Günümüzde pazarlama, globalleşme ve iletişim teknolojileri sayesinde ilişkisel ve müşteri
odaklı hale gelmiştir. iletişim teknolojilerindeki gelişmelerle artık müşterileri birey olarak
tanımlamak ve ayırt etmek mümkündür. Doğrudan satış metotlarını kullanan çok katlı
pazarlama, perakendeci olarak satış yapan ve prakende satış yapan kişilerden bir satış
organizasyonu kuran bir pazarlama konsepti olarak yüz-yüze, ağızdan ağza iletişim ile evofis
toplantıları gibi bazı bireysel iletişim metotlarını kullanır. Buna ek olarak, distribütörler
iş fırsatları, ürün ve pazarlama stratejileri hakkında eğitilir ve kendilerini işe dahil eden
kişiler tarafından desteklenirler. Şirketin iletişim araçları ve interaktif medyalar da distribütörler
için iletişimi kolaylaştırmaktadır. Çok katlı pazarlamada kullanılan iletişim strateji/
eri bireysel ve ilişkisel bir konsepte sahip olup distribütörler şirketin içinde hem çalışan
hem de müşteri rolü üstlenmektedir. Bu çalışmada, ilişkisel yaklaşımı kullanan iletişim
stratejilerinin iş tatminine etkisi açıkça görülmektedir.
Job satisfaction multi-level marketing individual communication stra teg ies. Abstract
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ekim 2009 |
Gönderilme Tarihi | 23 Temmuz 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 9 |