İnsanın yaşam serüveninde 0-6 yaşı kapsayan erken
çocukluk dönemi çok önemli bir yere sahiptir. Bu dönemde verilecek olan eğitim,
çocuğun gelecekteki yaşamını önemli derecede etkilemektedir. Okul öncesi dönemdeki
eğitim ve öğretim faaliyetlerinin verimini etkileyen birçok faktör vardır. Bu
faktörlerden biri öğretmenler ve yeterlilikleri iken diğeri ve çağımız gereği
belki de en önemlisi öğretim hizmetlerinde bilişim teknolojilerinin
kullanımıdır. Bu bakımdan çalışmada, okul öncesi öğretmenlerin bilişim
teknolojilerini kullanma durumlarını belirlemek ve bu durumun öğretim
faaliyetlerine etkisini incelemek amaçlanmaktadır. Araştırmada nitel araştırma
yöntemlerinden “fenomenoloji” deseninden yararlanılmıştır. Amaçlı örnekleme
yöntemlerinden, “ölçüt örnekleme” yöntemiyle gerçekleştirilen bu araştırmanın
çalışma grubunu ise Türkiye’nin farklı illerinde görev yapan 20 okul öncesi
öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri standartlaştırılmış açık uçlu
görüşme yaklaşımı ile toplanmış, verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmenlerin çoğunun bilişim
teknolojilerini aktif olarak kullandıkları ve bu teknolojilerden en fazla
müzik, Türkçe ve oyun etkinliklerinde yararlandıkları, bilişim teknolojilerini
kullanırken öğretmenlerin bazı hususlara dikkat ettikleri ve süreçte çeşitli
sorunlarla karşılaştıkları görülmüştür. Ayrıca çalışmada konuyla ilgili
öğretmenlerin ve son olarak da araştırmacıların önerilerine yer verilmiştir.
Okul öncesi eğitim okul öncesi öğretmenleri bilişim teknolojileri
Bölüm | Eğitim |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 19 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 14 |