BibTex RIS Kaynak Göster

Aktif İzleyici Ve Kamusal Bilginin İnşası

Yıl 2010, Sayı: 10, 216 - 230, 01.06.2010

Öz

Bu makale, izleyicinin aktif niteliğini ve verilen mesajlara karşı çıkıp kendi mesajını oluşturabilme kapasitesini vurgulamak üzere medya çalışmalarında ve kültürel çalış­malarda kullanılan temel savları ele almaktadır. "Kodlama/kod açma" modelini de içeren bu savlar, bu makalede, izleyicilerin gerçekten aktif ve eleştirel olabileceğini gösteren, fakat bir yandan da medyanın güç ve etkisine ilişkin önemli kanıtlar sunan yeni dönem çalışmalarıyla karşılaştırılmaktadır. Mevcut akademik çalışmalarda medyanın gücü çoğu kez göz ardı edilmektedir. Bu makalede ise, medya etkilerinin "azımsanmasına" yol açan söz konusu savlar alımlama süreçlerinin niteliğine iliş­kin yeni kanıtlar çerçevesinde yeniden değerlendirilmiştir

Kaynakça

  • Fairclough, Narman (2003). Analyzing Discourse. Londra: Routledge .
  • Fiske, John (1987). Television Culture. Londra: Methuen.
  • Marley, David (1980). The Nationwide Audience. Londra: BFI Television Monograph.
  • Marley, David (1986). Family Television: Cultural Power and Domestic Leisure. Londra: Cornedia.
  • Nightingale, Virginia & Ross, Karen- (2003). Critical Readings: Media and Audiences. Maidenhead: Open University Press.
  • Ofcorn (2007). New News, Future News. Londra: Office of Communications.
  • Philo, Greg (1990). Seeing and Believing. Londra: Routledge.
  • Philo, Greg (1996). Media and Mental Distress. Londra: Pearson/Longrnan.
  • Philo, Greg & Berry, Mike (2004) Bad News from Israel. Londra: Pluto.
  • Philo, G. v. d. (1982). Really Bad News. Londra: Writers and Readers.
  • Philo, Greg & Miller, David (2001).
  • Market Killing. Londra: Pearson/Longrnan.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Publication Guidelines
Yazarlar

Greg Philo Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Philo, G. (2010). Aktif İzleyici Ve Kamusal Bilginin İnşası. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi(10), 216-230.