Betimleyici nitelikteki bu çalışmada Almanya'da Türk kökenli göçmenlerin yaşam koşulları ve
onların çocuklarının medyayı nasıl kullandıkları incelenecektir. Ayrıca bu bağlamda çok dilli medya
ortamında medya pedagojisinin rolü de araştırılacaktır. Almanya'da Türk göçmenlerin medya kullanımına yönelik yapılan araştırmalarda Türklerin anadilinde medyaya ilgilerine ve özellikle televizyonun yaşamlarında önemli.bir rol oynadığına dikkat çekilmektedir. Ancak birinci göçmen kuşağın
medyayı daha çok anadilinde kullanmasına karşın, Türk kökenli göçmen çocukları için medyanın her
iki dilde takip edilmesi önem taşımaktadır. Dolayısıyla medya kullanıcısının, insan yaşamında
önemli bir etkinliğe sahip olan medyayı yalnızca teknik olarak değil, toplumsal sorumluluk ve
bilinçle kullanabilmeyi öğrenmesi de önem kazanmaktadır. Özellikle Almanya gibi göç alan
ülkelerde çok dilli ve çok kültürlü bir ortamda doğup büyüyen çocuk ve gençlerin bu özelliklerini
destekleyecek ve geliştirecek eğitsel koşulların oluşturulması gerekmektedir. Bu bağlamda
kültürlerarası iletişim, kültürlerarası eğitim ve medya pedagojisine önemli görevler düşmektedir.
Medya yeterliliği kazanmış bir kişi medyayı eğlence ve iletişim amaçlı, toplumsal sürece de dahil olabilecek şekilde işlevsel olarak kullanabilen kişidir. Medya yeterliliğiyle birey, dışardan gelen bu
uyaranlar sayesinde farklı sosyal davranışları da kazanabilecektir.
This descriptive essay attempts to explore the conditions of Turkish immigrants in Germany
and to research the issue that how the Turkish groups and their ehi/dren use the media. Moreover,
it wi/1 investigate the role of the media pedagogy in mu/ti linguistic media environment. it is noticed
that the Turks are interested in Turkish media and especially television is the main media in their
Jives, in the context of the studies about media habits of Turkish immigrants in Germany. But the
ehi/dren of these immigrants watch media in both /anguages whi/e primary immigrants use the
media in only their Janguage. So, it is very important that person who uses the media has to /earn
to watch TV by social responsibility and conscious than knowing its technical characteristics. \ı1ı1?
must create proper educational conditions far the ehi/dren and young peop/e bom and grow up
_in mu/ti linguistic environment. Their special features _are supported and deve/oped in some
countries like Germany that has a /ot of immigrants. So, intercultural communication, intercu/tural education and media pedagogy are much important. Person who has media competence cou/d
use the media to entertain and communicate and alsa s/he cou/d use it to share socia/ process. it
is c/ear that person who has media competence gets different social behaviour via stimulates from
the outside.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2006 |
Gönderilme Tarihi | 7 Nisan 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 8 |