Küreselleşen dünyada işletmeler açık bir sistem olup sadece yakın değil uzak çevrelerinde ortaya çıkan kriz, gelişme ve değişimlerden de etkilenmesi kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu nedenle geçmişe göre bugün dış çevredeki değişimlere, gelişmlere daha duyarlı olmaları ve olası krizlere karşı her zaman dinamik bir şekilde tedbirli olmalarıgerekmektedir. Günümüzde etkilerini halen yaşamakta olduğumuz ve uyum sürecini gerçekleştirmeye çalıştığımız Covid-19 salgını, işletmeleri de beklenmedik bir anda krizin içinde bulmalarına neden olmuştur. Bu tarz krizleri bilmeyen ve buna bağlı hem hazırlıklı olmayıp hemde kriz sonrasında neler yapabileceği, uyum süreci hakkında bilgi sahibi olmayan işletmeler daha çok zorluk yaşamaktadırlar. Ayrıca krizler ve faktörler değiştikçe alınacak tedbirler ve uyum süreci de farklılık göstermektedir.
Diğer yandan dünyada dijital gelişimin çok hızlı olması, Covid-19 salgını sürecinden sonra insanların alışveriş olanaklarının daha çok dijitale taşınması ve artın/azalan müşteri sayıları ile bağlantıların değişen ilişkileri bu dinamik sistemi daha fazla karmaşıklaştırmıştır. Bu karmaşıklığın, kaosun nedenleri ise gözlenebilen veya gözlenemeyen birçok faktör gösterilebilir. Küreselleşen dünyada, işletmeler kaotik ortamdaki bu acımasızca rekabet ortamında bu karmaşıklığı çözmenin en hızlı ve iyi yollarını aramaktadır. Bu çalışmanın amacı, Covid-19 salgını sürecinden sonra yeni normale uyum sağlama sürecinde işletmelerin Kaos teorisi ve ilkelerinden Kelebek etkisi ilişkisiyle nasıl açıklandığını gösteren çalışmaları incelemek ve bu tarz krizlerle karşılaşılabilmesi ihtimalinde işletmelere bu sorunları çözümüne yönelik literatür bilgisi kazandırarak daha sonra yaşanabilecek salgınlar için destek olmaktır.
Kaos Teorisi Kelebek Etkisi Matematiksel Modelleme Covid-19 İşletme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 2 |
.