Objectives: Service companies are trying
to find different ways to compete. One of them is differentiation. Brand personality
is an important instrument as a differentiation method. The aim of the study is
to state the relationship between brand personality and service quality as a
differentiation instrument.
Methods: 267 questionnaires were
collected in Bursa. Sampling method is not random. Brand personality
dimensions, service quality, service trust and loyalty relationships were analysed.
Results: According
to this all dimensions of brand personality have relationship with service
quality and some dimensions of brand personality have relationship with service
trust and loyalty.
Brand personality service quality service trust service loyalty structural equation modelling
Amaç: Hizmet işletmeleri
rekabet edebilmek için farklı yollar aramaktadır. Bunlardan biri de
farklılaşmadır. Farklılaşma yöntemi olarak marka kişiliği de önemli bir
enstrümandır. Marka kişiliği ve hizmet kalitesi ilişkisinin bir farklılaşma
enstrümanı olarak ortaya konması bu araştırmanın amacıdır.
Yöntem: Yukarıdaki amaçla Bursa’da
267 anket toplanmıştır. Örnekleme yöntemi tesadüfi değildir. İstatistiksel
analiz aşamasında marka kişiliğinin boyutları, hizmet kalitesi, hizmete duyulan
güven ve sadakat ölçekleri arasındaki ilişkiler örneklem çerçevesinde yapısal
eşitlik modellemesi analizi ile ortaya konmuş ve değerlendirilmiştir.
Bulgular: Buna göre marka kişiliği
boyutlarının tamamının hizmet kalitesi ile ilişkisi olduğu ve marka kişiliği
boyutlarının bazılarının hizmete duyulan güven ve sadakatle ile ilişkisi olduğu
bulunmuştur.
Marka kişiliği hizmet kalitesi hizmete duyulan güven hizmete duyulan sadakat yapısal eşitlik modellemesi
Konular | Ekonomi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3 |