BibTex RIS Kaynak Göster

Yoksulluk, Akademik Başarı ve Kültürel Sermaye İlişkisi

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 11, 202 - 237, 10.08.2016

Öz

Özet

Bu araştırmanın konusunu çocuğun okul başarısı ile ailesinin sınıfsal pozisyonu arasındaki ilişki oluşturmaktadır. Çocuğun okul başarısını etkileyen faktörlerden birisi de çocuğun içinde bulunduğu ve yaşamını sürdürdüğü sosyal koşullardır. Bu bildiride, yaşanılan ortamdaki ekonomik yetersizliklerin çocuğun okul başarısı üzerinde nasıl bir etki yarattığı araştırılmaktadır. Bu çalışmada çocuğun eğitsel başarısı, ailenin gelir düzeyi ile kültürel sermayesi arasında bir ilişki olduğundan hareketle açıklanmaya çalışılmaktadır. Eğitim düzeyi ile sınıfsal konum, sosyal hareketlilik ve yaşam düzeyleri arasındaki ilişkilerin ele alındığı bu araştırmada çocuğun eğitsel başarısının okul dışı faktörlerle ve fırsat eşitliği ile ilgili olduğu ve bunun hukuki eşitliğin ötesinde bir anlam taşıdığı ortaya konmaya çalışılmaktadır. Fırsat eşitliği düşüncesinin sınıfsal uçurumların duvarına çarparak sarsılması ciddi sorunlara yol açtığından bu konunun ele alınması ve açıklığa kavuşturulması hayati önem taşımaktadır. Bu çalışma yoksul çocukların farklı olduklarını ve dolayısıyla eğitim açısından diğer çocuklardan farklı desteklere gereksinim duyduklarını göstermeyi amaçlamaktadır. Çalışmada ayrıca, alt sınıflar lehine yapılan maddi transferlerin eğitimle ilişkilendirilerek yapılmasının, bu sınıf çocuklarının eğitsel başarısına katkı sağlamanın ötesinde demokratik yapının temelini oluşturan eşitlik ve rekabet açısından da önem taşıdığı belirtilmektedir. Bu çalışma teorik bir çalışma olup literatür incelemesine dayanmaktadır.

Anahtar Kelimeler: Yoksulluk, akademik başarı, sosyal sınıf, sosyal hareketlilik ve kültürel sermaye.

Kaynakça

  • Anyon, J. (1997). Ghetto Schooling: A Political Economy Of Urban Educational Reform. New York: Teachers College Press.
  • Baykara Acar, Y. ve Öntaş, Cankurtaran Ö. (2003). Yoksulluk ve Yoksunluğun Bir Ürünü: Çocuk Suçluluğu. Yoksulluk, İstanbul: Deniz Feneri Yayınları, III, s.298-312.
  • Bernstein, B. (1990). Class, Codes and Control, Vol.: IV, Oxon: Routledge.
  • Bernstein, B. (2003b). Structuring of Pedagogic Discourse. London: Taylor & Francis Group.
  • Blom, A., Nielsen, L.  Verner, D. (2001). Education, Earnings, Inequality In Brazil, 1982-1988: Implication On Education Policy. Peabody Journal of Education, 76, 180-221.
  • Bolland, L., Lian, B. E., & Formichella, C. M. (2005). The Origins Of Hopelessness Among Inner-City African-American Adolescents. American Journal of Community Psychology, 36(3/4), 293–305.
  • Boyacı, Adnan (Ed.) (2011). Eğitim Sosyolojisi, Eskişehir:Açık Öğretim Yayınları.
  • Blair, C., Granger, D. A., Kivlighan, K. T., Mills-Koonce, R., Willoughby, M., Greenberg, M. T.,et al. (2008). Maternal And Child Contributions To Cortisol Response To Emotional Arousal In Young Children From Low-İncome, Rural Communities. Developmental Psychology, 44(4), 1095–1109.
  • Bradley, R. H., & Corwyn, R. F. (2002). Socioeconomic Status And Child Development. Annual Review of Psychology, 53, 371–399.
  • Canedy, D. (2001). Troubling Labor For Hispanics: Girls Most Likely To Drop Out. The New York Times, p. Al.
  • Carter, Carter, V., Good, E (1973). Dictionary of Education. 4. Baskı. New York:McGraw Hill Book Company
  • Çalışkan, Şadan (2010). Eğitim - İşsizlik ve Yoksulluk İlişkisi. S.Ü. İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, ss. 285-308. http://www.iibf.selcuk.edu.tr/iibf_dergi/dosyalar/401348002424.pdf
  • Coleman, James (1990). Equality and Achievement In Education. Boulder: Westview Press, 1990.
  • Dahl, G.  Lochner, L. (2007). The Impact Of The Family Income On Child Achievement. <www.irp.wise.edu.> (11.08.2007)
  • Delikara, İpek E. (2003). Ergenlerin Akran İlişkileri ile Suç Kabul Edilen Davranışlar Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. I. Ulusal Çocuk ve Suç: Nedenler ve Önleme Çalışmaları Sempozyumu, 30 Mart Bildiriler, Ankara, s. 147-161.
  • Dee, Thomas S. and Brian A. Jacob (2007). Do High School Exit Exams Influence Educational Attainment or Labor Market Performance? Standards-Based Reform And The Poverty Gap : Lessons For No Child Left Behind, Gamaron, Adam (Edit). Washington: Brookings Institutions Press, pp.154-200.
  • Denny, S., Clark, T., Fleming, T., & Wall, M. (2004). Emotional Resilience: Risk And Protective Factors For Depression Among Alternative Education Students In New Zealand. American Journal of Orthopsychiatry, 74(2), 137–149.
  • Desimone, Laura M., Thomas M. Smith, and David Frisvold (2007). Has NCLB Improved Teacher and Teaching Quality for Disadvantaged Students? In Standards-Based Reform And The Poverty Gap : Lessons For No Child Left Behind, Gamaron, Adam (Edit). Washington: Brookings Institutions Press, pp.89-119.
  • Diaz, S.L. (1989). The Home Environment and Puertorican Children’s Achievement: A researcher’s Diary, The National Association for Education Conference, Hulston, April-May.
  • Dinçer, M. Alper, Oral, Işıl (2009). Türkiye’de Devlet Liselerinde Akademik Dirençlilik Profili: PISA 2009 Türkiye Verisinin Analizi. Eğitim Reformu Girişimi.
  • Doğan, İsmail (2002). Sosyoloji: Kavramlar ve Sorunlar. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Ekinci. C. E. (1999). Hacettepe ve Erciyes Üniversiteleri Öğrencilerinin Yükseköğretimin Finansmanına İlişkin Görüşlerinin Öğrencilerin Sosyoekonomik Özellikleri Temelinde Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: HÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ekinci. C. E. (2011). Bazı Sosyoekonomik Etmenlerin Türkiye’de Yükseköğretime Katılım Üzerindeki Etkileri. Eğitim ve Bilim Dergisi, Cilt: 36, Sayı: 160, ss. 281-297
  • Evans, G. W., Wells, N. M., & Moch, A. (2003). Housing And Mental Health: A Review Of The Evidence And A Methodological And Conceptual Critique. Journal of Social Issues, 59(3), 475–500.
  • Farah, M. J., Shera, D. M., Savage, J. H., Betancourt, L., Giannetta, J. M., Brodsky, N. L., et al. (2006). Childhood Poverty: Specifi C Associations With Neurocognitive Development. Brain Research, 1110(1), 166–174.
  • Ford, S., Farah, M. S., Shera, D. M., & Hurt, H. (2007). Neurocognitive Correlates Of Problem Behavior İn Environmentally At-Risk Adolescents. Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics, 28(5), 376–385.
  • Giddens, A. (2000). Sosyoloji. Ankara: Araç Yayınevi.
  • Giziz, C., & Aydin, G. (2009). Protective Factors Contributing To The Academic Resilience Of Students Living İn Poverty İn Turkey. Professional School Counselor, 13(1), pp.38-49.
  • Gül, H. ve Gül, S.S. (2008). Yoksulluk ve Yoksulluk Kültürü Tartışmaları. Türkiye’de Yoksulluk Çalışmaları, Oktik, N.(Yay. Haz.), s.57-96, Etki Matbaacılık Yayıncılık: İzmir
  • Jensen, Eric (2009). Teaching With Poverty In Mind : What Being Poor Does To Kids’ Brains And What Schools Can Do About It, Virginia: ASCD
  • Haberman, M. (1995). Star Teachers of Children In Poverty. West Lafayette, IN: Kappa Delta Pi.
  • Hancı, H. (2002). Çocuk ve Ergen Suçluluğu. Adli Tıp ve Adli Bilimler, I. Baskı, Ankara, s. 237-263.
  • Hanushek, E.A., J.F. Kain and S.G. Rivkin (2002), New Evidence About Brown V. Board Of Education: The Complex Effects Of School Racial Composition On Achievement. Working Paper no: W8741, National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA.
  • İçli, Gönül (2005). Sosyolojiye Giriş. 2. Baskı. Ankara: Anı Yayınları
  • Illich, Ivan (1985). Okulsuz Toplum. Çev. T.B. Üstün, Ankara: Birey ve Toplum Yayınları.
  • Kemerlioğlu, E. vd. (1996). Eğitim Sosyolojisi. İzmir: Saray Kitabevleri.
  • Kennedy, M. M., Jung, R. K., & Orland, M. E. (January 1986). Poverty, Achievement And The Distribution Of Compensatory Education Services. Washington, DC: U.S. Government Printing Office.
  • Keskin, Gülseren ve Sezgin, Burcu (2009). Bir Grup Ergende Akademik Başarı Durumuna Etki Eden Etmenlerin Belirlenmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, Cilt 4, Sayı:10, ss. 4-18.
  • Kim, Hwan-Joung Bark, Young-Joo, Choi, Jin Sun and Kim, Sun-Hee (2012). Development of Preschool Children From Disadvantaged Family Backgrounds in South Korea, International Conference on New Horizons in Education, 5-7 June. Prague, Czech Republic.
  • Kodrzycki, Y. (2002). Social and Nonmarket Benefits From Education In An Advanced Economy, Conference Series 47 Education in the 21st Century: Meeting the Châllenges of a Changing World. Federal Reserve Bank of Boston Publishing, Boston.
  • Kozol, J. (1991). Savage Inequalities: Children In America's Schools. New York Harper Collins.
  • Kulca, Yusuf A. ve Korkmazlar, Ü. (2003). Yoksulluk ve Sokak Çocukları. Yoksulluk, İstanbul: Deniz Feneri Derneği Yayınları, s.273-277.
  • Köse, R. M. (2007). Aile Sosyoekonomik ve Demografik Özellikleri ile Okul ve Özel Dershanenin Liselere Giris Sınavına Katılan Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerine Etkileri. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 17 (5), 46-77.
  • Kunjufu, Jawanza (2006). An African Centered Response to Ruby Payne’s Poverty Theory. Images: Illinois, Chicago.
  • Kurnaz, Şebnem Avşar (2000). Türkiye’de Çocuk Yoksulluğu, Sosyal Yardım Uzmanlık Tezi, T.C. Başbakanlık Sosyal Yardımlaşma Ve Dayanışma Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Lareau, A. (1997). Social Class Differences in Family-School Relationships: The Importance of Cultural Capital. A.H. Halsey (ed). Oxford ; New York : Oxford University Press.
  • Laura, M. Desimone, Thomas M. Smith and David Frisvold (2007). Has NCLB Improved Teacher and Teaching Quality for Disadvantaged Students? In Standarts Based Reform and The Poverty Gap: Lessons For No Child Left Behind, Edited By Gamoran, Adam, Washington: Brookings Institution Press, D.C., ss.89-119.
  • Lee, V. E., & Burkam, D. T. (2002). Inequality At The Starting Gate: Social Background Differencesin Achievement As Children Begin School. Washington, DC: Economic Policy Institute.
  • Lewis, Oscar, The Children of Sanchez. 1968, Harmodsworth: Penguin
  • Ljzendoorn Van, M. H., Vereijken, C. M. J. L., Bakermans-Kranenburg, M. J., & Riksen-Walraven, M. J. (2004). Assessing Attachment Security With The Attachment Q Sort:Meta-Analytic Evidence For The Validity Of The Observer AQS. Child Development, 75(4), 1188–1213.
  • Marshall, Gordon (1999). Sosyoloji Sözlüğü. Çev.: Osman Akınhay ve Derya Kömürcü. Ankara: Bilim ve Sanat
  • McCoy, M. B., Frick, P. J., Loney, B. R., & Ellis, M. L. (1999). The Potential Mediating Role Of Parenting Practices In The Development Of Conduct Problems In A Clinic-Referred Sample. Journal of Child and Family Studies, 8(4), 477–494.
  • Mehrotra, S., Vandemoortele, J., and Delamonica, E. (2000). Basic Services for All? Public Spending and the Social Dimensions of Poverty. Florence: UNICEF Innocenti Research Centre, www.unicef-icdc.org/publications/pdf/basice.pdf.
  • Mıhcıoğlu, C. (1989). Eğitimde Yörelerarası Dengesizliğin Neresindeyiz? Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Mouton, S. G., & Hawkins, J. (1996). School Attachment Perspectives Of Low-Attached High School Students. Educational Psychology, 16(3), 297–304.
  • OECD (2007). Education at a Glance 2007: OECD Indicators. Paris
  • Orfield, G. (1996). Turning Back To Segregation. In G. Orfield & S. Eaton, Dismantling desegregation: The quiet reversal of Brown v. Board of Education (pp. 1-22). New York:
  • The New Press.
  • Orr, M., Stone, C. N., & Stumbo, C. (2000). Concentrated Poverty And Educational Achievement:Politics And Possibility In The Baltimore Region. University of Maryland, Department of Government and Politics. Retrieved from hthttp://www.bsos.umd.edu/gvpt/stone/baltimore.htmll
  • Payne, K. J., & Biddle, B. J. (1999). Poor School Funding, Child Poverty, And Mathematics Achievement. Educational Researcher. 28(6), 4-13.
  • Polakow, V. (1993). Single Mothers And Their Children In The Other America. Chicago: University of Chicago Press.
  • Ratey, J., & Hagerman, E. (2008). Spark: The Revolutionary New Science Of Exercise And The Brain. Boston: Little, Brown & Company.
  • Ryan, J. E. (1999b). Schools, Race, And Money. Yale Law Journal, 109(2), 249-316.
  • Ryan, W. (2006). Educations Effect On Income Inequality: An Economic Globalization. Globalization, Societies and Education, 4, 371-391.
  • Sağır, S. (1996). Sokak Çocukları. Ankara: Ev Ekonomisi Yüksekokulu Seminer Notu.
  • Saxton, Jim, (2000). Investment in Education: Private and Public Returns. Joint Economic Comittee United States Congress, www.house.gov/jec/
  • Segal Elizabeth A. and Michael D. Niles (2009) Family Poverty, Welfare Reform, and Child Development. In Family Poverty in Diverse Context, Edited By Broussard and Alfred L. Joseph, New York: Routledge
  • Seydlitz, R. ve Pamela, J. (1998). The Influence of Families, Friends, Schools and Community on Delinquent Behaviour. Delinquent Violent Youth: Theory and Interventions, Edited By Thomas P. G., Gerald R. A. and Raymond M., London: Sage Publications, pp. 53-98.
  • Slater, P. (2003). State Schools Chief O’Connell Announces California Kids’ 2002 Physical Fitness Results. California Department of Education. Retrieved July 8, 2007, from www.cde.ca.gov/nr/ne/yr03/yr03rel07.asp
  • Spıcker, Paul, Leguızamón, Sonıa Alvarez & Davıd Gordon (2006). Poverty An Internatıonal Glossary. Second Edıtıon, CROP International Studies in Poverty Research, New York and London: Zed Book
  • Spring, Joel (Edt) (2004). Poverty And Schoolıng In The U.S. Context and Consequences Sue Books, New Jersey: LEA Publishers.
  • UNICEF (2005). The State of the World’s Children 2005. New York
  • Weizman, Z. O., & Snow, C. E. (2001). Lexical İnput As Related To Children’s Vocabulary Acquisition: Effects Of Sophisticated Exposure And Support For Meaning. Developmental Psychology,37(2), 265–279.
  • YÖK (1998). Parental Income, Educational Expenditures, Financial Aid And Job Expectations Of University Students. Ankara: YÖK.
  • Zohar, A., Degani, A., & Vaaknin, E. (2001). Teachers’ Beliefs About Low-Achieving Students And Higher Order Thinking. Teaching and Teacher Education, 17(4), 469–485.
Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 11, 202 - 237, 10.08.2016

Öz

Kaynakça

  • Anyon, J. (1997). Ghetto Schooling: A Political Economy Of Urban Educational Reform. New York: Teachers College Press.
  • Baykara Acar, Y. ve Öntaş, Cankurtaran Ö. (2003). Yoksulluk ve Yoksunluğun Bir Ürünü: Çocuk Suçluluğu. Yoksulluk, İstanbul: Deniz Feneri Yayınları, III, s.298-312.
  • Bernstein, B. (1990). Class, Codes and Control, Vol.: IV, Oxon: Routledge.
  • Bernstein, B. (2003b). Structuring of Pedagogic Discourse. London: Taylor & Francis Group.
  • Blom, A., Nielsen, L.  Verner, D. (2001). Education, Earnings, Inequality In Brazil, 1982-1988: Implication On Education Policy. Peabody Journal of Education, 76, 180-221.
  • Bolland, L., Lian, B. E., & Formichella, C. M. (2005). The Origins Of Hopelessness Among Inner-City African-American Adolescents. American Journal of Community Psychology, 36(3/4), 293–305.
  • Boyacı, Adnan (Ed.) (2011). Eğitim Sosyolojisi, Eskişehir:Açık Öğretim Yayınları.
  • Blair, C., Granger, D. A., Kivlighan, K. T., Mills-Koonce, R., Willoughby, M., Greenberg, M. T.,et al. (2008). Maternal And Child Contributions To Cortisol Response To Emotional Arousal In Young Children From Low-İncome, Rural Communities. Developmental Psychology, 44(4), 1095–1109.
  • Bradley, R. H., & Corwyn, R. F. (2002). Socioeconomic Status And Child Development. Annual Review of Psychology, 53, 371–399.
  • Canedy, D. (2001). Troubling Labor For Hispanics: Girls Most Likely To Drop Out. The New York Times, p. Al.
  • Carter, Carter, V., Good, E (1973). Dictionary of Education. 4. Baskı. New York:McGraw Hill Book Company
  • Çalışkan, Şadan (2010). Eğitim - İşsizlik ve Yoksulluk İlişkisi. S.Ü. İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, ss. 285-308. http://www.iibf.selcuk.edu.tr/iibf_dergi/dosyalar/401348002424.pdf
  • Coleman, James (1990). Equality and Achievement In Education. Boulder: Westview Press, 1990.
  • Dahl, G.  Lochner, L. (2007). The Impact Of The Family Income On Child Achievement. <www.irp.wise.edu.> (11.08.2007)
  • Delikara, İpek E. (2003). Ergenlerin Akran İlişkileri ile Suç Kabul Edilen Davranışlar Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. I. Ulusal Çocuk ve Suç: Nedenler ve Önleme Çalışmaları Sempozyumu, 30 Mart Bildiriler, Ankara, s. 147-161.
  • Dee, Thomas S. and Brian A. Jacob (2007). Do High School Exit Exams Influence Educational Attainment or Labor Market Performance? Standards-Based Reform And The Poverty Gap : Lessons For No Child Left Behind, Gamaron, Adam (Edit). Washington: Brookings Institutions Press, pp.154-200.
  • Denny, S., Clark, T., Fleming, T., & Wall, M. (2004). Emotional Resilience: Risk And Protective Factors For Depression Among Alternative Education Students In New Zealand. American Journal of Orthopsychiatry, 74(2), 137–149.
  • Desimone, Laura M., Thomas M. Smith, and David Frisvold (2007). Has NCLB Improved Teacher and Teaching Quality for Disadvantaged Students? In Standards-Based Reform And The Poverty Gap : Lessons For No Child Left Behind, Gamaron, Adam (Edit). Washington: Brookings Institutions Press, pp.89-119.
  • Diaz, S.L. (1989). The Home Environment and Puertorican Children’s Achievement: A researcher’s Diary, The National Association for Education Conference, Hulston, April-May.
  • Dinçer, M. Alper, Oral, Işıl (2009). Türkiye’de Devlet Liselerinde Akademik Dirençlilik Profili: PISA 2009 Türkiye Verisinin Analizi. Eğitim Reformu Girişimi.
  • Doğan, İsmail (2002). Sosyoloji: Kavramlar ve Sorunlar. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Ekinci. C. E. (1999). Hacettepe ve Erciyes Üniversiteleri Öğrencilerinin Yükseköğretimin Finansmanına İlişkin Görüşlerinin Öğrencilerin Sosyoekonomik Özellikleri Temelinde Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: HÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ekinci. C. E. (2011). Bazı Sosyoekonomik Etmenlerin Türkiye’de Yükseköğretime Katılım Üzerindeki Etkileri. Eğitim ve Bilim Dergisi, Cilt: 36, Sayı: 160, ss. 281-297
  • Evans, G. W., Wells, N. M., & Moch, A. (2003). Housing And Mental Health: A Review Of The Evidence And A Methodological And Conceptual Critique. Journal of Social Issues, 59(3), 475–500.
  • Farah, M. J., Shera, D. M., Savage, J. H., Betancourt, L., Giannetta, J. M., Brodsky, N. L., et al. (2006). Childhood Poverty: Specifi C Associations With Neurocognitive Development. Brain Research, 1110(1), 166–174.
  • Ford, S., Farah, M. S., Shera, D. M., & Hurt, H. (2007). Neurocognitive Correlates Of Problem Behavior İn Environmentally At-Risk Adolescents. Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics, 28(5), 376–385.
  • Giddens, A. (2000). Sosyoloji. Ankara: Araç Yayınevi.
  • Giziz, C., & Aydin, G. (2009). Protective Factors Contributing To The Academic Resilience Of Students Living İn Poverty İn Turkey. Professional School Counselor, 13(1), pp.38-49.
  • Gül, H. ve Gül, S.S. (2008). Yoksulluk ve Yoksulluk Kültürü Tartışmaları. Türkiye’de Yoksulluk Çalışmaları, Oktik, N.(Yay. Haz.), s.57-96, Etki Matbaacılık Yayıncılık: İzmir
  • Jensen, Eric (2009). Teaching With Poverty In Mind : What Being Poor Does To Kids’ Brains And What Schools Can Do About It, Virginia: ASCD
  • Haberman, M. (1995). Star Teachers of Children In Poverty. West Lafayette, IN: Kappa Delta Pi.
  • Hancı, H. (2002). Çocuk ve Ergen Suçluluğu. Adli Tıp ve Adli Bilimler, I. Baskı, Ankara, s. 237-263.
  • Hanushek, E.A., J.F. Kain and S.G. Rivkin (2002), New Evidence About Brown V. Board Of Education: The Complex Effects Of School Racial Composition On Achievement. Working Paper no: W8741, National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA.
  • İçli, Gönül (2005). Sosyolojiye Giriş. 2. Baskı. Ankara: Anı Yayınları
  • Illich, Ivan (1985). Okulsuz Toplum. Çev. T.B. Üstün, Ankara: Birey ve Toplum Yayınları.
  • Kemerlioğlu, E. vd. (1996). Eğitim Sosyolojisi. İzmir: Saray Kitabevleri.
  • Kennedy, M. M., Jung, R. K., & Orland, M. E. (January 1986). Poverty, Achievement And The Distribution Of Compensatory Education Services. Washington, DC: U.S. Government Printing Office.
  • Keskin, Gülseren ve Sezgin, Burcu (2009). Bir Grup Ergende Akademik Başarı Durumuna Etki Eden Etmenlerin Belirlenmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, Cilt 4, Sayı:10, ss. 4-18.
  • Kim, Hwan-Joung Bark, Young-Joo, Choi, Jin Sun and Kim, Sun-Hee (2012). Development of Preschool Children From Disadvantaged Family Backgrounds in South Korea, International Conference on New Horizons in Education, 5-7 June. Prague, Czech Republic.
  • Kodrzycki, Y. (2002). Social and Nonmarket Benefits From Education In An Advanced Economy, Conference Series 47 Education in the 21st Century: Meeting the Châllenges of a Changing World. Federal Reserve Bank of Boston Publishing, Boston.
  • Kozol, J. (1991). Savage Inequalities: Children In America's Schools. New York Harper Collins.
  • Kulca, Yusuf A. ve Korkmazlar, Ü. (2003). Yoksulluk ve Sokak Çocukları. Yoksulluk, İstanbul: Deniz Feneri Derneği Yayınları, s.273-277.
  • Köse, R. M. (2007). Aile Sosyoekonomik ve Demografik Özellikleri ile Okul ve Özel Dershanenin Liselere Giris Sınavına Katılan Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerine Etkileri. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 17 (5), 46-77.
  • Kunjufu, Jawanza (2006). An African Centered Response to Ruby Payne’s Poverty Theory. Images: Illinois, Chicago.
  • Kurnaz, Şebnem Avşar (2000). Türkiye’de Çocuk Yoksulluğu, Sosyal Yardım Uzmanlık Tezi, T.C. Başbakanlık Sosyal Yardımlaşma Ve Dayanışma Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Lareau, A. (1997). Social Class Differences in Family-School Relationships: The Importance of Cultural Capital. A.H. Halsey (ed). Oxford ; New York : Oxford University Press.
  • Laura, M. Desimone, Thomas M. Smith and David Frisvold (2007). Has NCLB Improved Teacher and Teaching Quality for Disadvantaged Students? In Standarts Based Reform and The Poverty Gap: Lessons For No Child Left Behind, Edited By Gamoran, Adam, Washington: Brookings Institution Press, D.C., ss.89-119.
  • Lee, V. E., & Burkam, D. T. (2002). Inequality At The Starting Gate: Social Background Differencesin Achievement As Children Begin School. Washington, DC: Economic Policy Institute.
  • Lewis, Oscar, The Children of Sanchez. 1968, Harmodsworth: Penguin
  • Ljzendoorn Van, M. H., Vereijken, C. M. J. L., Bakermans-Kranenburg, M. J., & Riksen-Walraven, M. J. (2004). Assessing Attachment Security With The Attachment Q Sort:Meta-Analytic Evidence For The Validity Of The Observer AQS. Child Development, 75(4), 1188–1213.
  • Marshall, Gordon (1999). Sosyoloji Sözlüğü. Çev.: Osman Akınhay ve Derya Kömürcü. Ankara: Bilim ve Sanat
  • McCoy, M. B., Frick, P. J., Loney, B. R., & Ellis, M. L. (1999). The Potential Mediating Role Of Parenting Practices In The Development Of Conduct Problems In A Clinic-Referred Sample. Journal of Child and Family Studies, 8(4), 477–494.
  • Mehrotra, S., Vandemoortele, J., and Delamonica, E. (2000). Basic Services for All? Public Spending and the Social Dimensions of Poverty. Florence: UNICEF Innocenti Research Centre, www.unicef-icdc.org/publications/pdf/basice.pdf.
  • Mıhcıoğlu, C. (1989). Eğitimde Yörelerarası Dengesizliğin Neresindeyiz? Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Mouton, S. G., & Hawkins, J. (1996). School Attachment Perspectives Of Low-Attached High School Students. Educational Psychology, 16(3), 297–304.
  • OECD (2007). Education at a Glance 2007: OECD Indicators. Paris
  • Orfield, G. (1996). Turning Back To Segregation. In G. Orfield & S. Eaton, Dismantling desegregation: The quiet reversal of Brown v. Board of Education (pp. 1-22). New York:
  • The New Press.
  • Orr, M., Stone, C. N., & Stumbo, C. (2000). Concentrated Poverty And Educational Achievement:Politics And Possibility In The Baltimore Region. University of Maryland, Department of Government and Politics. Retrieved from hthttp://www.bsos.umd.edu/gvpt/stone/baltimore.htmll
  • Payne, K. J., & Biddle, B. J. (1999). Poor School Funding, Child Poverty, And Mathematics Achievement. Educational Researcher. 28(6), 4-13.
  • Polakow, V. (1993). Single Mothers And Their Children In The Other America. Chicago: University of Chicago Press.
  • Ratey, J., & Hagerman, E. (2008). Spark: The Revolutionary New Science Of Exercise And The Brain. Boston: Little, Brown & Company.
  • Ryan, J. E. (1999b). Schools, Race, And Money. Yale Law Journal, 109(2), 249-316.
  • Ryan, W. (2006). Educations Effect On Income Inequality: An Economic Globalization. Globalization, Societies and Education, 4, 371-391.
  • Sağır, S. (1996). Sokak Çocukları. Ankara: Ev Ekonomisi Yüksekokulu Seminer Notu.
  • Saxton, Jim, (2000). Investment in Education: Private and Public Returns. Joint Economic Comittee United States Congress, www.house.gov/jec/
  • Segal Elizabeth A. and Michael D. Niles (2009) Family Poverty, Welfare Reform, and Child Development. In Family Poverty in Diverse Context, Edited By Broussard and Alfred L. Joseph, New York: Routledge
  • Seydlitz, R. ve Pamela, J. (1998). The Influence of Families, Friends, Schools and Community on Delinquent Behaviour. Delinquent Violent Youth: Theory and Interventions, Edited By Thomas P. G., Gerald R. A. and Raymond M., London: Sage Publications, pp. 53-98.
  • Slater, P. (2003). State Schools Chief O’Connell Announces California Kids’ 2002 Physical Fitness Results. California Department of Education. Retrieved July 8, 2007, from www.cde.ca.gov/nr/ne/yr03/yr03rel07.asp
  • Spıcker, Paul, Leguızamón, Sonıa Alvarez & Davıd Gordon (2006). Poverty An Internatıonal Glossary. Second Edıtıon, CROP International Studies in Poverty Research, New York and London: Zed Book
  • Spring, Joel (Edt) (2004). Poverty And Schoolıng In The U.S. Context and Consequences Sue Books, New Jersey: LEA Publishers.
  • UNICEF (2005). The State of the World’s Children 2005. New York
  • Weizman, Z. O., & Snow, C. E. (2001). Lexical İnput As Related To Children’s Vocabulary Acquisition: Effects Of Sophisticated Exposure And Support For Meaning. Developmental Psychology,37(2), 265–279.
  • YÖK (1998). Parental Income, Educational Expenditures, Financial Aid And Job Expectations Of University Students. Ankara: YÖK.
  • Zohar, A., Degani, A., & Vaaknin, E. (2001). Teachers’ Beliefs About Low-Achieving Students And Higher Order Thinking. Teaching and Teacher Education, 17(4), 469–485.
Toplam 75 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

M. Ruhat Yaşar

Yayımlanma Tarihi 10 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Yaşar, M. R. (2016). Yoksulluk, Akademik Başarı ve Kültürel Sermaye İlişkisi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 202-237.