Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yüzyüze İletişimin ve Satışın Buluşma Noktası Fuarlar ile Soyuttan Somuta Dönüşen İşletme İmajı

Yıl 2006, Sayı: 8, 21 - 36, 28.10.2006

Öz

Günümüzde fuarlar uluslararası ticaretin en önemli sektörlerinden biridir.
Fuarlar dünya ticaretinde pazarlar, panayırlar ve büyük sergilerle başlamış ve
günümüze gelmiştir. Üretici ile tüketici arasındaki ticari ilişki, özellikle fuarlarda yüz
yüze iletişimi temel alarak gerçekleşmektedir. Tüketicinin zihninde oluşan işletme
imajları da bu iletişim· ile somuta dönüşmektedir. Bu nedenle başarılı bir şekilde
organize edilmiş fuarların tanıtım açısından özel bir önemi olduğu gibi işletmenin
imajına çok olumlu katkıları vardır.

Kaynakça

  • Abalı, Ayşe Zekiye (1994). "Küçük Ölçekli Perakende Alışverişin Kent Merkezlerine Katkısı". İş Alıveriş Merkezleri, Yapıdan Seçmeler. 3, sy. 113- 117.
  • Akat, Ömer (2000). Uygulamaya Yönelik İşletme Politikası ve Stratejik Pazarlama. Bursa: Ekin Kitabevi.
  • Allwood, John ve Bryan Montgomery B. (1989). Exhibition Planning and Design. Londra: B.T. Basford.
  • Bender, Peter Urs ve George Torok (1999). Power Marketing. Çev., Nurten Akan. Ankara: Media Cat Kitapları.
  • Bozkurt, İzzet (2000). Bütünleşik Pazarlama İletişimi. Ankara: MediaCat Yayınları.
  • Bülent Göksel Sohodol Çisil (2004). "İhtisas Fuarları ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi Sürecindeki Rolü" İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. Sayı 19: 265-282.
  • Elden, Müge, Özkan Ulukök, Sinem Yeygel (2005). Şimdi Reklamlar. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Göksel, Bülent, Füsun Kocabaş ve Müge Elden (1997). Pazarlama İletişimi Açısından Halkla İlişkiler ve Reklam. İstanbul: Yayınevi Yayıncılık.
  • Huberman, Leo ( 1995). Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla. Çev., Murat Belge. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kayacıklı, Tamer ( 1995). "Pazarlar, Panayırlar, Fuarlar". EXPO Dergisi. Üniversal Dil Hizmetleri ve Yayınları Sayı: 2: 14-18.
  • Kozlu, Cem (1995). Uluslararası Pazarlama (İlkeler ve Uygulamalar). Ankara: T. İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Kunde, Jesper (2002). Şirket Dini. Çev., Nejat Ulusay ve Nesrin Eruysal, İstanbul: Media Cat Kitapları.
  • Pehlivan, Çiğdem ( 1996). Fuarcılık. Basılmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Peltekoğlu, F. ( 1998). Halkla İlişkiler Nedir. İstanbul:Beta Yayınları.
  • Sabuncuoğlu, Zeyyad (1992). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Bursa: Uludağ Üniversitesi Yayınları.
  • Saydam, Ali (2005). Algılama Yönetimi. İstanbul: Rota Yayın.
  • Tanilli, Server (1994). Yüzyılların Gerçeği ve Mirası, İnsanlık Tarihine Giriş 1. İstanbul: Cem Yayınevi.
  • Tengilimoğlu, Dilaver ve Yüksel Öztürk (2004). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Ural, Anıl (2003). Fuarcılık Faaliyetlerinin Gazete Haberlerinde Yer Alması: Cumhuriyet, Le Monde, lnternational Herald Tribune Örnekleri.
  • Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ural, Ebru Güzelcik (2001 ). "Değişen Kurum İmajı ve Kurum İmajı Yönetimi". Marmara İletişim Dergisi. Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayını, Sayı: 11 ; 337-345.
  • Yazgan, Işıl ve Korhan Yazgan (1995). "Fuarlar Pazarlama Aracı mıdır?". İstanbul: Marketing Türkiye. Sayı: 11 O.

Fairs, The Meeting Point of Face ta Face Communication and Sale and The Corporate Fair Transformed From Abstract ta Concrate

Yıl 2006, Sayı: 8, 21 - 36, 28.10.2006

Öz

Trade fairs are among the most important sectors of contemporary international trade. They started ta play their part in global trade first in the form of
bazaars, fairs, and grand exhibitions and, in time, evolved into their current form.
Particularly in trade fairs, the commercial relationship between producers and
consumers is conducted on the basis of face-to-face communication. The enterprise' image, forming in consumers' minds, alsa materializes through such process
of communication. Therefore, more than being significant far promotional
purposes, successfully conducted trade fairs alsa contribute much to an entrepreneur's image

Kaynakça

  • Abalı, Ayşe Zekiye (1994). "Küçük Ölçekli Perakende Alışverişin Kent Merkezlerine Katkısı". İş Alıveriş Merkezleri, Yapıdan Seçmeler. 3, sy. 113- 117.
  • Akat, Ömer (2000). Uygulamaya Yönelik İşletme Politikası ve Stratejik Pazarlama. Bursa: Ekin Kitabevi.
  • Allwood, John ve Bryan Montgomery B. (1989). Exhibition Planning and Design. Londra: B.T. Basford.
  • Bender, Peter Urs ve George Torok (1999). Power Marketing. Çev., Nurten Akan. Ankara: Media Cat Kitapları.
  • Bozkurt, İzzet (2000). Bütünleşik Pazarlama İletişimi. Ankara: MediaCat Yayınları.
  • Bülent Göksel Sohodol Çisil (2004). "İhtisas Fuarları ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi Sürecindeki Rolü" İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. Sayı 19: 265-282.
  • Elden, Müge, Özkan Ulukök, Sinem Yeygel (2005). Şimdi Reklamlar. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Göksel, Bülent, Füsun Kocabaş ve Müge Elden (1997). Pazarlama İletişimi Açısından Halkla İlişkiler ve Reklam. İstanbul: Yayınevi Yayıncılık.
  • Huberman, Leo ( 1995). Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla. Çev., Murat Belge. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kayacıklı, Tamer ( 1995). "Pazarlar, Panayırlar, Fuarlar". EXPO Dergisi. Üniversal Dil Hizmetleri ve Yayınları Sayı: 2: 14-18.
  • Kozlu, Cem (1995). Uluslararası Pazarlama (İlkeler ve Uygulamalar). Ankara: T. İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Kunde, Jesper (2002). Şirket Dini. Çev., Nejat Ulusay ve Nesrin Eruysal, İstanbul: Media Cat Kitapları.
  • Pehlivan, Çiğdem ( 1996). Fuarcılık. Basılmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Peltekoğlu, F. ( 1998). Halkla İlişkiler Nedir. İstanbul:Beta Yayınları.
  • Sabuncuoğlu, Zeyyad (1992). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Bursa: Uludağ Üniversitesi Yayınları.
  • Saydam, Ali (2005). Algılama Yönetimi. İstanbul: Rota Yayın.
  • Tanilli, Server (1994). Yüzyılların Gerçeği ve Mirası, İnsanlık Tarihine Giriş 1. İstanbul: Cem Yayınevi.
  • Tengilimoğlu, Dilaver ve Yüksel Öztürk (2004). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Ural, Anıl (2003). Fuarcılık Faaliyetlerinin Gazete Haberlerinde Yer Alması: Cumhuriyet, Le Monde, lnternational Herald Tribune Örnekleri.
  • Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ural, Ebru Güzelcik (2001 ). "Değişen Kurum İmajı ve Kurum İmajı Yönetimi". Marmara İletişim Dergisi. Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayını, Sayı: 11 ; 337-345.
  • Yazgan, Işıl ve Korhan Yazgan (1995). "Fuarlar Pazarlama Aracı mıdır?". İstanbul: Marketing Türkiye. Sayı: 11 O.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ece Karadogan Doruk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Ekim 2006
Gönderilme Tarihi 14 Nisan 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Karadogan Doruk, E. (2006). Yüzyüze İletişimin ve Satışın Buluşma Noktası Fuarlar ile Soyuttan Somuta Dönüşen İşletme İmajı. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi(8), 21-36.