Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DOMUZ GRİBİ AŞISI" KAMPANYASIYLA İLGİLİ BASINDA ÇIKAN HABERLERİN RİSK TOPLUMU KURAMI BAGLAMINDA İNCELENMESİ

Yıl 2013, Sayı: 11, 123 - 150, 03.10.2011

Öz

Global risk toplumunda teknolojik gelişmeler ve yenilikler ile hangi risklerle
karşılaşılacağı önceden tahmin edilemediği gibi, bilimsel bilginin kesinliğine de
ulaşılamaz. Bu anlamda ele alındığında risk kültürünün oluşumunda önemli bir
role sahip olan medyadaki haberlerde yer alan risk söylemleri toplumda yeni risk
ve felaketlerin oluşmasına yol açabilmektedir. Bu perspektiften ele alındığında,
araştırmada medyada kullanılan haberlerde risk tasarımının nasıl
gerçekleştirildiği sorusunun yanıtı 2009 yılında Sağlık Bakanlığı'nın başlattığı
domuz gribi aşı kampanyası bağlamında incelenmektedir. Araştırmada domuz
gribi aşı kampanyası örnekleminden yola çıkılarak kampanya boyunca gazetelerde
yer alan haberlerdeki risk ile.ti/erinin içeriğinin belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Buna göre, araştırmada domuz gribi aşı kampanyasının etkinliğini artırmak için
Sağlık Bakanlığı'nın risk içerikli iletileri sıkça kullandığı varsayımının yanı sıra,
aşıyla ilgili farklı görüşlerin medyada yer alması nedeniyle kamuoyunda riskin
algılanışında belirsizlik yarattığı varsayımı desteklenmeye çalışılacaktır.
Haberlerde risk tasarımının medya kuruluşlarının yayın politikalarıyla yakından
ilişkili olduğu ve riskin satın alma davranışlarını yönlendirmek için
araçsallaştırıldığı varsayım/arı ise araştırmanın diğer varsayımlarını
oluşturmaktadır.

Kaynakça

  • Alver, Füsun (2003). Basında Yabancı Tasarımı ve Yabancı Düşmanlığı. İstanbul: Der Yayınlan.
  • Alver; Füsun (2006). "Niklas Lulunann". Kadife Karanlık II içinde. İstanbul: Su Yayınlan.
  • Bakir, Vian (2010). "Media and Risk: Old and New Research Directions." Journal of Risk Research 13(1).
  • Beck, Ulrich (2005). Siyasallığın İcadı. Çev. Nihat Ülner. 2. Basım. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Berman, Marshall (2010). Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor. Çev. Ümit Altuğ, Bülent Peker. 13. Basım. İstanbul: İletişim, Yayınları.
  • Dura, Cihan, Hayriye Atık (2002). Bilgi Toplumu, Bilgi Ekonomisi ve Türkiye. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Giddens, Anthony (2000). Elimizden Kaçıp Giden Dünya. İstanbul: Alfa Yayınları
  • Giddens, Anthony (2001). Üçüncü Yol. Çev. Nihat Şad. Ankara: Phoenix Yayınları.
  • Timuçin, Afşar (2004). Düşünce Tarihi I. 5. Basım. İstanbul: Bulut Yayınları.
  • Toffler, Alvin (1981). Üçüncü Dalga. İstanbul: Alb.n Kitap Yayınlan.
  • Tulloch, John C. and Jens O. Zinn (2011). "Risk, Health and the Media." Health Risk & Society 13(1).
  • Yaylagül, Levent (2010). Kitle iletişim Kuramları. Ankara.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Kamuran Değer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Ekim 2011
Gönderilme Tarihi 22 Mayıs 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Değer, K. (2011). DOMUZ GRİBİ AŞISI" KAMPANYASIYLA İLGİLİ BASINDA ÇIKAN HABERLERİN RİSK TOPLUMU KURAMI BAGLAMINDA İNCELENMESİ. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi(11), 123-150.