Yaşamın temeli olan tüketim pratikleri, günümüzde iletişim teknolojilerinin
gelişmesi sonucu farklı anlayışlar çerçevesinde şekillenmiştir. Özellikle sosyal medya
platformlarının kullanıcıya içerik üretme imkanı tanıması, gündelik hayattaki tüketim
pratiklerinin aşikar hale gelmesini sağlamıştır. Bu minvalde, kültürel tüketim pratikleri
de dahil olmak üzere her türlü tüketim alışkanlığı sergilenmekte ve kitlelerin de etkilenmesine
sebep olabilmektedir. Böylelikle belirli ilgi alanları etrafında içerik üreten kişiler
oluşmakta ve yine aynı alana ilgi duyan kişiler tarafından takip edilmekte, hatta fenomenleşmektedir.
Bu noktada bir kanaat önderi vasfıyla öne çıkan fenomenlerin ürettikleri
içeriklerle kendi benliğini veya yaşam tarzını sunarak dikkat çekmeyi başardığı ve
satın alma kararlarını etkileme konusunda da söz sahibi olduğu söylenebilmektedir. Söz
konusu kişiler arasında Instagram’daki bookstagram fenomenleri de bulunmaktadır. Bu
doğrultuda çalışmanın amacı bookstagram fenomenlerinin satın alma kararını etkileme
konusunda takipçilerinin üzerinde potansiyel gücü olup olmadığıdır. Bu amaçla Instagram’da
kitapla ilgili içerik üreten sayfaların takipçilerine anket uygulanmış ve anket
sonucunda fenomenlerin okuma anını görselleştirerek takipçilerinin kitap satın alma
davranışını etkilemeye yönelik bir gücü olduğu görülmüştür. Bu çalışmanın fenomenlerle
ilgili yapılan pek çok araştırmaya ek olarak, yüzlerce benzeri ve yoğun takipçi kitlesi
bulunan bookstagrammer’lar özelinde bir katkı sunması umulmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 25 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 17 |