Dijitalleşmenin hayatın her alanını kuşattığı bu çağda bireyin dijitalizasyon ile adaptasyonu dijital kimlikler ile doğrudan ilişkili olmaktadır. Dijitalde özgün, farklı bir içerik daha fazla kullanıcı sayısına karşılık gelirken, fazla kullanıcı sayısı da daha fazla like almayı sağlamakta ve bu da içeriğin dolaşımını hızlandırırken görünürlüğü de arttırmaktadır. Bu durum bireylerin daha fazla like için daha fazla takipçi ihtiyacından doğan sorunlu bir yapıyı işaret etmektedir. Dijitalleşmenin en önemli adımlarından biri olan içerik üretimi, aynı zamanda sorunun kaynağıdır. Milyonlarca içerik arasından sıyrılmak için insanlar adeta birbiri ile yarışmakta ve bu yarışta aklın sınırlarını zorlamaktadır. Çalışmanın temel varsayımı bireyin absürt içerik üretiminin aslında görünür olma arzusuyla doğrudan alakalı, üretememe, tükenme ve bu bilinmezlik ile oldurmaya çalışma ile ilişkili olduğudur. Dijital kitle, etkileşim almak adına her şeyi yapabilir. Fındıkların içinde yüzen kişi, süt kazanında banyo yapan işçi, video çekebilmek için adam kaçırma numarası yapan gençler gibi örnekler içerik üretme sorununun nelere karşılık geldiğini göstermektedir. Bu çalışmada dijital medya platformlarında yer alan absürt içerik üretiminin sorunlu yanları örnekler üzerinden eleştirel bir bakış açısıyla nitel içerik analizi yöntemi ile incelenmektedir. Bu örnekler üzerinden içerik üretiminin sorunlarını kategorize etmek amaçlanmaktadır. Literatürde dijitalde içerik üretiminin yol açtığı sorunlar üzerine sınırlı sayıda çalışma olduğundan, içerik üretimine farklı bir bakış açısı sunmak açısından önemli ve özgün bir çalışmadır.
içerik üretimi dijitalleşme sorunlar dijital medya platformları içerik analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 10 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 19 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 26 |