Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Düzeyine Göre Kadın İstihdamının Gelir Eşitsizliğine Etkisi: Bir Panel Veri Analizi

Yıl 2021, Cilt: 13 Sayı: 24, 11 - 22, 10.05.2021
https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.794907

Öz

Amaç: Çalışmada, gelir eşitsizliği ile kadınların eğitim düzeylerine göre istihdam oranı arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır.
Tasarım/Yöntem: Araştırmada, eğitim düzeyine göre kadın istihdamı ile gini katsayısı arasındaki ilişki AB üye ve üyeliğe aday 27 ülkenin verilerinden hareketle dinamik panel veri analizi yöntemiyle incelenmiştir.
Bulgular: Analizler sonucunda; lise mezunu kadınların istihdamında yaşanan artışın gini katsayısını artırdığı, yükseköğretim mezunu kadınların istihdamında yaşanan artışın gini katsayısını dolayısıyla gelir eşitsizliğini azalttığı sonucuna ulaşılan çalışmada incelenen dönemde seçilen ülkelerde lise altı eğitime sahip kadınların istihdamı ile gelir eşitsizliği arasında istatistiksel olarak anlamlı bir sonuç elde edilememiştir.

Sınırlılıklar: Çalışmanın veri seti 2007-2016 yıllarını kapsamakta ve analize esas ülkeler de belirtilen grup içerisinde ortak veri setine sahip ülkelerden oluşmaktadır.
Özgünlük/Değer: Literatürde gelir eşitsizliğinde kadınların eğitim durumunun etkisini doğrudan inceleyen çalışmalar bulunmamaktadır. Çalışmanın, kadınların eğitim düzeyine göre istihdamından hareketle gini katsayısı ve gelir eşitsizliği üzerindeki etkisini araştıran bir boyut taşıması doğrultusunda gelir eşitsizliğiyle ilişkili alan literatürüne katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Altınışık, İ., & Peker, H. S. (2008). Eğitim ve gelir dağılımı eşitsizliği. KMU İİBF Dergisi, 15, 101-118. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cusosbil/issue/4391/60389
  • Arellano, M., & Bond, S. (1991). Some tests of specification for panel data: Monte Carlo evidence and an application to employment equations. Review of Economic Studies, 58, 277-297. https://academic.oup.com/restud/article/58/2/277/1563354?login=true
  • Aydın, K. (2012/1). Türkiye'de kişisel gelir dağılımının sosyo ekonomik ve demografik belirleyicileri, Çalışma ve Toplum, 147-166. https://www.calismatoplum.org/Content/pdf/calisma-toplum-1400-cccb183f.pdf
  • Ayyıldız, F. V. (2017). Gelir adaletsizliğinin sebeplerinin araştırılması: Ampirik analiz. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 34(34), 131-141. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/319246
  • Bai, J., & Ng, S. (2004). A panic attack on unit roots and cointegration. Econometrica, 72, 1127- 1177. http://www.columbia.edu/~jb3064/papers/2004_A_panic_attack_on_unit_roots_and_cointegration.pdf
  • Baltagi, H. B. (2005). Econometric analysis of panel data (3rd ed.). John Wiley & Sons Ltd.
  • Biçerli, M. K. (2014). Çalışma ekonomisi (8. baskı). Beta Basım Yayım Dağıtım A. Ş.
  • Breusch, T., & Pagan, A. (1980). The lagrange multiplier test and its applications to model specification in econometrics. Review of Econometric Studies, 47(1), 239-253. https://doi.org/10.2307/2297111
  • Bükey, A. M., & Çetin, B. I. (2017). Türkiye'de gelir dağılımına etki eden faktörlerin en küçük kareler yöntemi ile analizi. Maliye Araştırmaları Dergisi, 3(1), 103-117. http://maliyearastirmalari.org/index.php/MAD/article/view/66
  • Campos, B. C., Ren, Y., & Petrick, M. (2016). The impact of education on income inequality between ethnic minorities and Han in China. China Economic Review, 41, 253-267. https://doi.org/10.1016/j.chieco.2016.10.007
  • Cardak, B. A. (2004). Education choice, endogenous growth and income distribution. Economica, 71, 57-81. https://doi.org/10.1111/j.0013-0427.2004.00357.x
  • Çakmak, E., & Gümüş, S. (2005). Türkiye'de beşeri sermaye ve ekonomik büyüme: Ekonometrik bir analiz (1960-2002). Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 60(1), 59-72. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000001422
  • Dağdemir, Ö. (1998). Ekonomik kalkınma sürecinde gelir eşitsizliği sorunu ve makroekonomik göstergeler. Ekonomik Yaklaşım, 9(30), 41-58. http://www.ekonomikyaklasim.org/fulltext/94-1395528921.pdf
  • Değer, M. K. (2006). Ticari liberalizasyon ve gelir dağılımı: Gelişmekte olan ülkeler üzerine bir analiz. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 61(2), 63-87. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000001347
  • Erikli, S., & Yücel, A. (2019). Gelir eşitsizliği bireylerin refahını etkiler mi? Türkiye'den bulgular. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (ASED), 3(2), 243-260. https://doi.org/10.38122/ased.598728
  • Figueroa, A. (2010). Is education income-equalizing? Evidence from Peru. Cepal Review, 102, 113-133. https://doi.org/10.18356/3306f25c-en
  • Gregorio, J. D., & Lee, J. W. (2002). Education and income inequality: New evidence from cross-country data. Review of Income and Wealth, 48(3), 395-416. https://doi.org/10.1111/1475-4991.00060
  • Herrington, C. M. (2015). Public education financing, earnings inequality and integenerational mobility. Review of Economic Dynamics, 18, 822-842. https://doi.org/10.1016/j.red.2015.07.006
  • Kalaycı, S. Y., & Öztürk, A. (2017). Türkiye'de eğitim, işsizlik ve enflasyona dayalı gelir dağılımı adaletsizliği. Turkish Studies, 12(31), 151-168. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.12674
  • Lemieux, T. (2006). Postsecondary education and increasing wage inequality. American Economic Review, 96(2), 195-199. https://doi: 10.1257/000282806777211667
  • Levin, A., Lin, C., & Chu, C. S. J. (2002). Unit root tests in panel data: Asymptotic and finite-sample properties. Journal of Econometrics, 108, 1–24. https://doi.org/10.1016/S0304-4076(01)00098-7
  • Muller, A. (2002). Education, income, inequality and mortality: A multiple regression analysis. BMJ, 324. https://doi.org/10.1136/bmj.324.7328.23
  • Özdemir, M. Ç. (2019). Özellikli objektif gelir eşitsizliği ölçüm yöntemleri üzerine değerlendirmeler, İçinde O. Metin (Ed.), Sakarya üniversitesi çalışma ekonomisi ve endüstri ilişkileri seçme yazılar III (ss. 35-54). Sakarya Yayıncılık. https://doi.org/10.1007/s10551-019-04285-7
  • Özdemir, M. Ç., & İslamoğlu, E. (2017). Gelir dağılımı ve yoksulluk kavram-teori-uygulama, Seçkin/Ekonomi.
  • Özsoy, C. (2009). Türkiye’de eğitim ve iktisadi büyüme arasındaki ilişkinin var modeli ile analizi. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 4(1), 71-83. https://dergipark.org.tr/tr/pub/beyder/issue/3478/47321
  • Park, K. H. (1996). Educational expansion and educational inequality on income distribution. Economics of Education Review, 15, 51-58. https://doi.org/10.1016/0272-7757(95)00000-3
  • Pesaran, H. (2004). General diagnostic tests for cross section dependence in panels. Cambridge Working Papers in Economics Working Paper, 435. http://ftp.iza.org/dp1240.pdf
  • Pesaran, M. H., Ullah A., & Yamagata, T. (2008). A bias-adjusted LM test of error cross-section independence. Econometrics Journal, 11, 105-127. https://doi: 10.111 l/j,1368-423X.2007.00227.x
  • Pesaran, H., & Yamagata, T. (2008). Testing slope homogeneity in large panels. Journal of Econometrics, 142, 50-93. https://doi.org/10.1016/j.jeconom.2007.05.010
  • Rodriguez-Pose, A., & Tselios, V. (2009). Education and income inequality in the regions of the European Union. Journal of Regional Science, 49(3), 411-605. https://doi.org/10.1111/j.1467-9787.2008.00602.x
  • Sarı, R. (2003). Gelir dağılımında eğitim faktörü: Kentsel bazda bir örnek. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 58(2), 177-189. https://doi: 10.1501/SBFder_0000001630
  • Sylwester, K. (2002). Can education expenditures reduce income inequality?. Economics of Education Review, 21, 43-52. https://doi.org/10.1016/S0272-7757(00)00038-8
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2001). Principal components and factor analysis. In B. G. Tabachnick, & L. S. Fidell (Eds.), Using multivariate statistics (pp. 582-652). Allyn & Bacon. https://doi.org/10.1007/978-1-4757-3285-6_19
  • Topaloğlu, E. E. (2018a). Bankalarda finansal kırılganlığı etkileyen faktörlerin panel veri analizi ile belirlenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 13(1), 15-38. https://doi.org/10.17153/oguiibf.344856
  • Topaloğlu, E. E. (2018b). Nakit bulundurma politikası dinamikleri BİST tekstil endeksi firmaları üzerine statik ve dinamik panel veri analizi. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 21, 81-100. https://doi.org/10.18092/ulikidince.380882
  • Turcinkova, J., & Stavkova, J. (2012). Does the attained level of education affect the income situation of households?. Social and Behavioral Sciences, 55, 1036-1042. https://doi: 10.1016/j.sbspro.2012.09.595
  • Ulusoy, A., Karakurt, B., & Akbulut, E. (2015). Eğitim harcamalarının gelir dağılımına etkisi: Türkiye'de yükseköğretimin gelir eşitsizliğini giderici işlevi. Maliye Araştırmaları Dergisi, 1(2), 45-75. http://maliyearastirmalari.org/index.php/MAD/article/view/25/26
  • Üzümcü, A., & Korkat, M. (2014). Türkiye’de gelir dağılımı adaletsizliği ve yoksullukla mücadelede sosyal yardımların gelişimi (2003-2012). Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(8), 135-166. https://doi: 10.18025/kauiibf.49376
  • Yang, J., & Qiu, M. (2016). The impact of education on income inequality and intergenerational mobility. China Economic Review, 37, 110-125. https://doi: 10.1016/j.chieco.2015.12.009

The Effect of Women Employment by Educational Attainment Level on Income Inequality: A Panel Data Analysis

Yıl 2021, Cilt: 13 Sayı: 24, 11 - 22, 10.05.2021
https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.794907

Öz

Purpose: In the study, it is aimed to examine the relationship between income inequality and employment rate of women according to their educational attainment.
Design/Methodology: In the study, the relationship between women's employment by educational attainment and the Gini coefficient was analyzed using the dynamic panel data analysis method based on the data of 27 EU member and candidate countries.
Findings: As a result of the analysis; the increasing number of employment among women who graduated from high school increased gini coefficient, the increasing number of employment among women who graduated from university decreased gini coefficient and income inequality, too. But in that study again in the examined period and in selected countries, the increasing number of employment among women who couldn’t graduate from high school and income inequality weren’t obtained significant result statistically.
Limitations: The data set of the study covers the years 2007-2016 and the countries subject to analysis are also composed of countries with a common data set within the specified group.
Originality/Value: There are no studies in the literature that directly examine the effect of women's education on income inequality. It is thought that the study will contribute to the field literature related to income inequality, as it has a dimension that investigates the effect on the gini coefficient and income inequality based on women's employment by educational attainment.

Kaynakça

  • Altınışık, İ., & Peker, H. S. (2008). Eğitim ve gelir dağılımı eşitsizliği. KMU İİBF Dergisi, 15, 101-118. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cusosbil/issue/4391/60389
  • Arellano, M., & Bond, S. (1991). Some tests of specification for panel data: Monte Carlo evidence and an application to employment equations. Review of Economic Studies, 58, 277-297. https://academic.oup.com/restud/article/58/2/277/1563354?login=true
  • Aydın, K. (2012/1). Türkiye'de kişisel gelir dağılımının sosyo ekonomik ve demografik belirleyicileri, Çalışma ve Toplum, 147-166. https://www.calismatoplum.org/Content/pdf/calisma-toplum-1400-cccb183f.pdf
  • Ayyıldız, F. V. (2017). Gelir adaletsizliğinin sebeplerinin araştırılması: Ampirik analiz. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 34(34), 131-141. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/319246
  • Bai, J., & Ng, S. (2004). A panic attack on unit roots and cointegration. Econometrica, 72, 1127- 1177. http://www.columbia.edu/~jb3064/papers/2004_A_panic_attack_on_unit_roots_and_cointegration.pdf
  • Baltagi, H. B. (2005). Econometric analysis of panel data (3rd ed.). John Wiley & Sons Ltd.
  • Biçerli, M. K. (2014). Çalışma ekonomisi (8. baskı). Beta Basım Yayım Dağıtım A. Ş.
  • Breusch, T., & Pagan, A. (1980). The lagrange multiplier test and its applications to model specification in econometrics. Review of Econometric Studies, 47(1), 239-253. https://doi.org/10.2307/2297111
  • Bükey, A. M., & Çetin, B. I. (2017). Türkiye'de gelir dağılımına etki eden faktörlerin en küçük kareler yöntemi ile analizi. Maliye Araştırmaları Dergisi, 3(1), 103-117. http://maliyearastirmalari.org/index.php/MAD/article/view/66
  • Campos, B. C., Ren, Y., & Petrick, M. (2016). The impact of education on income inequality between ethnic minorities and Han in China. China Economic Review, 41, 253-267. https://doi.org/10.1016/j.chieco.2016.10.007
  • Cardak, B. A. (2004). Education choice, endogenous growth and income distribution. Economica, 71, 57-81. https://doi.org/10.1111/j.0013-0427.2004.00357.x
  • Çakmak, E., & Gümüş, S. (2005). Türkiye'de beşeri sermaye ve ekonomik büyüme: Ekonometrik bir analiz (1960-2002). Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 60(1), 59-72. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000001422
  • Dağdemir, Ö. (1998). Ekonomik kalkınma sürecinde gelir eşitsizliği sorunu ve makroekonomik göstergeler. Ekonomik Yaklaşım, 9(30), 41-58. http://www.ekonomikyaklasim.org/fulltext/94-1395528921.pdf
  • Değer, M. K. (2006). Ticari liberalizasyon ve gelir dağılımı: Gelişmekte olan ülkeler üzerine bir analiz. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 61(2), 63-87. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000001347
  • Erikli, S., & Yücel, A. (2019). Gelir eşitsizliği bireylerin refahını etkiler mi? Türkiye'den bulgular. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (ASED), 3(2), 243-260. https://doi.org/10.38122/ased.598728
  • Figueroa, A. (2010). Is education income-equalizing? Evidence from Peru. Cepal Review, 102, 113-133. https://doi.org/10.18356/3306f25c-en
  • Gregorio, J. D., & Lee, J. W. (2002). Education and income inequality: New evidence from cross-country data. Review of Income and Wealth, 48(3), 395-416. https://doi.org/10.1111/1475-4991.00060
  • Herrington, C. M. (2015). Public education financing, earnings inequality and integenerational mobility. Review of Economic Dynamics, 18, 822-842. https://doi.org/10.1016/j.red.2015.07.006
  • Kalaycı, S. Y., & Öztürk, A. (2017). Türkiye'de eğitim, işsizlik ve enflasyona dayalı gelir dağılımı adaletsizliği. Turkish Studies, 12(31), 151-168. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.12674
  • Lemieux, T. (2006). Postsecondary education and increasing wage inequality. American Economic Review, 96(2), 195-199. https://doi: 10.1257/000282806777211667
  • Levin, A., Lin, C., & Chu, C. S. J. (2002). Unit root tests in panel data: Asymptotic and finite-sample properties. Journal of Econometrics, 108, 1–24. https://doi.org/10.1016/S0304-4076(01)00098-7
  • Muller, A. (2002). Education, income, inequality and mortality: A multiple regression analysis. BMJ, 324. https://doi.org/10.1136/bmj.324.7328.23
  • Özdemir, M. Ç. (2019). Özellikli objektif gelir eşitsizliği ölçüm yöntemleri üzerine değerlendirmeler, İçinde O. Metin (Ed.), Sakarya üniversitesi çalışma ekonomisi ve endüstri ilişkileri seçme yazılar III (ss. 35-54). Sakarya Yayıncılık. https://doi.org/10.1007/s10551-019-04285-7
  • Özdemir, M. Ç., & İslamoğlu, E. (2017). Gelir dağılımı ve yoksulluk kavram-teori-uygulama, Seçkin/Ekonomi.
  • Özsoy, C. (2009). Türkiye’de eğitim ve iktisadi büyüme arasındaki ilişkinin var modeli ile analizi. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 4(1), 71-83. https://dergipark.org.tr/tr/pub/beyder/issue/3478/47321
  • Park, K. H. (1996). Educational expansion and educational inequality on income distribution. Economics of Education Review, 15, 51-58. https://doi.org/10.1016/0272-7757(95)00000-3
  • Pesaran, H. (2004). General diagnostic tests for cross section dependence in panels. Cambridge Working Papers in Economics Working Paper, 435. http://ftp.iza.org/dp1240.pdf
  • Pesaran, M. H., Ullah A., & Yamagata, T. (2008). A bias-adjusted LM test of error cross-section independence. Econometrics Journal, 11, 105-127. https://doi: 10.111 l/j,1368-423X.2007.00227.x
  • Pesaran, H., & Yamagata, T. (2008). Testing slope homogeneity in large panels. Journal of Econometrics, 142, 50-93. https://doi.org/10.1016/j.jeconom.2007.05.010
  • Rodriguez-Pose, A., & Tselios, V. (2009). Education and income inequality in the regions of the European Union. Journal of Regional Science, 49(3), 411-605. https://doi.org/10.1111/j.1467-9787.2008.00602.x
  • Sarı, R. (2003). Gelir dağılımında eğitim faktörü: Kentsel bazda bir örnek. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 58(2), 177-189. https://doi: 10.1501/SBFder_0000001630
  • Sylwester, K. (2002). Can education expenditures reduce income inequality?. Economics of Education Review, 21, 43-52. https://doi.org/10.1016/S0272-7757(00)00038-8
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2001). Principal components and factor analysis. In B. G. Tabachnick, & L. S. Fidell (Eds.), Using multivariate statistics (pp. 582-652). Allyn & Bacon. https://doi.org/10.1007/978-1-4757-3285-6_19
  • Topaloğlu, E. E. (2018a). Bankalarda finansal kırılganlığı etkileyen faktörlerin panel veri analizi ile belirlenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 13(1), 15-38. https://doi.org/10.17153/oguiibf.344856
  • Topaloğlu, E. E. (2018b). Nakit bulundurma politikası dinamikleri BİST tekstil endeksi firmaları üzerine statik ve dinamik panel veri analizi. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 21, 81-100. https://doi.org/10.18092/ulikidince.380882
  • Turcinkova, J., & Stavkova, J. (2012). Does the attained level of education affect the income situation of households?. Social and Behavioral Sciences, 55, 1036-1042. https://doi: 10.1016/j.sbspro.2012.09.595
  • Ulusoy, A., Karakurt, B., & Akbulut, E. (2015). Eğitim harcamalarının gelir dağılımına etkisi: Türkiye'de yükseköğretimin gelir eşitsizliğini giderici işlevi. Maliye Araştırmaları Dergisi, 1(2), 45-75. http://maliyearastirmalari.org/index.php/MAD/article/view/25/26
  • Üzümcü, A., & Korkat, M. (2014). Türkiye’de gelir dağılımı adaletsizliği ve yoksullukla mücadelede sosyal yardımların gelişimi (2003-2012). Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(8), 135-166. https://doi: 10.18025/kauiibf.49376
  • Yang, J., & Qiu, M. (2016). The impact of education on income inequality and intergenerational mobility. China Economic Review, 37, 110-125. https://doi: 10.1016/j.chieco.2015.12.009
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Çalışma Ekonomisi
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALELERİ
Yazarlar

Yücel Uyanık 0000-0002-6424-3672

Fatma Yeşilkaya 0000-0002-1766-3535

Yayımlanma Tarihi 10 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 13 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Uyanık, Y., & Yeşilkaya, F. (2021). Eğitim Düzeyine Göre Kadın İstihdamının Gelir Eşitsizliğine Etkisi: Bir Panel Veri Analizi. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 13(24), 11-22. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.794907
AMA Uyanık Y, Yeşilkaya F. Eğitim Düzeyine Göre Kadın İstihdamının Gelir Eşitsizliğine Etkisi: Bir Panel Veri Analizi. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). Mayıs 2021;13(24):11-22. doi:10.20990/kilisiibfakademik.794907
Chicago Uyanık, Yücel, ve Fatma Yeşilkaya. “Eğitim Düzeyine Göre Kadın İstihdamının Gelir Eşitsizliğine Etkisi: Bir Panel Veri Analizi”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 13, sy. 24 (Mayıs 2021): 11-22. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.794907.
EndNote Uyanık Y, Yeşilkaya F (01 Mayıs 2021) Eğitim Düzeyine Göre Kadın İstihdamının Gelir Eşitsizliğine Etkisi: Bir Panel Veri Analizi. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 13 24 11–22.
IEEE Y. Uyanık ve F. Yeşilkaya, “Eğitim Düzeyine Göre Kadın İstihdamının Gelir Eşitsizliğine Etkisi: Bir Panel Veri Analizi”, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), c. 13, sy. 24, ss. 11–22, 2021, doi: 10.20990/kilisiibfakademik.794907.
ISNAD Uyanık, Yücel - Yeşilkaya, Fatma. “Eğitim Düzeyine Göre Kadın İstihdamının Gelir Eşitsizliğine Etkisi: Bir Panel Veri Analizi”. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 13/24 (Mayıs 2021), 11-22. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.794907.
JAMA Uyanık Y, Yeşilkaya F. Eğitim Düzeyine Göre Kadın İstihdamının Gelir Eşitsizliğine Etkisi: Bir Panel Veri Analizi. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2021;13:11–22.
MLA Uyanık, Yücel ve Fatma Yeşilkaya. “Eğitim Düzeyine Göre Kadın İstihdamının Gelir Eşitsizliğine Etkisi: Bir Panel Veri Analizi”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), c. 13, sy. 24, 2021, ss. 11-22, doi:10.20990/kilisiibfakademik.794907.
Vancouver Uyanık Y, Yeşilkaya F. Eğitim Düzeyine Göre Kadın İstihdamının Gelir Eşitsizliğine Etkisi: Bir Panel Veri Analizi. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2021;13(24):11-22.