BibTex RIS Kaynak Göster

Küreselleşme ve Değişen/Dönüşen Kültürel Değerler Bağlamında Türk Sinemasında 'Aile'

Yıl 2010, Sayı: 10, 14 - 43, 01.06.2010

Öz

McLuhan, "küresel köyde yaşıyoruz derken, "insan topluluklarının yaşadığı top­lumsal değişim üzerine ve iletişim biçimlerindeki hızlı gelişmelere" dikkat çeker. Bu gelişmelere bağlı olarak iletişim teknolojilerindeki ilerlemeler ve serbest bilgi akışı, yer­siz yurtsuzlaşan sermayenin yerel örgütlenmeleri gibi gelişmelerin insan yaşamına sunduğu olanaklarla giderek coğrafi uzamlar ve mekanlar da ortadan kalktı. Küreselleşen dünya, kültürel değerler ve standartlarda da değişimleri beraberinde getirdi. Bu çalışmada "kültürel değerler ve değişimlerin Türk sinemasına yansımaları nedir" sorusundan hareketle, Türkiye' de toplumsal ve kültürel yapıyı etkileyen iç ve dış göç, küreselleşme ve bu gelişmelerle bireylerin, aidiyet ve kimlik arayışlarının aile bağlarına, aile ilişkilerine yansımaları tartışılacaktır. Çalışmada Türk sinemasında küreselleşme bağlamında değişen, dönüşen 'aile' konusu "Pandora'nın Kutusu" ve "Üç Maymun" filmleri örneklerinde incelenecektir

Kaynakça

  • Abisel, Nilgün (1994). Türk Sineması Üzerine Yazılar. Ankara: İmge.
  • Bauman, Zygmunt (1998). Küreselleşme. Çev., Abdullah Yılmaz. İstanbul: Ayrınh.
  • Beck, Ulrich (1999). Siyasallığın İcadı. Çev., Nihat Ünler. İstanbul: Ayrınh.
  • Berktay, Fatmagül (2007). Tarihin Cinsiyeti. İstanbul: Metis.
  • Erdoğan, İ.; Korkmaz Alemdar (2002). Öteki Kuranı. Ankara: Erk.
  • Esen, Şükran (2000). 1980'ler Türkiye'sinde Sinema. İstanbul: Beta. •

Globa/ization in Turkish Cinema and 'Family' in the Context of Changing/Converting Cultural Values

Yıl 2010, Sayı: 10, 14 - 43, 01.06.2010

Öz

While McLuhan states that "we live in a global village", at the same time he empha­size "the social change human communities /ive and rapid developments in communi­cation styles". As growing advances in communication technology, free information flow and the local organizations of capital which deterritorialized depending on these developments, geographical space and place has disappeared due ta facilities offered by these developments ta the human life. Globalizing world, cultural values and cultural standards has brought changes. This study starts from asking "What are the implica­tions of changes in Turkish Cinema?" and alsa internal and external migration which has affected social and cultural structures, globalization, the reflections of individuals' search far identity and belonging ta the family ties and family relationships will be dis­cussed. Additionally changing/converting "Jamily" subject in the context of globaliza­tion in Turkish Cinema will be analyzed with the example films "Pandora Box" and "Three Monkeıf

Kaynakça

  • Abisel, Nilgün (1994). Türk Sineması Üzerine Yazılar. Ankara: İmge.
  • Bauman, Zygmunt (1998). Küreselleşme. Çev., Abdullah Yılmaz. İstanbul: Ayrınh.
  • Beck, Ulrich (1999). Siyasallığın İcadı. Çev., Nihat Ünler. İstanbul: Ayrınh.
  • Berktay, Fatmagül (2007). Tarihin Cinsiyeti. İstanbul: Metis.
  • Erdoğan, İ.; Korkmaz Alemdar (2002). Öteki Kuranı. Ankara: Erk.
  • Esen, Şükran (2000). 1980'ler Türkiye'sinde Sinema. İstanbul: Beta. •
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Emine Uçar İlbuga Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Uçar İlbuga, E. (2010). Küreselleşme ve Değişen/Dönüşen Kültürel Değerler Bağlamında Türk Sinemasında ’Aile’. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi(10), 14-43.