Pazarlama tarihi
çok eskilere dayanan bir işletmecilik faaliyetidir. Ancak pazarlamanın akademik
bir düşünce olarak ortaya çıkması 20. yy’da olmuştur. Bütün düşünce alanlarında
olduğu gibi pazarlama disiplininde de çeşitli düşünce ekolleri vardır.
Bunlardan birisi de “Makro Pazarlama” ekolüdür. Makro pazarlama için birçok
tanım vardır. Bu tanımlarda toplumsal konularla ilgili olma ve makro bakış
açısı başat niteliktedir. Makro pazarlama düşüncesi de zaman içerisinde değişim
göstermiştir. Makro pazarlama alanında çalışmalar yapan akademisyenlerin
çeşitli kurumsallaşma girişimleri olmuştur. Ayrıca daha önce makro pazarlama
içerisinde bir çalışma alanı kabul edilen kimi alt disiplinler kendi konferanslarını
toplamışlar ve dergilerini çıkartarak ayrı birer çalışma alanı olarak
kurumsallaşmışlardır. Bu çalışmada makro pazarlama düşüncesinin tanımı, tarihi
gelişimi, kavramsallaşma süreci ve kurumsallaşma çalışmaları ele alınmıştır.
Makro pazarlama makro pazarlama topluluğu pazarlama düşünce ekolleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 18 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.