Her tarihsel süreçte, o sürece egemen
olan sosyolojik, politik, ekonomik ve kültürel değiştirici ve dönüştürücü
faktörler bulunmaktadır. Sosyal medya olgusu da 21. Yüz yıla damgasını vuran
pek çok faktörlerden biridir. Sosyal medya politik, ekonomik, kültürel
alanlarda etkisini gösteren yeni bir dijital uygulamadır. Hayatın her alanında
bireysel ve toplumsal ölçekli yansımaları bulunmaktadır. İnsanlık bilgi devrimi
olarak da nitelendirilen internet devrimine adapte olamamışken, sosyal medya
devrimi ile tanışmıştır. Politik alan da etki dalgasından etkilenmektedir.
Politik örgütlenme, ekonomik işleyiş, iletişim, güvenlik zihniyeti, bireysel yaşam biçimleri bu olgunun
etkilerine maruz kalmaktadır. Bu etki düzeyi ile sosyal medya kullanım
oranlarının artışı ile pozitif bir korelasyon bulunmaktadır. Politik erkin
meşruiyet inşa araçları, kimlikleme tarzları, kimliklenme biçimleri, politik
iletişim yapıları bu olgudan etkilenmektedir. İçinde bulunulan süreçte etkisi
tam olarak analiz edilemeyen olgunun geleceği şekillendirici etkileri de
bulunmaktadır. Politik partilerin seçim kampanyaları, siyasal pazarlama
anlayışları ve kamu diplomasisi de bu süreçten etkilenmektedir. Kimlik
tahayyülleri, mekân algısı, etkileşim yönetimleri de bu bağlamda dönüşüme maruz
kalmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uluslararası İlişkiler |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 12 Sayı: 22 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.