Bu makale, izleyicinin aktif niteliğini ve verilen mesajlara karşı çıkıp kendi mesajını oluşturabilme kapasitesini vurgulamak üzere medya çalışmalarında ve kültürel çalışmalarda kullanılan temel savları ele almaktadır. "Kodlama/kod açma" modelini de içeren bu savlar, bu makalede, izleyicilerin gerçekten aktif ve eleştirel olabileceğini gösteren, fakat bir yandan da medyanın güç ve etkisine ilişkin önemli kanıtlar sunan yeni dönem çalışmalarıyla karşılaştırılmaktadır. Mevcut akademik çalışmalarda medyanın gücü çoğu kez göz ardı edilmektedir. Bu makalede ise, medya etkilerinin "azımsanmasına" yol açan söz konusu savlar alımlama süreçlerinin niteliğine ilişkin yeni kanıtlar çerçevesinde yeniden değerlendirilmiştir
aktif izleyici izleyici araştırmaları kodlama-kod açma problemleri Glasgow Üniversitesi Medya Grubu alımlama süreçleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Publication Guidelines |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 10 |