Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KAMUDA İÇ DENETİM FAALİYETİNİN PAZARLANMASI

Yıl 2018, Cilt: 10 Sayı: 18, 241 - 249, 30.05.2018
https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.428683

Öz

Kamuda,
iç denetim faaliyetinin öneminin ya da işlevinin doğru bir şekilde
algılanmamasının altında yeterince tanınmaması yatmaktadır. İç denetim
birimleri ile diğer kurum içi departmanlar arasında kopukluklar mevcuttur ve bu
durum iç denetim işlevinin farklı anlaşılmasına, yersiz ya da yetersiz
kullanılmasına ve dolayısıyla da görmesi gereken değeri görememesine neden
olmaktadır. Bu makalenin amacı, iç denetim faaliyetinin pazarlanmasını kavramsallaştırarak
onun değer yaratıcı yönünü ön plana çıkarmak için neler yapılabileceğini
tartışmaktır. Makalede etkili bir iç denetim hizmetinin pazarlanması için
stratejik ilişkilerin yaratılmasının önemi de ortaya
konmuş ve pazarlamayla ilgili doğru ve yanlışların neler olabileceği
ifade edilmiştir. 

Kaynakça

  • ACHUA JOSEPH K. ve ALABAR TIMOTHY T. (2014). “Imperatives of Marketing Internal Auditing in Nigerian Universities”, Procedia - Social and Behavioral Sciences 164, 32 – 40
  • AUSTRALIAN NATIONAL AUDIT OFFICE (2007). Public Sector Internal Audit: An Investment in Assurance and Business Improvement, available at http://www.anao.gov.au (09.12.2017)
  • CHAMBERS, R. (2014). http://iaonline.theiia.org/blogs/chambers/2014/pages (10.11.2017)
  • ENOFE, A. O.; MGBAME, C. J.; OSA-ERHABOR, V. E. & EHIOROBO, A. J. (2013). “The Role of Internal Audit in Effective Management in Public Sector”, Research Journal of Finance and Accounting, 4(6): 162-168.
  • HUNT, SHELBY D. (2007). “A Responsibilities Framework for Marketing as a Professional Discipline”. Journal of Public Policy & Marketing. 26(2): 277–283
  • INGWER, M. (2013). A Call for Empathetic Marketing, available at http://www.agencypost.com/a-call-for-empatheticmarketing/# sthash.KVfNU6RT.dpuf (05.12.2017)
  • KOTLER PHILIP (2000). Modern Pazarlama İlkeleri, Birleşik Matbaacılık, İstanbul, 3
  • KRAMER, J. (2011). The Worst Practices for Marketing and Selling Internal Audit, Protiviti's Knowledge Leader, available at www.misti.com (14.10.2017)
  • MIHRET, D. G. & YİSMAW, A. W. (2007). “Internal audit effectiveness: an Ethiopian public sector case study”, Managerial Auditing Journal, 22(5): 470-484.
  • O'DELL, C. & GRAYSON, C. J. (1998). “If Only We Knew What We Know: Identification and Transfer of Internal Best Practices”, California Management Review, 40(3): 154-174.
  • SANDESH, M. (2011). Internal Audit As A Decision Making Tool, available at http://www.slideshare.net/sandeshmundra/internal-audit-as-adecision-making-tool (20.09.2017)
  • SAWYER, L.B. (1995). “An Internal; Audit Philosophy”, The Internal Auditor, August, 70(4): 46-55.
  • THE CHARTERED INSTITUTE OF MARKETING (2009). Marketing and the 7Ps: A Brief Summary of Marketing And How It Works, Maidenhead, Berkshire, UK: CIM Insights.
  • THE INSTITUTE OF INTERNAL AUDITORS (2013A). Internal Auditing: Assurance, Insight, and Objectivity, Institute of Internal Auditors, Altamonte Springs, Florida, available at https://na.theiia.org/about-ia/PublicDocuments/PR-Value_Prop_Bro-FNL-Lo.pdf (03.11.2017)
  • THE INSTITUTE OF INTERNAL AUDITORS (2013B). Why Marketing Internal Audit is Important: Four Rules, Florida: Institute of Internal Auditors, Altamonte Springs.
  • THE INSTITUTE OF INTERNAL AUDITORS (2013C). The IIA’s Global Internal Audit Competency Framework, Florida: Institute of Internal Auditors, Altamonte Springs.
  • TROTMAN, A. J. (2013). Internal Audit Quality: A Multi-Stakeholder Analysis, Submitted in Partial Fulfilment of the Requirements of the Degree of Doctor of Philosophy to School of Business, Bond University, Australia.
  • UNEGBU, O. A. & KIDA, M. I. (2011). “Effectiveness of Internal Audit as Instrument of Improving Public Sector Management”, Journal of Emerging Trends in Economics and Management Sciences, 2(4): 304-309.
  • VAN GANSBERGHE, C.N. (2005). “Internal Auditing in the Public Sector: a Consultative Forum in Nairobi, Kenya, Shores up Best Practices for Government Audit Professionals in Developing Nations”, Internal Auditor, 62(4): 69-73.
  • WEBSTER JR., F. E. (2009). “Marketing IS management: The Wisdom of Peter Drucker”, Journal of the Academy of Marketing Science, 37(1): 20-27.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALELERİ
Yazarlar

Murat Görmen 0000-0002-8120-1562

Yayımlanma Tarihi 30 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Görmen, M. (2018). KAMUDA İÇ DENETİM FAALİYETİNİN PAZARLANMASI. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 10(18), 241-249. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.428683
AMA Görmen M. KAMUDA İÇ DENETİM FAALİYETİNİN PAZARLANMASI. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). Mayıs 2018;10(18):241-249. doi:10.20990/kilisiibfakademik.428683
Chicago Görmen, Murat. “KAMUDA İÇ DENETİM FAALİYETİNİN PAZARLANMASI”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 10, sy. 18 (Mayıs 2018): 241-49. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.428683.
EndNote Görmen M (01 Mayıs 2018) KAMUDA İÇ DENETİM FAALİYETİNİN PAZARLANMASI. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 10 18 241–249.
IEEE M. Görmen, “KAMUDA İÇ DENETİM FAALİYETİNİN PAZARLANMASI”, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), c. 10, sy. 18, ss. 241–249, 2018, doi: 10.20990/kilisiibfakademik.428683.
ISNAD Görmen, Murat. “KAMUDA İÇ DENETİM FAALİYETİNİN PAZARLANMASI”. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 10/18 (Mayıs 2018), 241-249. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.428683.
JAMA Görmen M. KAMUDA İÇ DENETİM FAALİYETİNİN PAZARLANMASI. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2018;10:241–249.
MLA Görmen, Murat. “KAMUDA İÇ DENETİM FAALİYETİNİN PAZARLANMASI”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), c. 10, sy. 18, 2018, ss. 241-9, doi:10.20990/kilisiibfakademik.428683.
Vancouver Görmen M. KAMUDA İÇ DENETİM FAALİYETİNİN PAZARLANMASI. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2018;10(18):241-9.