Global risk toplumunda teknolojik gelişmeler ve yenilikler ile hangi risklerle
karşılaşılacağı önceden tahmin edilemediği gibi, bilimsel bilginin kesinliğine de
ulaşılamaz. Bu anlamda ele alındığında risk kültürünün oluşumunda önemli bir
role sahip olan medyadaki haberlerde yer alan risk söylemleri toplumda yeni risk
ve felaketlerin oluşmasına yol açabilmektedir. Bu perspektiften ele alındığında,
araştırmada medyada kullanılan haberlerde risk tasarımının nasıl
gerçekleştirildiği sorusunun yanıtı 2009 yılında Sağlık Bakanlığı'nın başlattığı
domuz gribi aşı kampanyası bağlamında incelenmektedir. Araştırmada domuz
gribi aşı kampanyası örnekleminden yola çıkılarak kampanya boyunca gazetelerde
yer alan haberlerdeki risk ile.ti/erinin içeriğinin belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Buna göre, araştırmada domuz gribi aşı kampanyasının etkinliğini artırmak için
Sağlık Bakanlığı'nın risk içerikli iletileri sıkça kullandığı varsayımının yanı sıra,
aşıyla ilgili farklı görüşlerin medyada yer alması nedeniyle kamuoyunda riskin
algılanışında belirsizlik yarattığı varsayımı desteklenmeye çalışılacaktır.
Haberlerde risk tasarımının medya kuruluşlarının yayın politikalarıyla yakından
ilişkili olduğu ve riskin satın alma davranışlarını yönlendirmek için
araçsallaştırıldığı varsayım/arı ise araştırmanın diğer varsayımlarını
oluşturmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ekim 2011 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mayıs 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 11 |