Bu araştırmanın amacı, ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmenlerin eğitime olan inançlarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Betimsel tarama modeliyle gerçekleştirilen bu araştırmanın evrenini, Siirt ilindeki merkez ilçelerinde görev yapan 2051 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise eğitime inanma ölçeğini gönüllü olarak yanıtlayan 305 öğretmen teşkil etmektedir. Çalışmada veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” ve “Öğretmenlerin Eğitime İnanma Ölçeği” adlı iki bölümden oluşan veri toplama aracı ile elde edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin eğitime inanmalarına yönelik algılarının orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra, öğretmenlerin eğitime olan inançlarının çeşitli demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini anlamak amacıyla t-testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Bu analizler sonucunda, öğretmenlerin cinsiyet, kıdem ve mezun oldukları fakülte değişkenleri açısından eğitime inanma ölçeğinden aldıkları puan ortalamalarının anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Ancak, öğretmenlerin çalışmakta oldukları okul türü değişkeni açısından eğitime inanma puan ortalamalarının anlamlı bir farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu bulgular, öğretmenlerin eğitime olan inançlarının çalıştıkları okul türüne bağlı olarak değişebileceğini ortaya koymaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimin Psikolojik Temelleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 1 |