Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çok Katlı Pazarlamada Uygulanan İletişim Stratejilerinin İş Tatminine Etkisi ve Herbalife Distribütörlerinin İş Tatminini Ölçmeye Yönelik Bir Araştırma

Yıl 2009, Sayı: 9, 65 - 83, 06.10.2009

Öz

Günümüzde pazarlama, globalleşme ve iletişim teknolojileri sayesinde ilişkisel ve müşteri
odaklı hale gelmiştir. iletişim teknolojilerindeki gelişmelerle artık müşterileri birey olarak
tanımlamak ve ayırt etmek mümkündür. Doğrudan satış metotlarını kullanan çok katlı
pazarlama, perakendeci olarak satış yapan ve prakende satış yapan kişilerden bir satış
organizasyonu kuran bir pazarlama konsepti olarak yüz-yüze, ağızdan ağza iletişim ile evofis
toplantıları gibi bazı bireysel iletişim metotlarını kullanır. Buna ek olarak, distribütörler
iş fırsatları, ürün ve pazarlama stratejileri hakkında eğitilir ve kendilerini işe dahil eden
kişiler tarafından desteklenirler. Şirketin iletişim araçları ve interaktif medyalar da distribütörler
için iletişimi kolaylaştırmaktadır. Çok katlı pazarlamada kullanılan iletişim strateji/
eri bireysel ve ilişkisel bir konsepte sahip olup distribütörler şirketin içinde hem çalışan
hem de müşteri rolü üstlenmektedir. Bu çalışmada, ilişkisel yaklaşımı kullanan iletişim
stratejilerinin iş tatminine etkisi açıkça görülmektedir.

Kaynakça

  • Arndt, J. (1967). Word-of-Mouth Advertising: A Review of the Literature. New York,: Advertising Research Foundation.
  • Band, WA. (1991 ). Creating Value for Customers. USA: John Wiley & Sons.
  • Camey. J.P. (1997) lnternal Marketing Re/ationships in Entrepreneuria/ Direct Selling Organizations, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Oklahoma Unv.
  • Clothier, P. {1997) Multi Level Marketing, A Practical Guide to Successful Network Selling, Landon: Kogan Page.
  • Delgado, H. (2000) The lmpact of the Recruiting and Training Practices on the Satisfaction and Success in the Network Marketing Distribution Channel. Yayımlanmamış Doktora Tezi Sarasota University
  • Ergün, T. (2004). "Geleceğe Bakış" Boğaziçi Ün" Uluslararası Doğrudan Satış Forumu 6 Mayıs 2004, İstanbul
  • Mucuk, i. (1,999) Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Yay.
  • Özçağlayan, M. (1998). Yeni İletişim Teknolojileri ve Değişim. İstanbul: Alfa Yay.
  • WFDSA Dünya Doğrudan Satış Dernekleri Federasyonu www.wfdsa.org
  • Ziglar,Z. ve Hayes, J.P. (2001 ). Network Marketing For Dummies. New York: Hungry Minds Inc.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nihal Paşalı Taşoğlu

Yayımlanma Tarihi 6 Ekim 2009
Gönderilme Tarihi 23 Temmuz 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Paşalı Taşoğlu, N. (2009). Çok Katlı Pazarlamada Uygulanan İletişim Stratejilerinin İş Tatminine Etkisi ve Herbalife Distribütörlerinin İş Tatminini Ölçmeye Yönelik Bir Araştırma. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi(9), 65-83.