Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MODA PAZARLAMASINA YÖNELİK LİTERATÜR TARAMASI VE MODA PAZARLAMASINDA GÜNCEL GELİŞMELER

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 3, 72 - 86, 16.11.2017

Öz

Amaç: Pazarlamada güncel yaklaşımlardan biri olan moda pazarlaması konusunun
literatürdeki gelişim sürecinin incelenmesi, bu konudaki temel kavramların,
modellerin ve yaklaşımların ortaya konulması ve bu akademik çalışmaların hem
araştırmacılara hem de uygulamacılara sağlayabileceği katkılara yönelik
çıkarımlarda bulunulması araştırmanın amaçlarını oluşturmaktadır.

Yöntem: Çalışma kapsamında moda pazarlaması konusu kavramsal olarak ele alınarak
literatür incelemesi yapılmıştır.





Bulgular: Yapılan detaylı literatür taraması sonucunda araştırmacıların belli
dönemlerde belli konulara odaklandıkları görülmüştür. Bu doğrultuda moda
pazarlamasına yönelik literatür taraması moda pazarları, moda ilgilenimi, moda
ile satın alma türleri arasındaki ilişki olmak üzere üç kapsamda ele
alınmıştır. Son bölümde ise moda pazarlaması konusundaki güncel eğilimler açıklanmıştır.  Çalışmanın sonucunda konunun henüz yeterince
araştırılmayan tarafları vurgulanarak bundan sonra yapılacak olan araştırmalar
için öneriler sunulmuştur. Ayrıca literatürde yer alan araştırmaların
sonuçlarının moda pazarlamacılarının faaliyetlerine ne gibi katkılar
sağlayabileceğine yönelik öneriler de sunulmuştur. 

Kaynakça

  • Apeagyei, P. R. (2011). The Impact of Image on Emerging Consumers of Fashion. International Journal of Management Cases, 13(4), 242-251.
  • Baumgarten, S. A. (1975). The Innovative Communicator In The Diffusion Process. Journal of Marketing Research, 12 (1), 12-18.
  • Beaudoin, P., M. A. Moore ve R. E. Goldsmith. (2000). Fashion Leaders’ and Followers’ Attitudes Toward Buying Domestic and Imported Apparel. Clothing and Textiles Research Journal, 18 (1), 56-64.
  • Belleau, B., R. M. Haney, T. Summers, Y. Xu, G. Betsy. (2008). Affluent Female Consumers and Fashion Involvement. International Journal of Fashion Design, Technology and Education, 1(3), 103-112.
  • Benedetto, C.A.D. (2017). Corporate Social Responsibility as an Emerging Business Model in Fashion Marketing. Journal of Global Fashion Marketing, 8(4), 251-265.
  • Bertrandias, L. ve R. E. Goldsmith. (2006). Some Psychological Motivations for Fashion Opinion Leadership and Fashion Opinion Seeking. Journal of Fashion and Management, 10(1), 25-40.
  • Bilgen, E. (2014). Kompulsif Satın Alma Üzerinde Materyalizm, Statü Tüketimi, Moda Yönelimi ve Paraya Yönelik Tutumun Etkisi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora tezi, İstanbul.
  • Bilgen Kocatürk, E. (2017). Kompulsif Satın Alma Davranışı. İstanbul: Beta Yayınları. Breward, C. (2003). Fashion, Oxford: Oxford University Press.
  • Brito, M. P., Carbone, V. Blanquart, C. M. (2008). Towards a Sustainable Retail Supply Chain in Europe: Organisation and Performance. International Journal of Production Economics, 114(2), 534-553.
  • Browne, B. A. ve D. O. Kaldenberg. (1997). Conceptualizing Self-monitoring: Links to Materialism and Product Involment. Journal of Consumer Marketing, 14(1), 31-44.
Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 3, 72 - 86, 16.11.2017

Öz

Kaynakça

  • Apeagyei, P. R. (2011). The Impact of Image on Emerging Consumers of Fashion. International Journal of Management Cases, 13(4), 242-251.
  • Baumgarten, S. A. (1975). The Innovative Communicator In The Diffusion Process. Journal of Marketing Research, 12 (1), 12-18.
  • Beaudoin, P., M. A. Moore ve R. E. Goldsmith. (2000). Fashion Leaders’ and Followers’ Attitudes Toward Buying Domestic and Imported Apparel. Clothing and Textiles Research Journal, 18 (1), 56-64.
  • Belleau, B., R. M. Haney, T. Summers, Y. Xu, G. Betsy. (2008). Affluent Female Consumers and Fashion Involvement. International Journal of Fashion Design, Technology and Education, 1(3), 103-112.
  • Benedetto, C.A.D. (2017). Corporate Social Responsibility as an Emerging Business Model in Fashion Marketing. Journal of Global Fashion Marketing, 8(4), 251-265.
  • Bertrandias, L. ve R. E. Goldsmith. (2006). Some Psychological Motivations for Fashion Opinion Leadership and Fashion Opinion Seeking. Journal of Fashion and Management, 10(1), 25-40.
  • Bilgen, E. (2014). Kompulsif Satın Alma Üzerinde Materyalizm, Statü Tüketimi, Moda Yönelimi ve Paraya Yönelik Tutumun Etkisi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora tezi, İstanbul.
  • Bilgen Kocatürk, E. (2017). Kompulsif Satın Alma Davranışı. İstanbul: Beta Yayınları. Breward, C. (2003). Fashion, Oxford: Oxford University Press.
  • Brito, M. P., Carbone, V. Blanquart, C. M. (2008). Towards a Sustainable Retail Supply Chain in Europe: Organisation and Performance. International Journal of Production Economics, 114(2), 534-553.
  • Browne, B. A. ve D. O. Kaldenberg. (1997). Conceptualizing Self-monitoring: Links to Materialism and Product Involment. Journal of Consumer Marketing, 14(1), 31-44.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ebru Bilgen Kocatürk

Yayımlanma Tarihi 16 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bilgen Kocatürk, E. (2017). MODA PAZARLAMASINA YÖNELİK LİTERATÜR TARAMASI VE MODA PAZARLAMASINDA GÜNCEL GELİŞMELER. Kırklareli Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(3), 72-86.