Bu çalışmada dünya ve Türkiye’deki mobil teknolojilere ve
internete erişim ile bunların kullanım durumları incelenmiş; mobil bilişim
teknolojilerinin eğitimde yarattığı fırsatlar ve sınırlılıklar ele alınmıştır. Dünyada
ve Türkiye’de internet erişimi ve mobil teknoloji sahipliği hızlıca
yaygınlaşmakta, bu teknolojilerin kullanım süresi de artmaktadır. Çoğu ülke yaşanan
dijital çağın gerisinde kalmamak amacıyla bilgi üretiminde hayati role sahip
internetin ve mobil teknolojilerin kullanımı ve yaygınlaşması için politikalar üretmektedir.
Düşünüldüğünde çok küçük yaşlara kadar inen özellikle mobil teknoloji ve bunun üzerinden
internet kullanımı eğitim alanında bir fırsat arayışına yol açmaktadır.
Bu teknolojilerin eğitim alanında kullanımı için iki avantaj
söz konusudur: birincisi çocukların yaşanan dijital çağa adaptasyonu, bugünün
teknolojisi ile barışık olmaları ve geleceğin teknolojisine hazır olmaları;
ikincisi hâlihazırda kullanılan ve zaman geçirilen fakat yeterince
faydalanılamayan bu teknolojilerden eğitim amaçlı yararlanılmasını sağlayacaktır.
Ancak, ülkemizde bu durumun aksine kanıt olarak internet erişimi edinmeme
nedenleri arasında belirtilen “içerik faydasız, zararlı veya ilginç değil” düşüncesinin
en yüksek orana sahip oluşu gösterilebilir. Bu düşüncenin altında dijital
ortamda yer alan içerik ve uygulamaların çoğunun İngilizce olması, özgün ya da
ihtiyacı karşılayacak nitelikte olmaması gibi nedenler yatmaktadır. Bu bağlamda
internet ve mobil teknolojilerin yaygınlığının eğitimde fırsatlara
dönüştürülmesi için ülkemizin ihtiyaç duyduğu ve üretilmesi gereken politikalar,
yerli (Türkçe) ve uygun pedagojilerde geliştirilecek olan e-içerik ve uygulamalara
yönelik olmalıdır.
Bölüm | Eğitim |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 19 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 14 |