Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

3-6 Years Old Children's Media Use According To Social Learning T heory: A Focus G roup Research On Turkey Sample

Yıl 2009, Sayı: 9, 129 - 143, 06.10.2009

Öz

Sosyal Öğrenme Kuramı'na göre insan davranışları kaynağını bilişsel, çevresel ve davranışsal
etkenlerin etkileşiminden alır. Bir çocuğun en hızlı sosyal gelişim gösterdiği dönem
3-6 yaş arasıdır ve medya çocukların sosyalleşme kanallarından biri olması nedeniyle çevresel
bir etki yaratmaktadır. Çalışmanın amacı 3-6 yaş grubundaki okul öncesi çocukların, iletişim
teknoloji/eri içeriklerinden en çok etkilenen grup olduklarını göstermektir. Medyadaki
oyunlar sonucu ortaya çıkan daha küreselleşmiş bir kültür nedeniyle çocukların ünlü pek
çok kahramanı bildikleri, bu kahramanlarla ilgili oyunlar oynadıkları, kıyafetler giydikleri ve
sahip oldukları yerel özelliklerin küreselleştiği çalışmanın ilk varsayımını oluşturmaktadır.
ikinci varsayım ise ebeveynlerin çocukları için kendi medya kullanımlarını değiştirmek istemedikleri
ve böylesi bir medya kullanımına tanıklık eden çocukların olgunlaşma süreçlerinin
zarar göreceğidir.

Kaynakça

  • Bandura A. (1969). Socia/-Learning Theory of /dentificatory Processes. From Handbook of Socialization Theory and Research (Ed. Goslin, D.A.), Chapter 3 Rand Mc Nally & Company.
  • Belton, Teresa (2000). The Face at the Window study: a fresh approach to media infuence and to investigating the inf/uence of television and videos on Children's imagination. Media, Culture and Society. 22:629-643.
  • Ferguson, 5. (2006). The Children's Culture lndustry and Globalization: Shifts in the Commodity Character of Toys, lnternational 5ymposium "Transformations in the Cultural and Media lndustries, September.
  • Heart, L, Kruttschnitt C.Ward, D (1986 ). Television and Violent Criminal Behavior: Beyond the Bobo Dol/, Violence and Victims, 1(3): 177-190(14).
  • Kaiser Family Foundation (2005).Generation M.Report: Media in the Lives of 8-18 Year-Olds. http://www.kfff.org.
  • Lachlan K.A.(2005). Models for Aggressive Behavior: The Attributes of Violent Characters in Popular Video Games, Communication Studies, December, Volume 56(4): 313 - 329.
  • Morgan, T. C. & at ali (1981 ). lntroduction to Psychology, McGraw-Hill İnternational Book Company.
  • Rideout, V., Hamel E., Vandewater E. & Wartella, E.A. (2003). Zero To Six: Electronic Media in The Lives of lnfants, Toddlers, Preschoolers,. Kaiser Family Foundation, Fail.
  • Singer, D.G., & Singer, J.L. (1998). Television İmagination and Aggression, A Study of Preschoolers, Lawrence Erlbaum Associates. Place of Publication: Hillsdale, NJ.
  • Thorn, W J. (2008). Presdıool Children and the Media. Communication Research Trend, June .
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yıldız Dilek Ertürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Ekim 2009
Gönderilme Tarihi 10 Ağustos 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Ertürk, Y. D. (2009). 3-6 Years Old Children’s Media Use According To Social Learning T heory: A Focus G roup Research On Turkey Sample. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi(9), 129-143.