Bu makalede, Ankara'da ulusal medyada görev yapan haber muhabirlerinin
gazetecilik eğitimi özelinde iletişim eğitimi ile ilgili düşünceleri ortaya konulmaya
çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda Ankara'da ulusal medyada çalışan muhabirlerden veri toplanmıştır. Araştırma için 120 muhabirlik bir çalışma kümesi oluşturulmuştur. Araştırma, muhabirlerin iletişim eğitimini yeterli bulmadığını; teknik ve
kültürel eğitimin eşit oranda verilmesi ve iletişim kuramları ve siyaset derslerinin
yoğun okutulması gerektiğini düşündük/erini ortaya çıkarmıştır. iletişim eğitiminde
yabancı dilin önemine yönelik sorunun ortancası ise en yüksek çıkmıştır. Buna göre·
muhabirler, yabancı dil bilmenin önemli olduğunu kabul etmektedirler.
in this artic/e, the ideas of the reporters working in the national media in
Ankara towards education of communication, in the major of journalism, are
aimed to be introduced. Aiming at this, the data were collected from the
reporters working in the national media in Ankara. For the study, a research
group of 120 reporters was formed. The study revealed that the reporters found
education of communication insufficient and they thought the technica/ and
cultural education should be given in equal proportions and communication
theories and political sciences should be taught intensively The median of the
question related to the importance of foreign language in the education of
communication proved to be the highest. According to this, reporters accept that
knowing a foreign language is important.
Education of communication reporter journalism theories of communication
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2006 |
Gönderilme Tarihi | 7 Nisan 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 8 |