Bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızlı gelişimi birçok alanı değiştirip dönüştürdüğü gibi pazarlama iletişimini de oldukça etkilemiştir. İnternet ve özellikle sosyal medya kullanım oranının giderek artması pazarlama iletişimi anlamında işletmelere birçok imkân sağlamakla birlikte yaratıcılığı ön plana çıkaran yeni iletişim ortamları sunmaktadır. Son dönemlerde popülerliği gittikçe artan bir uygulama olan Instagram, işletmeler tarafından keşfedilmiş ve pazarlama iletişimi sürecinde önemli bir iletişim ortamı haline gelmiştir. Bu çalışmada İstanbul’da faaliyet gösteren ve Instagram hesabı olan alışveriş merkezlerinin Instagram kullanım pratikleri analiz edilmiştir. Bu bağlamda, bünyesinde birçok markayı barındıran alışveriş merkezlerinin Instagram hesaplarından yapılan paylaşımlar, teknik kalite, görsel kalite ve kurumsallık faktörleri dikkate alınarak içerik analizi yöntemi ile incelenmiş, elde edilen bulgular değerlendirilmiştir
The rapid development of information and communication technologies has changed and transformed many areas and has also affected marketing communication. The upward trend in internet usage and especially increasing social media usage rate provide many opportunities for businesses in terms of marketing communications and they offer new communication environments that bring creativity to the forefront. Instagram, an increasingly popular application in recent times, has been discovered by businesses and has become an important communication medium in the marketing communication process.In this study, Instagram usage practices of shopping centers in Istanbul were analyzed. In this context, the Instagram posts of shopping centers that host many brands were analyzed with content analysis method by taking the technical quality, visual quality and institutionalization factors into account and the obtained findings were evaluated
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 13 |