On The World Wide Web, Admap: London.
  • Aktaş, Hasret (2010). “İnternet Reklam Türlerinde Uygulayıcılardan Kaynaklanan Sorunlar Ve Bir Sınıflandırma Önerisi”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, Yıl:10, Sayı:3, 147-166.
  • Cho, Chang- Hoan vd. (2000). “Advertising Responses to Different Forced Exposure Levels on the WWW”. In Proceedings of the 2000 Annual Conference of the American Academy of Advertising.
  • Choudhury, Nupur (2014). “World Wide Web and Its Journey from Web 1.0 to Web 4.0”, International Journal of Computer Science and Information Technologies, Vol. 5 (6), 8096-8100.
  • Kozlen, Kevin (2006). The Value of Banner Advertising on the Web, A Thesis Presented to the Faculty of the Graduate School, University of Missouri-Columbia.
  • Li, Hairong ve Leckenby, John D. (2004). “Internet Advertising Formats and Effectiveness”, An Invited Chapter for Thorson and Schuman, 1-31.
  • Özen, Üstün ve Ahmet Sarı (2008). “İnternet Reklamcılığı: İnternet Kullanıcılarının İnternet Reklamcılığı Konusundaki Tutum ve Davranışları”, Bilişim Teknolojileri Dergisi, Cilt 1, Sayı 3, 15-26.
  • Peters, Linda (1998). “The New İnteractive Media: One To One, But Who To Whom?”, Marketing Intelligence & Planning, Vol. 16 Issue: 1, 22-30.
  • Tosun, Nurhan Babür (2004). “Kullanılan Teknikler Açısından İnternet Reklamları”, Selçuk İletişim, C.3, S.2, 159-166.
  • IAB İnternet Advertising Revenue Report, 2017, https://www.iab.com/wp-content/ uploads/2018/05/IAB-2017-Full-Year-Internet-Advertising-Revenue-Report.REV_. pdf, E.T. 23.10.2018
  • https://www.iabturkiye.org/iab-turkiye-2017-yili-dijital-reklam-yatirimlarini-acikladi, E.T. 23.10.2018
  • https://www.theguardian.com/media-network/media-network-blog/2013/ dec/12/first-ever-banner-ad-advertising,E.T. 20.12.2018
  • https://support.google.com/richmedia/answer/2417545?hl=tr E.T. 22.12.2018
  • https://www.brandingturkiye.com/google-plus-nedir-nasil-kullanilir-niye-onemlidir/ E.T. 20.12.2018
  • https://dijitalmaden.com/ E.T. 28.01.2019
  • http://rd.org.tr/medya-yatirimlari, E.T. 28.01.2019
  • https://www.bloomberght.com/haberler/haber/2092446-google-geliriyle-rekor-kirdi E.T. 28.01.2019

The Internet Advertising Process: A Review On Google Ads

Yıl 2019, Sayı: 13, 10 - 37, 01.03.2019

Öz

The subject of the study is the review of Google ads as internet ads. In the literature part of the study, internet ads were categorized, internet advertising processes were defined, the tasks of the individuals involved in internet advertising and the strengths and weaknesses of internet ads were examined. In the research section of the study, Google Ads advertising models, relationship with the target audience, pricing strategies, advertising construction processes and technical characteristics were explained. Researchers worked in a digital agency and they used the participatory observation technique to identify Internet advertising production processes

Kaynakça

  • Adams, Richard (2003). www.advertising: Adverrtisingand Marketing On The World Wide Web, Admap: London.
  • Aktaş, Hasret (2010). “İnternet Reklam Türlerinde Uygulayıcılardan Kaynaklanan Sorunlar Ve Bir Sınıflandırma Önerisi”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, Yıl:10, Sayı:3, 147-166.
  • Cho, Chang- Hoan vd. (2000). “Advertising Responses to Different Forced Exposure Levels on the WWW”. In Proceedings of the 2000 Annual Conference of the American Academy of Advertising.
  • Choudhury, Nupur (2014). “World Wide Web and Its Journey from Web 1.0 to Web 4.0”, International Journal of Computer Science and Information Technologies, Vol. 5 (6), 8096-8100.
  • Kozlen, Kevin (2006). The Value of Banner Advertising on the Web, A Thesis Presented to the Faculty of the Graduate School, University of Missouri-Columbia.
  • Li, Hairong ve Leckenby, John D. (2004). “Internet Advertising Formats and Effectiveness”, An Invited Chapter for Thorson and Schuman, 1-31.
  • Özen, Üstün ve Ahmet Sarı (2008). “İnternet Reklamcılığı: İnternet Kullanıcılarının İnternet Reklamcılığı Konusundaki Tutum ve Davranışları”, Bilişim Teknolojileri Dergisi, Cilt 1, Sayı 3, 15-26.
  • Peters, Linda (1998). “The New İnteractive Media: One To One, But Who To Whom?”, Marketing Intelligence & Planning, Vol. 16 Issue: 1, 22-30.
  • Tosun, Nurhan Babür (2004). “Kullanılan Teknikler Açısından İnternet Reklamları”, Selçuk İletişim, C.3, S.2, 159-166.
  • IAB İnternet Advertising Revenue Report, 2017, https://www.iab.com/wp-content/ uploads/2018/05/IAB-2017-Full-Year-Internet-Advertising-Revenue-Report.REV_. pdf, E.T. 23.10.2018
  • https://www.iabturkiye.org/iab-turkiye-2017-yili-dijital-reklam-yatirimlarini-acikladi, E.T. 23.10.2018
  • https://www.theguardian.com/media-network/media-network-blog/2013/ dec/12/first-ever-banner-ad-advertising,E.T. 20.12.2018
  • https://support.google.com/richmedia/answer/2417545?hl=tr E.T. 22.12.2018
  • https://www.brandingturkiye.com/google-plus-nedir-nasil-kullanilir-niye-onemlidir/ E.T. 20.12.2018
  • https://dijitalmaden.com/ E.T. 28.01.2019
  • http://rd.org.tr/medya-yatirimlari, E.T. 28.01.2019
  • https://www.bloomberght.com/haberler/haber/2092446-google-geliriyle-rekor-kirdi E.T. 28.01.2019
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Sevim Koçer Bu kişi benim

Ali Yılmaz

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Koçer, S., & Yılmaz, A. (2019). İNTERNET REKLAMLARI YAPIM SÜRECİ: GOOGLE REKLAMLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi(13), 10-37.