Çağımızın en temel gereği teknolojinin kullanılmasıdır. Eğitim süreci de
bu değişiklikten ve gereklilikten doğrudan etkilenmektedir. Özellikle öğretim
sürecinde kullanılan materyaller artık yerini daha çok teknoloji ağırlıklı
materyallerle değiştirmektedir. Kara tahtanın yerini alan akıllı tahtalar,
öğrencilerin kitap ve defterlerinin yerini almaya aday tabletler bu
değişikliğin en somut göstergeleridir. Araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf
öğrencilerinin okunabilirlik düzeyleri aynı olan kağıttan ve ekrandan
okudukları metinleri anlama düzeylerini ve ekrandan okuma ile ilgili öğretmen
ve öğrenci görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amaçla kağıttan ve ekrandan okunan
metinlere ilişkin öğrencilere uygulanan başarı testi sonuçları, ayrıca öğretmen
ve öğrencilerin ekrandan okumaya dair bakış açıları değerlendirilmiştir.
Araştırma, tesadüfi yöntemle seçilen Ankara ili Yenimahalle ilçesinde bir
ilkokulda öğrenim gören 39 ilkokul 4. sınıf öğrencisi ve yine bu okulda görev yapan
3 sınıf öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplamak
amacıyla okunabilirlik düzeyleri aynı olan basılı metinler ve dijital ortamdaki
metinler kullanılmıştır. Ayrıca öğrenci ve öğretmenler ile yapılandırılmış
mülakat yapılmıştır. Araştırmanın sayısal verileri SPSS 15 paket programında
analiz edilmiştir. Görüşme soruları ise içerik analizi yöntemi ile analiz
edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda basılı metinlerden ve ekrandan okuma
sonucunda öğrencilerin akademik başarıları arasında kağıttan okumanın lehine anlamlı
bir farklılık olduğu görülmüştür. Ayrıca basılı metinleri okuma ve ekran okuma
ile ilgili öğretmen ve öğrenci görüşlerinde de farklılıklar olduğu tespit
edilmiştir.
Bölüm | Eğitim |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ağustos 2017 |
Kabul Tarihi | 9 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 13 |