Bu çalışma “öğretmenlerin örgütsel destek algısı,
sosyal sorumluluk temelli liderlik ve
pozitif psikolojik sermayeleri arasındaki ilişkinin” saptanması amacıyla
yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, tesadüfi örneklem yöntemiyle seçilen 335
öğretmendir. Veriler, algılanan örgütsel destek, pozitif psikolojik sermaye ve
sosyal sorumluluk temelli liderlik ölçekleri kullanılarak toplanmıştır.
Verilerin analizinde, aritmetik ortalama, standart sapma, korelasyon analizleri
yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, öğretmenlerin algılanan örgütsel destek
düzeylerinin orta düzeyde olduğu, pozitif psikolojik sermaye düzeylerinin ve
sosyal sorumluluk temelli liderlik düzeylerinin çok yüksek düzeyde olduğu
bulunmuştur. Ayrıca, bu üç değişken arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki
saptanmıştır.
Öğretmen Algılanan Örgütsel Destek Pozitif Psikolojik Sermaye Sosyal Sorumluluk Temelli Liderlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 10 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 16 |