Özet
Amaç; Bu makalede, KOBİ yöneticilerinin bilişim teknolojileri
kullanım düzeyi, e-pazarlama amaçları ve e-pazarlamaya geçiş engelleri ile
ilgili düşüncelerinin e-pazarlama performansı üzerindeki etkileri
incelenmiştir. Araştırmanın teorik kısmında, KOBİ’lerin gelişimi ve pazarlama
sorunlarının çözümü E-pazarlama internet yoluyla anlayışı kapsamında
araştırılmış ve KOBİ’lerin bilgi teknolojilerine bakış açısı ve bunların
kullanımını etkileyen faktörler hakkında detaylı bilgiler verilmiştir.
Yöntem; Konya Sanayi Bölgesi’nde (KOS) bulunan toplam 280
küçük orta ölçekli işletmeden web sitesine sahip olan 172 işletmeye
ulaşılmıştır. 95 işletmeden elde edilen anket verileri makalenin araştırma
safhasında kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırma sonuçlarına göre, bilişim teknolojisini
yüksek düzeyde kullanan ve yüksek düzeyde internet yoluyla satış performansına sahip
işletmeler, daha iyi e-pazarlama performansı göstermektedir. E-pazarlama yapan KOBİ’lerin,
yapmayan KOBİ’lere göre rekabet üstünlüğü sağladıkları görülmektedir. KOBİ’lerin
web sitesi kullanım amaçları yöneticilerin rekabet algılama düzeylerine göre farklılık
göstermiştir. E-pazarlama performans faktörlerinin%46'sının e-pazarlama
performans faktörleri ile ilişkili olduğu anlaşılmaktadır.
Objectives: In this article, IT adaptation level by SME administrators, their e-marketing aims and the effect of
their opinions about transition obstacles on e-marketing performance were investigated in the frame of the
research model.
Methods: This research is an exploratory, descriptive and causal research. In this study, exploratory,
descriptive and causal researches were carried out. 172 enterprises located in the Konya Industrial Zone
(KOS), which owns the WEB site, have been reached. The research is based on a screening model covering 120
companies. 95 SME information that is appropriate in the survey was used. It was carried out by surveying
with easy sampling method. A pilot application was made for the suitability of the questions in the
questionnaire with 10 firms selected by random sampling method.
Results: According to the results of our research, businesses adept at IT use and maintaining high sales
performance via internet, have performed better at e-marketing. It was shown that, SMEs which adopted e-
marketing achieved higher competitiveness compared to the SMEs who did not adopt. The e-marketing aims
of SMEs differed according to the level of managers' perception of competition. It is understood that 46% of
the general purpose of e-marketing of SMEs is related to e-marketing performance factors.
Konular | Ekonomi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 5 |