In order to reduce the amount of fuel consumed in all aircraft and to increase the useful load, changes are made to the geometry of the fuselage and wings. In the article, it is aimed to increase the CL/CD ratio in fixed wing UAV’s and their wings. Preliminary designs and aerodynamic analyzes of three diffirent wing models (NACA-0012, NACA-4415 and SD-7037) and a new wing, the ALTAY wing, were analyzed in the aerodynamic analyzes were carried out in the ANSYS Fluent student program. The analysis of the wings in XFLR5 and ANSYS Fluent programs was carried out under three different Reynolds numbers (50.000; 150.000 and 250.000) and five different angles of attack (-5°; 0°; 5°; 10° ve 15°). ALTAY and SD-7037 wings were designed three dimensions in the SOLIDWORKS student program and produced on a 3D printer. Two UAV’s, one with straight wings and the other with a vertical trapezoidal channel, were designed in the SOLIDWORKS program, and they were designed in the ANSYS Fluent program and five different angles of attack (-5°; 0°; 5°; 10° ve 15°) where the flow speed was (15,5 m/s) aerodynamic analyzes were carried out under ambient conditions. As a result of the analysis, it was concluded that the ALTAY wing is more efficient than the SD-7037 wing, and the vertical trapezoidal wing UAV is more efficient than the straight wing.
Fixed wing UAV Design Aerodynamic analysis Additive manufacturing
The studies and researches carried out in this article have been carried out originally and prepared within the framework of ethical rules.
Hava araçlarının tümünde tüketilen yakıt miktarını azaltmak, faydalı yükü arttırmak için gövdenin ve kanatların geometrisinde değişiklikler yapılmaktadır. Bu makale çalışmasında da sabit kanatlı İHA’lar ve kanatlarında CL/CD oranını arttırmak hedeflenmiştir. Üç farklı kanat modeli (NACA-0012, NACA-4415 ve SD-7037) ve yeni bir kanat olan ALTAY kanadı ön tasarımları ve aerodinamik analizleri XFLR5 programında analiz edildi. Kanatların XFLR5 ve ANSYS Fluent programındaki analizleri üç farklı Reynolds sayısında (50 000; 150 000 ve 250 000) ve beş farklı hücum açısındaki (-5°; 0°; 5°; 10° ve 15°) ortam şartlarında gerçekleştirilmiştir. SOLİDWORKS öğrenci programında ALTAY ile SD-7037 kanatları üç boyutlu olarak tasarımları yapılıp 3D yazıcıda üretilmiştir. SOLİDWORKS programında biri düz kanatlı diğeri ise dik trapez kanalı iki adet İHA tasarlanıp, ANSYS Fluent programında Akış hızının (15,5 m/s) olduğu beş farklı hücum açısındaki (-5°; 0°; 5°; 10° ve 15°) ortam şartlarında aerodinamik analizleri gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçlarında ALTAY kanadının SD-7037 kanadına göre daha verimli olduğu, dik trapez kanatlı İHA’nın da düz kanada göre daha verimli olduğu sonucuna varılmıştır.
Sabit kanatlı İHA Tasarım Aerodinamik analizler Katlamalı imalat
Bu makalede yapılan çalışmalar ve araştırmalar özgün olarak yapılmış ve etik kurallar çerçevesinde hazırlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Aerodinamik (Hipersonik Aerodinamik Hariç), Mühendislik Tasarımı |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 2 |