Günümüzde rekabetin yeniden tanımlanması ve içeriğinin değişmesi işletmeleri oldukça zorlamakta ve geçici başarılara değil kalıcı üstünlüklere odaklanmaları gerçeğini ortaya çıkarmıştır. Özelliklede pazarlama paradigmasında yaşanan değişimler/dönüşümler işletmelere benzersiz yol haritaları sunmaktadır. Bu haritaların başında ise, pazar yönlü olma ve pazarlama yeteneklerine odaklanarak rekabet avantajı sağlamasıdır. İşletmeleri, sahip oldukları pazar yönlülük ve pazarlama yetenekleri sayesinde rekabetçi üstünlükte daha fazla değer üreterek uzun dönemde performanslarını da artırırlar.
Bu eksende çalışma, Ankara ilindeki faaliyet gösteren ihracat işletmelerinde rekabet avantajı elde etmede pazar yönlülük, pazarlama yeteneklerinin ihracat performansı üzerindeki olası etkilerini belirlemeye yönelik görgül bir değerlendirmeyi kapsamaktadır. Bu doğrultuda toplam 225 ihracat işletmesinden toplanan 200 anketle çalışma gerçekleştirilmiş olup sonuçlar değerlendirilmiştir. Bulguların değerlendirilmesinde yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, pazar yönlülük ile pazarlama yetenekleri arasında, pazarlama yetenekleri ve ihracat performansı arasında ve pazar yönlülük ile ihracat performansı arasında istatistiki açıdan anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğu görülmüştür.
Rekabet Avantajı Pazar Yönlülük Pazarlama Yetenekleri İhracat Performansı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 2 |
.