Müşterilerin otele geliş öncesi, geliş, konaklama ve ayrılış süreçlerinde
müşterilerle en çok iletişim ve etkileşim halinde olan önbüro çalışanlarının
müşteri ilişkileri yönetimi uygulamalarında katkıları ve rolü büyük önem arz
etmektedir. Bu bağlamda müşteri ilişkilerinde başarılı olabilmek, müşteride
olumlu izlenim bırakabilmek ve hizmet kalitesini yükseltebilmek için önbüro
çalışanlarının müşteri tatmini ve sadakatinin nasıl sağlanacağı ve müşteri
şikâyetlerinin nasıl çözüme kavuşturulacağı konusunda bilgi sahibi olması
gerekmektedir.
Bu çalışmada, otel işletmelerinde önbüro departmanında çalışanlarının ve
yöneticilerinin müşteri ilişkileri yönetimine sağlamış oldukları katkıları
belirlemek ve müşteri ilişkileri uygulamalarında genel otel işletme
politikasına uygun olarak müşteri tatmini, sadakati ve şikâyetleri açısından
rollerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Elde edilen bulgular
değerlendirildiğinde, ortalama değerler itibariyle otel işletmelerinde
müşterilerin en çok tercih ettiği ulaşım kanalının seyahat acentesinin
kullanıldığı; müşterilerle iletişim stratejilerinde en çok şikâyetleri
dinlemeye önem verildiği; müşteri ilişkileri yönetimi uygulamalarında daha çok
24 saat açık telefon hattı kullanıldığı; kişilik ve mesleki rollerden
güvenilirlik ve kibarlık özelliklerinin daha çok tercih edildiği; en çok
müşteri istek formlarıyla istek ve şikâyetlerini öğrenme yönteminin
kullanıldığı; müşteri şikâyetlerini önlemede kolay ulaşılabilme ve şikâyetleri
sabırla dinleme hususlarında yeterlilik gösterildiği saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Finans |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 20 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.