BibTex RIS Kaynak Göster

TÜKETİCİLERİN MAĞAZA ATMOSFERİNDEN ETKİLENME DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK FAKTÖRLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2014, Cilt: 6 Sayı: 11, 27 - 40, 02.01.2015
https://doi.org/10.20990/aacd.38288

Öz

Mağaza atmosferi; hem rekabet avantajı yakalayabilmesi hem de müşterilerin satın alma davranışlarını etkileyerek bağlılık düzeyini artırabilmesi açısından işletmeler için önemli bir konudur. Bu çalışmada mağaza atmosferi faktörleri incelenerek müşterilerin satın alma davranışı üzerindeki etkileri ve demografik farklılıklar açısından mağaza atmosferinden etkilenme düzeyleri araştırılmıştır. Hangi faktörlerin satın alma davranışını daha fazla etkilediğini ortaya koymak ve demografik açıdan değerlendirmek amacıyla yapılan çalışma Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi öğrencileri üzerinde uygulanmıştır. Araştırmada SPSS paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda üniversite öğrenicilerinin cinsiyet haricinde diğer demografik faktörlerinde anlamlı bir farklılık olmadığı için mağaza atmosferi faktörleri cinsiyet boyutu ile ilişkilendirilmiş ve birçok boyutta cinsiyet ile anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Arslan M., Bayçu S.,(2008) Mağaza Atmosferi, (Ed.: Mine Oyman), Eskişehir:Açıköğretim Fak. Yay.
  • Arslan, M.,(2004), Mağazacılıkta Atmosfer, İstanbul: Derin Yayınları.
  • Beatty S. E., Ferrell M.E.,(1998), Impulse Buying: Modeling Its Precursors, Journal of Retailing, 74 (2), 161-167,
  • Caldwell, C., Sally A H.,(1999), Play That One Again: The Effect Of Music Tempo On Consumer Behavıour İn a Restaurant, European Advances in Consumer Research, 4,58-62.
  • Ceritoğlu, A.B. (2005), Markanın Gerçek Konumu: Tüketici Algısı, Marka Yönetimi Sempozyumu, TMMOB Makine Mühendisleri Odası, Gaziantep: 14-15 Nisan
  • Custers P., Kort, Y., IJsselsteijn W., Kruiff M.,(2010), Lighting in Retail Environments: Atmosphere Perception in The Real World, Lighting Res. Technol., 42: 331–343
  • Demirci F., (2000); Perakendecilikte Mağaza Düzenlemesi, İstanbul:Beta Basın Yayın.
  • Dursun T., Oskaybaş K., Gökmen C.,(2013), Mağaza Atmosferinin İçgüdüsel Satın Almaya Etkisi Ve Hazır Giyim Sektöründe Bir Araştırma, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Yıl 2013, Cilt Xxxv, Sayı II,. 233- 260
  • Karabulut Muhittin, Profesyonel Satışçılık ve Yönetimi, İkinci Baskı, Üniversal Bilimsel Yayınları No:4 İstanbul: 1998
  • Kotler, P.,(1973-74),Atmospherics as a Marketing Tool”, Journal of Retailing, 49(4),48-64
  • Kumar V, Karande K.,(2000), The Effect of Retail Store Environment on Retailer Performance, Journal of Business Research 49, 167–181
  • Levvison, D. M. (1997). Retailing, 6. Edition, Englervood Cliffs. NJ: Prentice Hall
  • Milliman, R.E.(1982), Using Background Music to Affect the Behavior of Supermarket Shoppers. Journal of Marketing,Vol:46, 86-91
  • Okumuş B.A., Bulduk S.(2003), Tüketcilerin Süpermarketlerdeki Alışveriş Alışkanlıkları ve Ürün Seçimini Etkileyen Etmenler, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:5, Sayı:4,70-83
  • Özcan T.,(2010), Perakende Raf Alanı Yönetimi: Literatür İncelemesi Ve Bir Karar Destek Aracı Tasarımı, Yönetim Dergisi, Yıl:21, Sayı:67,84-103
  • Sharma A., Stafford T.F.(2000), The Effect of Retail Atmospherics on Customers’ Perceptions of Salespeople and Customer Persuasion, Journal of Business Research Vol:49,183–185
  • Smith, P.and Curnow R.,(1966), Arousal Hypothesis and The Effects of Music on Purchasing Behavior, Journal of Applied Psychology 50 ,255-256.
  • Tek Ö.B., Orel F. D.,(2006), Perakende Pazarlama Yönetimi, 2. Baskı, İzmir: Birleşik Matbaacılık
  • Tosun B.N.,(2003), Satın alma Noktası Reklamlarının Etkisi, İletişim Araştırmaları Dergisi,1, (1) 87- 106,
  • Turley L. W., Milliman R.E.(2000), Atmospheric Effects on Shopping Behavior: A Review of the Experimental Evidence, Journal of Business Research 49 193–211
  • Türk M.,(2005), Perakendeci İşletmelerde Personelin Davranışsal Özellikleri ile Müşteri Memnuniyeti Arasındaki İlişki, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:10, Sayı:1,195-219
  • Varinli İ.,(2005), Marketlerde Pazarlama Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık,
  • Varinli İ., Acar N., (2011), Tüketicilerin Alışveriş Yaptıkları Mağazayı Değerlendirmelerinde Etkili Olan Faktörler İle Sadakat Arasındaki İlişki: Kayseri İlinde Yapılan Bir Araştırma, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 12, Sayı 1,1-20
  • Yalch R.,F., Eric S.,(2000), The Effects of Music in a Retail Setting on Real and Perceived Shopping Times, Journal of Business Research, 49, 139- 147.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALELERİ
Yazarlar

H. Seçil Fettahlıoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 6 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Fettahlıoğlu, H. S. (2015). TÜKETİCİLERİN MAĞAZA ATMOSFERİNDEN ETKİLENME DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK FAKTÖRLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 6(11), 27-40. https://doi.org/10.20990/aacd.38288
AMA Fettahlıoğlu HS. TÜKETİCİLERİN MAĞAZA ATMOSFERİNDEN ETKİLENME DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK FAKTÖRLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). Ocak 2015;6(11):27-40. doi:10.20990/aacd.38288
Chicago Fettahlıoğlu, H. Seçil. “TÜKETİCİLERİN MAĞAZA ATMOSFERİNDEN ETKİLENME DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK FAKTÖRLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 6, sy. 11 (Ocak 2015): 27-40. https://doi.org/10.20990/aacd.38288.
EndNote Fettahlıoğlu HS (01 Ocak 2015) TÜKETİCİLERİN MAĞAZA ATMOSFERİNDEN ETKİLENME DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK FAKTÖRLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 6 11 27–40.
IEEE H. S. Fettahlıoğlu, “TÜKETİCİLERİN MAĞAZA ATMOSFERİNDEN ETKİLENME DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK FAKTÖRLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), c. 6, sy. 11, ss. 27–40, 2015, doi: 10.20990/aacd.38288.
ISNAD Fettahlıoğlu, H. Seçil. “TÜKETİCİLERİN MAĞAZA ATMOSFERİNDEN ETKİLENME DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK FAKTÖRLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 6/11 (Ocak 2015), 27-40. https://doi.org/10.20990/aacd.38288.
JAMA Fettahlıoğlu HS. TÜKETİCİLERİN MAĞAZA ATMOSFERİNDEN ETKİLENME DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK FAKTÖRLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2015;6:27–40.
MLA Fettahlıoğlu, H. Seçil. “TÜKETİCİLERİN MAĞAZA ATMOSFERİNDEN ETKİLENME DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK FAKTÖRLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), c. 6, sy. 11, 2015, ss. 27-40, doi:10.20990/aacd.38288.
Vancouver Fettahlıoğlu HS. TÜKETİCİLERİN MAĞAZA ATMOSFERİNDEN ETKİLENME DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK FAKTÖRLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2015;6(11):27-40.